Sannestedt Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 LÅTNAMN: Roll the dice! ARTIST/GRUPP: Prototyp GENRE: Metal LÅTLÄNGD: 3:21 KOMPOSITÖR: Konstantin smirnov, Peter martens, Tomas o Johan Sannestedt PRODUCENT: Johan EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) Mp3 STORLEK: 3 Mb STATUS: Färdig, men med brister.. Skitbra låt! Men jag måste få hjälp av er alla med gitarrerna.. Jag har ingen erfarenhet utav att spela in distat så det blev lite sisådär. Vi mickade upp en marschall stärkare sen har jag vridit och vändigt i eqn i 1 veckas tid och detta är det bästa man kan få fram.. Jag vill veta hur ni gör med era hårdrocks produktioner.. Mickar ni eller kör ni line in? Jag ska göra lite reklam nu, de här soundet gillar jag skarpt! https://www.studio.se/index.php?showtopic=15453&st=0& Här är texten för er som inte har ett "growl-öra" Roll The Dice Welcome to my show your chance to loose is low Win the prize, roll the dice Sometimes, sometimes you rise and sometimes, sometimes you fall play the sickest game of them all in this game, the winner takes all Roll the dice, bet your life away u might die for the prize Roll the dice, bet your life away u might die for the prize Win or loose, its your call 16.66 % to win all Win the prize roll the dice Welcome to, to my show your chance to loose is low Win the prize, roll the dice Roll the dice, win the prize, you can live forever (3 times) Sometimes, sometimes you rise and sometimes, sometimes you fall play the sickest game of them all in this game, the winner takes all Roll the dice, bet your life away u might die for the prize Roll the dice, bet your life away u might die for the prize Roll the dice, bet your life away u might die for the prize Roll the dice, bet your life away u might die for the prize
Light Head Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Klar potential! Sången,, den skall vara "massivare" Bra låt!
Kajanen Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 (redigerat) De här låter lite som rammstein men med growl. 😄 Nu e inte rammstein stuket min genre men detta lät bra. Och jag håller med K9 att man ska hitta sitt eget sound o inte låta sig klankas ner på om nån tycker att de låter dåligt bara för att de låter annorlunda än nåt "känt" band. Keep up the good work...! 😛 Redigerat 7 januari 2006 av Kajanen
Martin Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 (redigerat) Jag hittade ett djuriskt djup i arret, jag tror att ni har varit i helvetet i era förra liv. Men jag gillar er fortfarande. Antikrist. Redigerat 7 januari 2006 av chilone
Sannestedt Postat 7 januari 2006 Trådstartare Postat 7 januari 2006 Ha ha! coolt! Jag vet inte, vi är rätt snälla! 😠
djonas Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Cool låt även om jag inte riktigt diggar growl. 😳 Angående gitarrljudet så har du alldeles för mkt diskant och för lite mellanregister. Läste att du hade en marshallstärkare och nu låter som att du har vridit contourknappen fullt åt höger. 😠 Prova att vrida den mer mot mitten för att få med alla frekvenserna. Det blir lättare att ratta eq i ditt sequencerprogram efteråt då. 😄 Mvh / djonas
Sannestedt Postat 7 januari 2006 Trådstartare Postat 7 januari 2006 Tack Djonas! ska tänka på det! Nu är min fråga till dig - Mickar du eller line in? Dina produktioner är ju grymma!
Valdez Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Kul låt...gillar texten!..får blandade känslor inför denna låten som jag tror skulle passa till en scen i film känns det som!...
djonas Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 (redigerat) Tack Djonas! ska tänka på det! Nu är min fråga till dig - Mickar du eller line in? Dina produktioner är ju grymma! Tack så mkt, kul att höra. 😎 Jag kör lajnad gitarr genom min gamla effektbox, en G7 Guitar FXs Processor/Preamp från Digitech. Motsvarande idag ljudmässigt skulle väl vara en pod tror jag. 😄 Jag har även en stor JJ labs stärkare men får aldrig möjlighet att micka upp den med hänsyn till grannarna och flickvännen. 😳 Mvh / djonas Redigerat 7 januari 2006 av djonas
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.