Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

FInns det nån mixer som lämpar sig bättre än andra för inspelning på datorn (i prisklassen 1000 till 2000), asså, ha medhörning i hörlurar fån ljudkortets ut och samtidigt spela in till ljudkortets in?

Asså, på nåt sätt muta det som går in i mixern från datorn fast fortfarande höra det i hörlurarna som sitter i mixern? Dvs så att det inte spelas in, utan bara det från micen/micarna...

(Har ett Delta 2496 ljudkort)

He, ja :rolleyes:

Tjo!

Redigerat av nadom
Annons
Postat

Soundcraft Compact 4 och Compact 10 är gjorda för datorinspelning, och jag har för mig att de har just den medhörnings-funktionen du nämner.

Postat

Men asså, jag trodde att de va så nästan alla här gjorde. Å spela in på datorn med den som ljudkälla och inspelningsmedium...?

Hm... 🙂

Postat (redigerat)
Men asså, jag trodde att de va så nästan alla här gjorde. Å spela in på datorn med den som ljudkälla och inspelningsmedium...?

Hm... 🙂

Jag använder datorn som inspelningsmedium och synthar som ljudkälla, och jag har INTE den funktionen på mixern. Men jag har en tillverkat superelit lösning som jag inte rekommenderar att du försöker dig på 😉 Den är hur krånglig som helst. Mycket lättare att bara köpa en Compact 🙂 De är dessutom billiga, 4-kanalsversionen kostar bara 1500.

Redigerat av dbd

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.