Burnin Sven (oregistrerad) Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 En kort snutt som blev till första gången jag testade VSTi. Detta är mycket skissartat och är klickat med musen på pianorullen, har ingen keyboard dessvärre (ännu kanske man ska tillägga). Vibrato och en hel del annat åtrestår att lära sig när det gäller midi och VSTi men jag tycker att det finns nån slags skaplig grundidé ändå. Harmonier och notvärden måste ses över också och givetvis hur farao ska det fortsätta. Men som sagt ge mig ett tips om åt vilket håll jag ska fortsätta popballad eller klassiskt. LÅTNAMN: Till peo ARTIST/GRUPP: Burnin Sven GENRE: Ballad eller klassisk LÅTLÄNGD: ca.1 min KOMPOSITÖR: Burnin Sven PRODUCENT: Samma EV. MEDVERKANDE: Samma INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: Mp3 STORLEK: ca. 1 meg STATUS: Skiss LÅTLÄNK: lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3230843&q=lo hi-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3230843&q=hi
pwayne Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Det är liksom lite...varken eller...... För poppigt för att vara "klassiskt"(hur det nu definieras) och för rakt (och lite stelt, kanske på grund av klaviaturbristen du nämner) för att vara popballad.... Men jag skulle nog gå åt popballad-hållet eftersom det är fan så svårt att göra nån vettig "klasssisk" musik. Testa med sång och se vart det för dig 😉 ....och skaffa midiklaviatur 🙂 Keep on!
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 OK tackar för tankarna får försöka fixa ett elpiano på nått sätt. Göran
ViktorDenStore Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Väldigt snyggt för att vara inskrivet i editorn... 😄
91:an Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Med den begränsningen som avsaknad av klaviatur innebär tycker jag popballad. Klassisk musik har ofta ett varierande tempo som bygger på känsla vilket inte låter sig göras med musklick. Snygg grundide som du absolut ska gå vidare med. Passar även som intro för att övergå till nåt rockigt! Pianot låter lite bullrigt för den stämning de övriga instrumenten förmedlar dock.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Ok tackar så mycket, skulle i och för sig va kul att testa nått klassiskt men ni har nog rätt. Vi får se om jag kan fixa fram ett piano och fortsätta därifrån. Tack igen Göran
bimbambop Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Lägg av! Har du klickat in de där i pianorullen? Jag kan inte ens justera ett cymbalslag i pianorullshelvetet... impressive. Lite hastigt slut dock va? 🙂 Testa o kör sån där fejkad midikeyboard (ex Boomes) så man lirar på datatangentbordet, det gör jag och det funkar ok när man vant sig, jag är iofs ingen pianist så de blir ju hyggligt enkla grejer man lirar 🙂 Lite för kort snutt för att uttala sig om musikstycket som sådant, men det låter värt att jobba vidare med.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Jodu snacka om pekfingervals det är så det känns ända upp i armbågen efter några takter 😳 . Tackar så mycket, bugar och bockar verkar som om man får ta och försöka färdigställa det här på nått sätt. Göran
equality Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 (redigerat) Jo det här var imponerande! Bra ljud på instrumenten! 😆 Du kan få låna ett keyboard av mig. Redigerat 6 januari 2006 av (e)qualitymusic
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Tackar så mycket ni är väldigt snälla mot en glad amatör. Heja Västerås farsan spelade bandy för VSK en gång i tiden. Jag hör av mig om den där keyboarden skulle nog vara ett litet lyft när man nu hoppar in lite på VSTi banan, krya på dig hoppas flunsan inte blir så långvarig. Tack igen Göran
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.