Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Skulle vara shysst med lite tips om hur vi kan få den här att låta bättre. Det är inspelat med en porta från Boss och vi mixar med Cubase SX 3.

Annons
Postat

1. Var är basisten?

2. Gitarrerna är mycket tunna och resonanta. Pedaler va? Inte uppmickade stärkare?

Postat
1. Var är basisten?

Morrontrött 😆 Han sover...

Håller med Linus, här saknas både bas o feta gitarrer. De som finns nu är ju så tunna så det är otroligt att vi hör de överhuvetaget 😆 Dessutom ligger ju gitarren/erna (nästan?) enbart i höger.

Dubblera så blir det fetare. Micka helst upp förstärkaren också, istället för att line:a.

Lycka till

.Viktor

Föresten: Väck bassisten också! 😄

Postat

De här låter riktigt bra...älskar tunna gitarrer. Coola riff också. Prova att sänka den högra gitarren lite kanske. Helt ok skrik...

Postat (redigerat)

Skönt att få svar även om några bara värkar var ute efter att få en post till i post counten men ska jag dubbla guitarstämmorna? eller ska jag förstärka med EQ?

och jo vi har micat up en stärkare dock har vi använt oss av en boss pedal när vi spela på stärken

Redigerat av Kokaburra
Postat

YES! Mer HC åt folket (forumet). Kan kanske inte kommentera så mycket nu sitter på världens äldsta dator med keffa högtalare, ska försöka kommentera mer när jag sitter vid vanliga datorn. Men just nu tycker jag att det är lite basfattigt och jag gillar inte att det är dubbelkagge hela tiden. Gitarrerna låter rätt elaka vilket är bra, prova dubba och se om det blir fetare. Skriket är sådär, personligen fördrar jag när man kan höra en del ord iaf. Men det kan nog bli bra så kämpa på!

Sectoid (oregistrerad)
Postat

Länken fungerar inte?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.