Jump to content
Annons

Lindra förkylning?


D Vibe

Recommended Posts

Hur gör man när man är förkyld, hostar, har ont i halsen och är snuvig, men ändå måste spela in sång till en låt?

Fasen, Madtracker 2-compon börjar närma sig deadlinen nu, och jag har inte sjungt in allt som behövs till mitt compobidrag än...

Något tips till att bota förkylningen tillfälligt?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag äter Baffucin, Fis-Herman's Friend och dricker te med honung, det brukar lätta min hals en aning. Lycka till!

Baffucin är den där halstabletten på apoteket som har lite bedövningsmedel va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag äter Baffucin, Fis-Herman's Friend och dricker te med honung, det brukar lätta min hals en aning. Lycka till!

Baffucin är den där halstabletten på apoteket som har lite bedövningsmedel va?

Det låter troligt. Jag är osäker på om den har bedövning i sig, men nåt sånt är det. Små citrongula tabletter som man suger på. Smakar till och med gott 😄

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag äter Baffucin, Fis-Herman's Friend och dricker te med honung, det brukar lätta min hals en aning. Lycka till!

Baffucin är den där halstabletten på apoteket som har lite bedövningsmedel va?

Det låter troligt. Jag är osäker på om den har bedövning i sig, men nåt sånt är det. Små citrongula tabletter som man suger på. Smakar till och med gott 😄

Ska sticka och köpa det imorgon då.

Men nu ska jag nog ta och försöka sova lite, viktigt att få sömn när man är förkyld iallafall 😉

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag äter Baffucin, Fis-Herman's Friend och dricker te med honung, det brukar lätta min hals en aning. Lycka till!

Baffucin är den där halstabletten på apoteket som har lite bedövningsmedel va?

Det låter troligt. Jag är osäker på om den har bedövning i sig, men nåt sånt är det. Små citrongula tabletter som man suger på. Smakar till och med gott 😄

Ska sticka och köpa det imorgon då.

Men nu ska jag nog ta och försöka sova lite, viktigt att få sömn när man är förkyld iallafall 😉

/Daniel

Absolut, sömn är bästa medicinen!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Bafucin gott? Det var något av det konstigaste jag läst! De är fullkomligt vedervärdiga. Finns i en ljusblå variant också i mint, eftersom nästan ingen kunde äta dem i original utan att spy.

Det sämsta med att sjunga när man är förkyld är att man inte låter lika bra.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sämsta med att sjunga när man är förkyld är att man inte låter lika bra.

😄

:musik

Nja nog måste det väl finnas sämre? Tomas Dileva t.ex. 😆😆😆😆😆

Tänk dig HONOM när han är förkyld 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Bafucin gott? Det var något av det konstigaste jag läst! De är fullkomligt vedervärdiga. Finns i en ljusblå variant också i mint, eftersom nästan ingen kunde äta dem i original utan att spy.

Det sämsta med att sjunga när man är förkyld är att man inte låter lika bra.

😱

:musik

Skämtar du? Jag satte i mig en hel burk sådana en dag på det glada 90-talet när jag tittade på Baywatch.

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade en matsked hostmedicin med morfin i hemma hos min fader tidigare ikväll. Har fasen inte hjälpt ett skit.

Känner inte ens av effekten av morfinet....

😛😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

D Vibe, lever du? Morfin är receptbelagt.

Gör ingenting, låt förkylningen ha sin gång. Det är mitt råd.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lever.. Men hostmedicinen hjälpte inte ett dugg hursomhelst.

Ja, den är receptbelagd, och därför har jag ingen egen sån medicin 😛

Ja, klart man måste låta den svalla över, men fortfarande så är deadlinen nästan söndag.

Har iofs gjort klart nästan allting annat förutom sången, så det går nog att slänga in sången rätt så fort och smärtfritt.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lever.. Men hostmedicinen hjälpte inte ett dugg hursomhelst.

Ja, den är receptbelagd, och därför har jag ingen egen sån medicin 😳

Ja, klart man måste låta den svalla över, men fortfarande så är deadlinen nästan söndag.

Har iofs gjort klart nästan allting annat förutom sången, så det går nog att slänga in sången rätt så fort och smärtfritt.

/Daniel

Hoppas det blir suvve! Lycka till! 😎

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Upprinnelsen av det här då....

Det blev faktiskt väldigt bra till slut.

Fick lägga åt sidan att försöka sjunga in något vettigt, försökte mig på det, men rösten sprack för ofta och så lät det bara gnälligt.

Istället så körde jag med vocoder-sång i verserna.. Blev ascoolt 😆

Nu ska jag bara lyssna på mixen en gång till ikväll innan jag skickar in den ...

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...