D Vibe Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Hur gör man när man är förkyld, hostar, har ont i halsen och är snuvig, men ändå måste spela in sång till en låt? Fasen, Madtracker 2-compon börjar närma sig deadlinen nu, och jag har inte sjungt in allt som behövs till mitt compobidrag än... Något tips till att bota förkylningen tillfälligt? /Daniel
mornel Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Jag äter Baffucin, Fis-Herman's Friend och dricker te med honung, det brukar lätta min hals en aning. Lycka till!
D Vibe Postat 5 januari 2006 Trådstartare Postat 5 januari 2006 Jag äter Baffucin, Fis-Herman's Friend och dricker te med honung, det brukar lätta min hals en aning. Lycka till! Baffucin är den där halstabletten på apoteket som har lite bedövningsmedel va?
mornel Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 (redigerat) Jag äter Baffucin, Fis-Herman's Friend och dricker te med honung, det brukar lätta min hals en aning. Lycka till! Baffucin är den där halstabletten på apoteket som har lite bedövningsmedel va? Det låter troligt. Jag är osäker på om den har bedövning i sig, men nåt sånt är det. Små citrongula tabletter som man suger på. Smakar till och med gott 😄 Redigerat 5 januari 2006 av mornel
D Vibe Postat 5 januari 2006 Trådstartare Postat 5 januari 2006 Jag äter Baffucin, Fis-Herman's Friend och dricker te med honung, det brukar lätta min hals en aning. Lycka till! Baffucin är den där halstabletten på apoteket som har lite bedövningsmedel va? Det låter troligt. Jag är osäker på om den har bedövning i sig, men nåt sånt är det. Små citrongula tabletter som man suger på. Smakar till och med gott 😄 Ska sticka och köpa det imorgon då. Men nu ska jag nog ta och försöka sova lite, viktigt att få sömn när man är förkyld iallafall 😉 /Daniel
mornel Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Jag äter Baffucin, Fis-Herman's Friend och dricker te med honung, det brukar lätta min hals en aning. Lycka till! Baffucin är den där halstabletten på apoteket som har lite bedövningsmedel va? Det låter troligt. Jag är osäker på om den har bedövning i sig, men nåt sånt är det. Små citrongula tabletter som man suger på. Smakar till och med gott 😄 Ska sticka och köpa det imorgon då. Men nu ska jag nog ta och försöka sova lite, viktigt att få sömn när man är förkyld iallafall 😉 /Daniel Absolut, sömn är bästa medicinen!
Linus Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Krya på dig Daniel! 🙂 Men hörni, ska vi inte slå ihop tråden med den förra? Hjälp mig, jag är otroligt förkyld!, Några tips på rak arm?
Neosus Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Är ni inte rädd för att sjunga när ni är sjuk? Är det inte större risk att man får knutar på stämbanden och blir helt utan röst då?
Danabacken Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Men hörni, ska vi inte slå ihop tråden med den förra? Hjälp mig, jag är otroligt förkyld!, Några tips på rak arm? Vart är Addic nuför tiden? 🙂
musik (oregistrerad) Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Hej! Bafucin gott? Det var något av det konstigaste jag läst! De är fullkomligt vedervärdiga. Finns i en ljusblå variant också i mint, eftersom nästan ingen kunde äta dem i original utan att spy. Det sämsta med att sjunga när man är förkyld är att man inte låter lika bra. :musik
Neosus Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Det sämsta med att sjunga när man är förkyld är att man inte låter lika bra. 😳 :musik Nja nog måste det väl finnas sämre? Tomas Dileva t.ex. 😲😛😛😆😆
Neko Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Men hörni, ska vi inte slå ihop tråden med den förra? 😎Hjälp mig, jag är otroligt förkyld!, Några tips på rak arm? Vart är Addic nuför tiden? 🙂 Falun
Stinkey Zwei Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Kokt öl lindrar ganska bra, men smakar helvete.
Jejje Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Det sämsta med att sjunga när man är förkyld är att man inte låter lika bra. 😄 :musik Nja nog måste det väl finnas sämre? Tomas Dileva t.ex. 😆😆😆😆😆 Tänk dig HONOM när han är förkyld 😆
Jejje Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Kokt öl lindrar ganska bra, men smakar helvete. 😆😄😆
Sonnert Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 jag brukar överdosera detta när jag har känningar: vi snackar 3 tabletter åt gången. ett rör på en dag.
Jejje Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Testa Jodlösning för halsen också, brukar funka ganska bra.
Stinkey Zwei Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Kokt öl lindrar ganska bra, men smakar helvete. 😮😱😆 For Real!!
Pluffo Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Hej! Bafucin gott? Det var något av det konstigaste jag läst! De är fullkomligt vedervärdiga. Finns i en ljusblå variant också i mint, eftersom nästan ingen kunde äta dem i original utan att spy. Det sämsta med att sjunga när man är förkyld är att man inte låter lika bra. 😱 :musik Skämtar du? Jag satte i mig en hel burk sådana en dag på det glada 90-talet när jag tittade på Baywatch.
claypool Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 jag brukar överdosera detta när jag har känningar: vi snackar 3 tabletter åt gången. ett rör på en dag. Instämmer, funkar kanon!
D Vibe Postat 6 januari 2006 Trådstartare Postat 6 januari 2006 Provade en matsked hostmedicin med morfin i hemma hos min fader tidigare ikväll. Har fasen inte hjälpt ett skit. Känner inte ens av effekten av morfinet.... 😛😄
musik (oregistrerad) Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Hej! D Vibe, lever du? Morfin är receptbelagt. Gör ingenting, låt förkylningen ha sin gång. Det är mitt råd. 😆 :musik
D Vibe Postat 7 januari 2006 Trådstartare Postat 7 januari 2006 Jag lever.. Men hostmedicinen hjälpte inte ett dugg hursomhelst. Ja, den är receptbelagd, och därför har jag ingen egen sån medicin 😛 Ja, klart man måste låta den svalla över, men fortfarande så är deadlinen nästan söndag. Har iofs gjort klart nästan allting annat förutom sången, så det går nog att slänga in sången rätt så fort och smärtfritt. /Daniel
Danabacken Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 (redigerat) Jag lever.. Men hostmedicinen hjälpte inte ett dugg hursomhelst. Ja, den är receptbelagd, och därför har jag ingen egen sån medicin 😳 Ja, klart man måste låta den svalla över, men fortfarande så är deadlinen nästan söndag. Har iofs gjort klart nästan allting annat förutom sången, så det går nog att slänga in sången rätt så fort och smärtfritt. /Daniel Hoppas det blir suvve! Lycka till! 😎 Redigerat 7 januari 2006 av Danabacken
D Vibe Postat 15 januari 2006 Trådstartare Postat 15 januari 2006 Upprinnelsen av det här då.... Det blev faktiskt väldigt bra till slut. Fick lägga åt sidan att försöka sjunga in något vettigt, försökte mig på det, men rösten sprack för ofta och så lät det bara gnälligt. Istället så körde jag med vocoder-sång i verserna.. Blev ascoolt 😆 Nu ska jag bara lyssna på mixen en gång till ikväll innan jag skickar in den ... /Daniel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.