Nelerion Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Mario Bros Skön basgura . . Trevlig helg på er !
Eternal Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Oj, vilken bas! 🙂Vad behöver man en sån till? 🙂 Lira gammel kultig spelmusik! 🙂
Linus Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Oj, vilken bas! 🙂Vad behöver man en sån till? 🙂 Lira gammel kultig spelmusik! 🙂 🙂 Ja, tydligen...
Humor Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Oj, vilken bas! 😮Vad behöver man en sån till? 😆 ingen aning. men jag har sett en tolvsträngad bas på musikbörsen i upsala. det lustiga med den var att det var tolv strängar men det var 3 e-strängar, 3 A-strängar osv.....måste ha feta fingrar för att spela på den 😛
musik (oregistrerad) Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Hej! Varför har man 12-strängad gitarr? Jo, för att få ett fylligare ljud! Samma sak här. :musik
Håkan Ekberg Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Nja, vet inte om jag vill hålla med. En 12-strängad gitarr har mig veterligen strängarna i par, medans basen hade (i det här fallet) 11 separata strängar eller hur man nu skall uttrycka det. Det borde medföra större register att spela på. Håkan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.