kallemio Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 (redigerat) * LÅTNAMN:Real like you * ARTIST/GRUPP: Ingen * GENRE: Pop/rnb/soul/vocoder * LÅTLÄNGD: 2,27 * KOMPOSITÖR:Kalle, Veronica * PRODUCENT:Kalle * EV. MEDVERKANDE:Veronica o Jonte * INSPELNINGSÅR: 2002 * FORMAT: mp3 * STORLEK:2,9mb * STATUS: Lek remix, inget som kommer göras klart Hallo! Satt nu ikväll o hade inget att göra, så jag tog fram en gammal låt (2002) o gjorde ett nytt beat till den. Det här vart resultatet. Riktiga låten är ca 1minut längre, men jag orkade inte göra slutet 😄 Det jag använde: Colossus Trilogy Ediroll orchestra Magenta (vocoder) Hoppas nån njuter av den iaf och det vore kul med lite kommentarer!! hej Redigerat 10 januari 2006 av kallemio
kallemio Postat 6 januari 2006 Trådstartare Postat 6 januari 2006 btw, det är veronica som skrivit text o sångmelodi om nån undrar
starboy (oregistrerad) Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Hej, Som vanligt låter det exemplariskt bra. Lite nyfiken, hur är det att jobba med Colossus? Resurskrävande? cheers
kallemio Postat 7 januari 2006 Trådstartare Postat 7 januari 2006 Hej, Som vanligt låter det exemplariskt bra. Lite nyfiken, hur är det att jobba med Colossus? Resurskrävande? cheers Tackar! Har du disc-streaming verktyget till colossus så drar den knappt nånting. En 2gig stor flygel drar typ 100mb på ramminnet. Jag gillar den som fan, använder den nästan i allt jag gör nu förtiden
Exil Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Har du disc-streaming verktyget till colossus så drar den knappt nånting.En 2gig stor flygel drar typ 100mb på ramminnet. Jag gillar den som fan, använder den nästan i allt jag gör nu förtiden Först så vill jag säga att det är en riktig bra. Bra mixat, mycket bättre än vad jag kan iaf. Men ändå något som saknas. Kan inte riktigt säga vad men något är det. Eller så är det bara jag? Men jag tror låten absolut skulle kunna bli accepterad av något förlag, så jobba vidare. Gör klart slutet. Skulle vara kul att höra =) Sen angående disc-sreamingverktyget till colossus. Jag använder själv colossus, eller rättare sagt har precis börjat. Och när jag använder fler colossus-synthar samtidigt så blir det ibland missljud. Högfrekenta ljud som skär i öronen. Jag har en bra dator på: 3.2 GHz prossessor, 2 MB ram och samanlagt 500Gb hårddisk. Så det är nog inte pga av det. Därför tyckte jag disc-streamingverktyget lät intressant. Hur får man tag på det, hur använder man det, kostar? Många frågor där. Hoppas någon kan svara på det iaf. Men btw låten var brabra, keep going =)
kallemio Postat 7 januari 2006 Trådstartare Postat 7 januari 2006 Har du disc-streaming verktyget till colossus så drar den knappt nånting.En 2gig stor flygel drar typ 100mb på ramminnet. Jag gillar den som fan, använder den nästan i allt jag gör nu förtiden Först så vill jag säga att det är en riktig bra. Bra mixat, mycket bättre än vad jag kan iaf. Men ändå något som saknas. Kan inte riktigt säga vad men något är det. Eller så är det bara jag? Men jag tror låten absolut skulle kunna bli accepterad av något förlag, så jobba vidare. Gör klart slutet. Skulle vara kul att höra =) Sen angående disc-sreamingverktyget till colossus. Jag använder själv colossus, eller rättare sagt har precis börjat. Och när jag använder fler colossus-synthar samtidigt så blir det ibland missljud. Högfrekenta ljud som skär i öronen. Jag har en bra dator på: 3.2 GHz prossessor, 2 MB ram och samanlagt 500Gb hårddisk. Så det är nog inte pga av det. Därför tyckte jag disc-streamingverktyget lät intressant. Hur får man tag på det, hur använder man det, kostar? Många frågor där. Hoppas någon kan svara på det iaf. Men btw låten var brabra, keep going =) Tack! ja jag känner nog också att nått saknas, men det får va som det är. Remixen är mest en kul grejj bara. Här laddar du ner DFD-extension http://www.soundsonline.com/NI_DFD_129_Setup.zip Ett måste om du använder colossus/kompakt
Exil Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Här laddar du ner DFD-extension http://www.soundsonline.com/NI_DFD_129_Setup.zip Ett måste om du använder colossus/kompakt Tack för tipset! Jag har nu installerat det, och det gick ju fort, det var inte någon stor fil det där. Måste man göra någa inställningar innan det fungerar eller funkar det nu direkt när man har installerat det? Tack för tipset =)
kallemio Postat 7 januari 2006 Trådstartare Postat 7 januari 2006 Här laddar du ner DFD-extension http://www.soundsonline.com/NI_DFD_129_Setup.zip Ett måste om du använder colossus/kompakt Tack för tipset! Jag har nu installerat det, och det gick ju fort, det var inte någon stor fil det där. Måste man göra någa inställningar innan det fungerar eller funkar det nu direkt när man har installerat det? Tack för tipset =) ska funka direkt... Det finns en liten symbol i Colossus som det står DFD på... lyser den så funkar det
Linus Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 (redigerat) * STATUS: Lek remix, inget som kommer göras klart Synd! 🙂 Jag tyckte att det lät superbt! Låten är bra! Får man höra ert original då? Redigerat 7 januari 2006 av Linus
Joel B Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 sången var nog det bästa jag hört på detta forum. Grymt bra produktion. Inget att klaga på här inte!
kallemio Postat 7 januari 2006 Trådstartare Postat 7 januari 2006 sången var nog det bästa jag hört på detta forum. Grymt bra produktion. Inget att klaga på här inte! Tack så mkt!! Det va snällt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.