Danabacken Postat 6 januari 2006 Dela Postat 6 januari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Lucky Pepole ARTIST/GRUPP: Danabacken, O-Jay GENRE: Elektroniskt Pet Shop Boys-liknande? LÅTLÄNGD: 4:09 KOMPOSITÖR: Dana, O-Jay PRODUCENT: Dana, O-Jay EV. MEDVERKANDE: Dana, O-Jay INSPELNINGSÅR: 2005, 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 5.5 mb STATUS: Mestadels klar (ändringar kanske sker senare) Your browser does not support the HTML5 audio tag Hej! Vad säger ni om dehär? O-Jay står för gitarr, bas, och sång. Sen står jag för resten av låten. Nåt att ha, eller ska vi slänga den i sjön. 😄 \Dana 🙂 edit: kan tillägga, vi använder melodyne litegrann, för att få fram tonerna lite tydligare 🙂 Tjoff, ny version uppe, och.. ja, ni hör säkert skillnaderna 🙂 LuckyPeople_nyare.mp3 Redigerat 8 januari 2006 av Danabacken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinm Postat 6 januari 2006 Dela Postat 6 januari 2006 Tyvärr hörs inte texten så bra. Det är väl en del feta ljud som ligger i vägen för sången antar jag. Annars är det mycket som är bra! PS. Hur gör du rent fysiskt när du slänger en digital inspelning i sjön? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 6 januari 2006 Dela Postat 6 januari 2006 Öka upp sången en liten bit, men framförallt lyft upp sångspårets diskant med EQ. Fortsätt! 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 6 januari 2006 Dela Postat 6 januari 2006 Skriver samtidigt som lyssnar. Svängigt... Virveln låter 90-tals pop. Lite väl mycket sextondelspickande syntar i disorna kanske. Skulle vilja ha lite mer djup i ljudmattan i bakgrunden, lite mer reverb eller något? Snygg refäng, bra melodi. Det blir lite smetig producerad pop a la bosson med alla syntarna i mellanspelet. Känner sug efter lite kör i refängen. Sången kan bli tydligare också. Snygg låt, produktionen faller mig inte riktigt i smaken och jag tycker inte heller att den passar melodin. Tycker du ska testa att lägga in lite mer gitarr. Tycker råmeterialet för låten är bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
O-Jay Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Jag blev så inspirerad av Danas snutt och tänkte att det kunde vara kul att testa ett samarbete. Har inte gjort såhär förut och har inte gjort nåt med syntar heller tidigare. Det klarar ju Danabacken däremot galant. Well, vi överväger era synpunkter och jag skall starta upp gitarren ikväll så får vi se. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 7 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 7 januari 2006 Det klarar ju Danabacken däremot galant. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Det här lät riktigt schysst! En massa blip, en massa blop och härligt mycket synthpop. Bra låt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Det var ju bra det här. Eventuellt lite långt mellanspel. Får lite vibbar av A-ha under vissa partier. Kul med lyckade forumsamarbeten! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 (redigerat) Detta låter helt klart bra. Tyvärr har jag inte tid att ge mer feedback än så 😆 men bättre att skriva nått än inget alls. Redigerat 7 januari 2006 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 7 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 7 januari 2006 (redigerat) Tyvärr har jag inte tid att ge mer feedback än så 😆 men bättre att skriva nått än inget alls. *garvar arsle* 😱 Tack för era comments! 😳 Redigerat 7 januari 2006 av Danabacken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Go låt, lite otydlig sång, men annars himla skön låt. Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 edit: kan tillägga, vi använder melodyne litegrann, för att få fram tonerna lite tydligare 😕 You bastards! 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
O-Jay Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 edit: kan tillägga, vi använder melodyne litegrann, för att få fram tonerna lite tydligare 😕 You bastards! 😕 Yeah I know... men man måste inse sina begränsningar. Jag tror att den kan hjälpa mig att sjunga bättre också faktiskt... Snart kommer en ny version av låten... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
O-Jay Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Ny version uppe nu... Tydligare sång, kör, gitarrsolo, fler gitarrer i slutet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Jag kan inte säga att jag kommer ihåg exakt hur den gamla versionen lät men jag får för mig att det här låter bättre 😄 Jag får dock för mig att jag kan höra rätt tydligt när Melodyne jobbar men det är mycket möjligt att det bara är paranoia från min sida. "They are the lucky people"? Men, men...Jag tycker det verkar som ni har koll på läget. Det här känns välgjort. ( Fan, jag kom inte med något direkt konstruktivt den här gången heller. Se det som en komplimang 😛 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
O-Jay Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Jag kan inte säga att jag kommer ihåg exakt hur den gamla versionen lät men jag får för mig att det här låter bättre 😮 Jag får dock för mig att jag kan höra rätt tydligt när Melodyne jobbar men det är mycket möjligt att det bara är paranoia från min sida. "They are the lucky people"? Men, men...Jag tycker det verkar som ni har koll på läget. Det här känns välgjort. ( Fan, jag kom inte med något direkt konstruktivt den här gången heller. Se det som en komplimang 😎 ) Du hör nog rätt när du säger att du hör Melodyne... jag har bara installerat och kört en snabbkorrigering på hela sångfilen för att spara tid. Jag skall sätta mig in i programmet mer senare. Det har också en egenhet att vilja ändra start och slut på ljudfilen så att man måste tidssynka manuellt vilket är lite pilligt... blir lite choruseffekt av det. Beror säkert också på min okunskap... Dags att plocka fram manualen och samtidigt öva skalor 😆 Tack för att ni lyssnar och kommenterar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Länken funkar inte... 🙁 (för mig...) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 hehe. Vad coolt. Får lite nittiotalskänsla över dehör 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Hohoho.. Michael Stipe i R.E.M säger jag bara!..trodde i två och en halv nanosekund att det var han på micken först 😏 och när "gitarrsolot" kommer igång får jag en liten nostalgi-vibb-delux.. Låten Drive med the Cars.. men guran är lite mufflad, fixa mer briljans på toppen. Jag tycker inte Basljudet känns riktigt hemma ihop med resten av låten heller.... och saknar en del botten. Jag tror även att ni kan komprimera sången mer? och pudra den med lite EQ-finess.. ehmm.. *host* om något är bra då? Jo, för tusan det var en riktigt skön clash som ni absolut ska köra vidare på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
O-Jay Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Hohoho.. Michael Stipe i R.E.M säger jag bara!..trodde i två och en halv nanosekund att det var han på micken först 🙁 och när "gitarrsolot" kommer igång får jag en liten nostalgi-vibb-delux.. Låten Drive med the Cars.. 😕 men guran är lite mufflad, fixa mer briljans på toppen. Jag tycker inte Basljudet känns riktigt hemma ihop med resten av låten heller.... och saknar en del botten. Jag tror även att ni kan komprimera sången mer? och pudra den med lite EQ-finess.. ehmm.. *host* om något är bra då? Jo, för tusan det var en riktigt skön clash som ni absolut ska köra vidare på. Vilka härliga två och en halv nanosekunder 😄 Kul att du gillar. Håller med om att basen kunde vart bättre. Det är faktiskt gamla Vb-1 som följde med Cubasis för 100 år sedan. Skall försöka hitta nåt bättre. Sång-eq är som vanligt det svåraste i hela världen 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Bättre, bättre. Verkligen. Men enligt mig måste den där samplade gitarren eller vad det är med allt delayet bort. Det låter apa, det låter hemsynth, det låter äckligt. Gött med mer gitarr, skulle vilja ha mer i hela låten, mest får att jag mår lite dåligt när allt bara är synthblipp. Vore intressant om ni blandade in nåt mer "riktigt" instrument än gitarr också. Om man vill vara klyschig kan man ta cello, men det är alltid roligare med sräscha saker. Tycker det skulle passa med att par flöjtstämmor med riktig flöjt 😱 Jag klagar på detaljer för att jag tycker att låten är bra! Joel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
O-Jay Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Bättre, bättre. Verkligen. Men enligt mig måste den där samplade gitarren eller vad det är med allt delayet bort. Det låter apa, det låter hemsynth, det låter äckligt. Gött med mer gitarr, skulle vilja ha mer i hela låten, mest får att jag mår lite dåligt när allt bara är synthblipp. Vore intressant om ni blandade in nåt mer "riktigt" instrument än gitarr också. Om man vill vara klyschig kan man ta cello, men det är alltid roligare med sräscha saker. Tycker det skulle passa med att par flöjtstämmor med riktig flöjt 😛 Jag klagar på detaljer för att jag tycker att låten är bra! Joel Inga samplade gitarrer här inte... bara äkta vara. Menar du gitarren som är med från början eller solot i mellanspelet? Det är ju en smaksak - de låter precis så som jag ville ha dem 🙂 Personligen gillar jag alla syntarna - älskade Pet Shop Boys när det begav sig. Tack för att du lyssnar och tycker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KingKongo Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 Diggar. Depeche möter Morrisey... Välarrat! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
beat mastern Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 sången e lite otydlig men annars en skit ball låt 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pedda P Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 skön låt......I´m feeling lucky, har inget att klaga på här!! gillar gitarr leaden.... är redan en av 2006 bästa låtar, tycker jag!! 😕 gott jobbat boys...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 shysst 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 9 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2006 är redan en av 2006 bästa låtar, tycker jag!! Oj! man tackar. 🙂 Kul att ni gillar't killar! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 Jag tycker inte Basljudet känns riktigt hemma ihop med resten av låten heller.... och saknar en del botten. Jag tror även att ni kan komprimera sången mer? och pudra den med lite EQ-finess.. Precis vad jag tycker också. Låten är riktigt skön! Gillar melodierna. Om ni kastar den här i sjön är ni inte kloka Ser fram emot v3.0 av låten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
O-Jay Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 Länken funkar inte... 😛 (för mig...) Under LÄNK i första inlägget kan ni som inte vill stänga av Norton ladda hem låten. Tack för alla vänliga ord. Det värmer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Grym låt och snygg text måste jag säga. 🙁 Snygg mix och bra ljudbild, lagom av allt lixom. Sången är mkt bra, passar bra in på den här stilen. Hade önskat nån stämma på refrängen för mer dynamik. Gillar att ni stoppat in en välspelad gitarr i låten oxå. 🙁 Gött jobbat gubbar Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.