Jump to content
Annons

En enkel jazzlåt...


Herr Q

Recommended Posts

Hej!!! En låt jag blev klar med precis. Vad tycks??

LÅTNAMN: Jazzlåt 1 (projektnamn)

ARTIST/GRUPP: Herr Q

GENRE: Jazz

LÅTLÄNGD: 3.38

KOMPOSITÖR: Björn Svensson (Herr Q)

PRODUCENT: Björn Svensson (Herr Q)

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,81 MB

Herr_Q___Jazzl_t_1.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
starboy (oregistrerad)

Hej och välkommen till forumet.

Det finns några saker som kan förbättras, anser jag.

Trummorna är våldsamt enformiga och tråkiga.

Kompguran och basen grötar ihop sig.

Trevligt med lite jazz annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

jepp... kan hålla me dej... hehe... ja gjorde en loop i mitt reason adapted... försökte att gå över på ride nånstans... men de lät skumt.... tack ändå...

Just det.... finns det något tipps om hur man skulle kunna sepparera basen o komp guran??

Redigerat av Herr Q
Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Just det.... finns det något tipps om hur man skulle kunna sepparera basen o komp guran??

Hört talas om eq?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra: gitarren (låter dock lite fishy ibland på vissa toner)

Mindre bra: trummorna, det känns som att (om det vore ett band) att gitarristen och trummisen spelar olika låtar. Det är ju ingen våldsam dynamik i trummorna heller. Basen, vore gött med en bandlös.

Jobba på! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

I jazz vill jag gärna höra en mer aktivt jobbande bas, gärna i skönt samspel med trummorna. Här följer basen kompgitarren och tillför inte mycket. Gitarrerna känns OK, så jobba vidare med bas o trummor. Testa att spela bastonerna i synk med bastrumman o se vad som händer då! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tronicom (oregistrerad)

Skön låt i för sig men kompet är tråkigt nu känns det stelt mer inlevelse i spelandet som blir det bra. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Som tidigare nämnts är det bas och trummor som faller utanför. Låter som när gitarristen ensam hemma knäpper på automatkompet. Prova att gå upp en oktav i basen och har du tillgång till samplad bandlös eller helst ståbas skulle du prova det. Gitarrspelet däremot helt tummen upp för!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna funkar verkligen inte, det blir en jazzgitarrist, en dansbandstrummis och en jag vet inte vad bassist det här. Kolla om nån kan lägga lite schyssta jazztrummor i samarbeten när du har utvecklat låten lite mer kanske? Jag hör vispar och en nitcymbal...

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...