Jump to content
Annons

Min nya "musikvideo"...


ketri

Recommended Posts

LÅTNAMN: -

ARTIST/GRUPP: Carl Johan Erlandsson

GENRE: -

LÅTLÄNGD: ca 2 min

KOMPOSITÖR: CJE

EV. MEDVERKANDE: CJE

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MPEG2

STORLEK: 53mb

STATUS: Färdig

LÅTLÄNK: Till sidan med videon

Testade att arrangera ngt för piano, fiol och cello. Blev ganska nöjd med resultatet och använde den i en uppgift i rörlig bild som jag läser. Har nog aldrig testat att göra så här avskalad musik eller med stämmor tidigare.

När jag skulle göra filmen ville jag göra ngt lungt som inte skulle ta överhand över musiken och jag är ganska möjd med resultatet.

Filen är ju ganska stor men det går snabbt att ladda hem den om man har ok uppkoppling. Vill gärna ha feedback på både musik och film.

Länk till min förra video och låt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mycket mycket bra jobbat. Fan vill också kunna göra sånt där. Men det fanns en sak som jag irriterade mig lite på. Fast dock ytterst lite. Det är så att du har ju övergånger varje takt, iaf i slutet. Jag tycker det skulle vara skönt om du skippade någon överång någon gång, så man hajjar till lite. Nu visste man hela tiden när det skulle komma. Jag skulle vilja ha någon "aha upplevelse". Något oväntat. Men det kan ju också vara en charm att ha övergångar vid varje takt. Det var bara min personliga feeling 😎

Annars är allt jätteproffsigt gjort, med effekter och musiken är väldigt stämningsfull. Bra jobbat! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitnyggt Calle!

Skiljer ju sig ganska markant från din förra video, även om du använder ungefär samma färgton och effekter här (men mer sparsamt). Får lite "Six feet under"-känsla av den rent visuellt, vilket är väldigt positivt omdöme från mig 😳

Ingen överdriven ljussättningen heller, den känns snudd på naturlig vilket är både oväntat och positivt. Bra bildkomposition med.

Extra guldstjärna i kanten för slagskuggorna vid 00:38.

På det hela taget en enkel men vacker video i proffsklass. Du har verkligen talang och känsla för dethär.

Musiken är vacker men talar inte så mycket för sigsjälv tycker jag, snarar stämningsförstärkare. Utmärkt filmmusik med andra ord. Det enda jag kan anmärka på är väl att stråkarna känns lite plastiga, men vad gör man när man inte har en stråkkvartett stående i en garderob. Pianot låter riktigt bra däremot. Och arret är snyggt och luftigt.

Två tummar upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir ett litet "nja" från mig. 😳

Det känns lite konstigt med samma övertoning hela tiden. Retar mig på det. Kanske lite mer slowmotion skulle passa?

Det känns som att filmen måste lugna ner sig liiiite mer.

...fast jag vet inte. Måste kolla lite mer. Bra gjort iallafall.

Musiken är snygg.

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

kulkulkul!!! 😄

Tack för er kritik! Jättekul att läsa.

Jag kan delvis hålla med om att det blir enformigt med att ha dessa in/ut-fade:ningar men jag ville att tempot skulle hållas lågt och tyckte att det passade bra.

Musiken har jag gjort i Cubase SX2 med ljud från EW/QL Silver.

Jag gör gärna videos åt andra men det beror ju på under vilka förhållanden det är...

Tack!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...