Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Noooooo! Jag installerade nyss lite gratispluggar jag laddat ner frÄn digidesign..

Dynamics III, EQ III och bomb factory free.... Jag valde bara mac HD som installationsplats.. rÀknade med att de skulle hitta rÀtt sjÀlv. Det gjorde de instrument jag köpt förut iaf... Men efter att jag installerat, alla tre pÄ rad, och startat om datorn fungerar inte pro tools...

NÀr jag försöker starta pro tools kommer bara en ruta dÀr det stÄr:

Application Launh Failure

The application "Pro Tools" could not be launched because of a shared library error: ":<Pro Tools PPC dbg><MultiShellCode><DSI><DsiDoHostCommand>"

Jag har en Digi 002 med Pro Tools LE 6.1 och Mac OS X v. 10.2.8

Vore vÀldigt tacksam om nÄgon kunde hjÀlpa mig. Skulle helst inte vilja ominstallera.

Annons
Postat (redigerat)

hejsan det Àr sÄ att de pluggarna inte funkar med version 6.1.. iaf inte dynamics III och eq III

du behöver minst 6.7 för det ska funka...

uppgradera.... 🙂 det Ă€r det vĂ€rt. tro mig

Redigerat av Bobogura
Postat

"A Digidesign-qualified Pro Tools system running Pro Tools 6.7 or higher software"

som det stÄr pÄ Digis sida för pluggarna.

vilket det lönar sig att lÀsa ibland , , , ,

jag vet jag vet . . . vem lÀser varningstexten nÀr det stÄr Gratis??

😄

Postat
jag vet jag vet . . . vem lÀser varningstexten nÀr det stÄr Gratis??

😄

😆

Postat (redigerat)

Ok, tack för svaren... He he, missade den dĂ€r lilla texten... 😄 LĂ€ste nog inget alls förutom ordet free...🙂 Nu Ă€r det sĂ„ att jag inte kan ladda hem nya versionerna av pro tools... För dĂ„ behöver jag nyare mac os, vilket jag behöver i alla fall. DĂ„ alla uppdateringar till mac slutar fungera pĂ„ tidigare os. Kan inte ens kolla pĂ„ nya trailers pĂ„ quicktime.com. 😳

Hur som helst sÄ har jag inte rÄd att fixa nya OS för 1200:- just nu, och Àr mitt uppe i en produktion... MÄste fÄ igÄng pro tools sÄ fort som möjligt.

Jag behöver inte eqn och kompressorerna nu, sÄ en avinstallation av de nya pluggarna borde ju göra susen...?! Men hur ska jag göra? Har aldrig avinstallerat en plugg innan och vill inte bara leta upp filerna och radera. Hur gör man för att avinstallera pluggar? Eller mÄste jag avinstallera hela pro tools och ladda in igen, och dÄ bli tvungen att ladda in alla pluggar igen...?

Redigerat av klas
Postat

damn, nu gjorde jag som det stod i pdfarna som följde med... tog bort filerna ur application support/digidesign/plugins men det hjĂ€lper inte.... MĂ„ste sĂ€kert ominstallera hela pro tools.... gah! 🙂

Postat

Nja han kör Mac och inte pc. Men i princip ska det rÀcka att ta bort pluggarna i Plug-ins foldern. Har du reparerat skivbehörigheter samt startat om datorn?

Postat

hm, reparerat skivbehörigheter?! det har jag nog inte gjort.. jag lade helt enkelt pluggarna i skrÀpkorgen... Stod sÄ i pdfen... har spart allt i skrÀpkorgen dock sÄ att jag inte gör nÄt dumt... startat om efterÄt gjorde jag ocksÄ.

Postat (redigerat)

Hur har det gÄtt? Provat att ominstallera? Normalt ska det rÀcka att ta bort de pluggar som inte funkar. FÄr jag rekommendera dig att uppgradera till Tiger samt 7:an sÄ blir livet om inte roligare sÄ iallafall lÀttare ;-)

Har för mig att det finns nÄgon reparationsvariant nÀr man ominstallerar, gÄ in under "custom"

Humm Àr sÀkert för sent nu men har du Àven kastat plist? Kan vara den som Àr korrupt!

Redigerat av FredrikS
Postat

Jo, jag bestÀmde mig för att det var lika bra att köpa tiger och pro tools7.. Men sÀg den olycka som kommer ensam.....

Apple har ju grym kundservice och tiger var hemskickad med bud, utan fraktkostnad, tvÄ dagar efter jag bestÀllt. Kanske fÄtt det dagen efter om jag inte lagt in bestÀllningen pÄ kvÀllen.

Men digidesign... gah! MisÀren kom och slog mig i ansiktet igen nÀr jag skulle bestÀlla pro tools 7. Eftersom det Àr billigare att handla genom digistore Àn i en musikaffÀr pÄ stan sÄ tÀnkte jag att det var en bra ide. Digidesign kÀnns ju som ett pÄlitligt företag. SÄ efter att ha lÄnat ihop pengar och klickat in bestÀllningen sÄ fÄr jag upp en "kunde inte hÀmta pengar frÄn kortet. typ" -skylt. Problemet Àr att pengarna dragits frÄn kontot... nooo!

Digidesign vill naturligtvis ha bevis pÄ att det dragits och handelsbanken kan fortfarande inte se vart pengarna gÄtt(bestÀllde pÄ onsdagkvÀllen).

Hur som helst sÄ mÄste jag vÀnta till efter helgen innan banken har informationen... Speciellt roligt nÀr man spelar in skiva och det Àr brÄttom med prylarna!

Ja ja, det ska vÀl lösa sig!

Postat

fy fan stackare med det dĂ€r me pengarna!! hoppas det löser sig..annars Ă€r nordea en bĂ€ttre bank tycker jag. 😄 för att dĂ€r stĂ„r allt dĂ€r man gjort med pengarna tex. höhö

men jag har ocksĂ„ samma problem, men jag kan inte uppgradera till 6.7 eller likn. för jag har 001an.. den Ă€r inte komptaibel med mer Ă€n 6.4, och Ă€ven om jag uppgraderar sĂ„ funkar inte protools. har försökt installera om det runt 5 ggr. nu..satt till halv 4 inatt..fĂ„r ingen reson pĂ„ det..börjar fĂ„ panik nu..vad ska jag göra?? jag mĂ„ste ha mitt pro tools!!! 😆

Har digi 001, PT 6.1, Mac g4 osx tiger

Postat
men jag har ocksĂ„ samma problem, men jag kan inte uppgradera till 6.7 eller likn. för jag har 001an.. den Ă€r inte komptaibel med mer Ă€n 6.4, och Ă€ven om jag uppgraderar sĂ„ funkar inte protools. har försökt installera om det runt 5 ggr. nu..satt till halv 4 inatt..fĂ„r ingen reson pĂ„ det..börjar fĂ„ panik nu..vad ska jag göra?? jag mĂ„ste ha mitt pro tools!!! 😳

enkelt . . . 😛

001 + 6.1 /6.4 gÄr INTE ihop med Tiger utan 10.3.4 Àr det som gÀller.

"Pro Tools LE 6.4 is officially supported on Mac OS X 10.3.2 and 10.3.4 (Panther)"

"lthough there are no known issues with Digi 001, Mac OS X 10.3.5 and higher will only be tested with Pro Tools LE 6.7 and higher, which does not support Digi 001"

"Pro Tools LE 6.4 is not compatible with Mac OS X v10.4 (Tiger)" Dvs inte 6.1 heller!!!

Postat
men jag har ocksĂ„ samma problem, men jag kan inte uppgradera till 6.7 eller likn. för jag har 001an.. den Ă€r inte komptaibel med mer Ă€n 6.4, och Ă€ven om jag uppgraderar sĂ„ funkar inte protools. har försökt installera om det runt 5 ggr. nu..satt till halv 4 inatt..fĂ„r ingen reson pĂ„ det..börjar fĂ„ panik nu..vad ska jag göra?? jag mĂ„ste ha mitt pro tools!!! 😉

enkelt . . . :rolleyes:

001 + 6.1 /6.4 gÄr INTE ihop med Tiger utan 10.3.4 Àr det som gÀller.

"Pro Tools LE 6.4 is officially supported on Mac OS X 10.3.2 and 10.3.4 (Panther)"

"lthough there are no known issues with Digi 001, Mac OS X 10.3.5 and higher will only be tested with Pro Tools LE 6.7 and higher, which does not support Digi 001"

"Pro Tools LE 6.4 is not compatible with Mac OS X v10.4 (Tiger)" Dvs inte 6.1 heller!!!

mm..jagvet.. men frĂ„gan Ă€r vad ska jag göra!? jag har prövat allt..vet inte hur lĂ€ngejag klarar mig utanmitt PT.. 😉

Jonas

IDF

Postat

Tydligen var mina pengar nĂ„gonstans i skĂ€rselden mellan bank och digidesign. Fick tillbaka pengarna frĂ„n banken idag dĂ„ inte digidesign tagit emot dem, det roliga Ă€r att handelsbanken sa att pengarna redan hade gĂ„tt nĂ€r jag frĂ„gade frĂ„n början... 😆

Ja ja, pengarna kom idag, funderade en stund om jag skulle gĂ„ pĂ„ stan och betala extra för att slippa digistore men beslöt att det mĂ„ste ha varit nĂ„gon tillfĂ€llig bugg som förstörde förra gĂ„ngen... Och den hĂ€r gĂ„ngen funkade det... Aaaaaah! 😆

HÄller pÄ att installerar nu, soft.

• 2 veckor senare...
Postat
Tydligen var mina pengar nĂ„gonstans i skĂ€rselden mellan bank och digidesign. Fick tillbaka pengarna frĂ„n banken idag dĂ„ inte digidesign tagit emot dem, det roliga Ă€r att handelsbanken sa att pengarna redan hade gĂ„tt nĂ€r jag frĂ„gade frĂ„n början... 😳

Ja ja, pengarna kom idag, funderade en stund om jag skulle gĂ„ pĂ„ stan och betala extra för att slippa digistore men beslöt att det mĂ„ste ha varit nĂ„gon tillfĂ€llig bugg som förstörde förra gĂ„ngen... Och den hĂ€r gĂ„ngen funkade det... Aaaaaah! 😄

HÄller pÄ att installerar nu, soft.

Hur har det gÄtt dÄ?

NĂ€r blir alla inspelningar fĂ€rdiga egentligen? 😏

Postat

tjabba..ngn som vet att dom har PT 6.4 för mac?? MÅSTE uppgradera för att kunna köra!!

pluggarna Àr konstiga!

Postat

nejfan..var kan jag göra det??

och förresten..finns det ngn annan utvÀg om jag vill mecka igÄng mitt PT igen!?

jag har installerat om det mÄÄÄÄnga gÄnger..

funkar itne..

jag Àr sjukligt desperat nu!!

hur göra??

Postat

Antingen installerar du OS X 10.3 pÄ en ny partition. Eller sÄ byter du ut din Digi 001 mot t.ex. en Mbox 2

Postat

hmm knepigt..jag gillar ju min 001a.. grejjen Àr att det bara har crashat rakt av pga. eq III etc. och jag har inte lust att punga ut massa cash bara för att fixa det..!!!

Postat

Ett litet tips till Klas med Macen; Om du nÄgon gÄng behöver avinstallera en ProTools version, sÄ lÀgger du bara in installer-CDn igen och vÀljer "uninstall" istÀllet för "Easy Install" som det stÄr som default, sÄ görs en korrekt avinstallation. Behöver du nÄn gÄng ta bort pluggar ur plug-in foldern sÄ kan du bara flytta över dem till "unused plug-ins" om du inte vill slÀnga dem. Det kan vara bra att tÀnka pÄ att Àven slÀnga preffarna nÀr det börjar strula. Dock mÄste man tömma papperskorgen och starta om datorn innan man kan köra vidare. Preffarna skapas ju varje gÄng man startar ProTools.

Mvh,

Micke

Postat
hur preffar man dÄ??

"Preffar" Àr ett skönt uttryck som egentligen hÀrör till PREFERENCES. Dessa finns i mappen preferences (nu pratar vi mac alltsÄ) och det Àr tre olika som man kan slÀnga; "Pro Tools Prefs", "DAE Prefs" (en mapp) och "Digisetup OSX".

Postat

😉

jag uppgraderade till 10.3 idag..o nu funkar inte min cdkey allt e ju original sÄ jag fattar inte vad som Àr fel nu!?

konstigt det dĂ€r med datorer.. đŸ„°

Jonas

IDF

Postat
đŸ˜±

jag uppgraderade till 10.3 idag..o nu funkar inte min cdkey allt e ju original sÄ jag fattar inte vad som Àr fel nu!?

konstigt det dĂ€r med datorer.. 🙂

Jonas

IDF

Vilken cdkey Ă€r det som inte fungerar? Är det ProTools serienumret du menar??

Postat

ta det hÀr pÄ rÀtt sÀtt och med lite humor... "Och folk sÀger att PC krÄnglar mycket..."

🙂

Ne nog skÀmtat, mac is the shit...

Postat

fixade sig en polare hade ett annat serienummer.. det skumma Àr att i 10.2.8 funkar det gamla men inte i 10.3.

sen fÄr jag nog uppgradera till 6.4 nu!

för nÀr jag startar PT blir skÀrmen mörk o det stÄr att jag mÄste stÀnga av den..lÀskigt.blev skitrÀdd första gÄngen!!:rolleyes:

Jonas

IDF

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.