Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, kör med två Maudio delta1010 syncade via spdif ut/in. Får det att funka bra men ibland strular det lite och cubase säger ifrån så då måste jag starta om datorn.

Tänkte höra om det är någon som fått det att funka klockrent, och i så fall har lust att göra en skärmdump på inställningarna för dom två korten i m-audio setupen.

Vore jättesnällt

Annons
Postat

Jag har beställt en wordclock kabel från Estrad men dom hör ju aldrig av sig. Har skickat två mail men dom vill inte svara. Hur syncar man internt då?

Hur ska jag ställa in korten för att allt ska funka som det skall?

Det var därför jag tänkte att någon vänlig sjäk bara kunde göra två skärmdumpar.

En på kort 1 instllningarna och en på kort 2 inställningarna.

Postat

Alltså...alla korten hamnar ju i samma kontrollpanel så hur man skulle kunna ta skärmdumpar på inställningarna till kort 1 och sen kort 2 fattar jag inte.

I hardware settings har du inställningen till syncen.

Har för mig det står Internal sync. När vi hade tankat de nya drivisarna ställde den sig på det automagiskt.

Postat

Jo det funkar, men ibland strular det.

Fick testa massa varianet av inställningar tills det hela funkade. Problemet var inte med själva syncen. Tror det är med resten. Nu är samplingsfrekvensen låst i cubase pga setupen i M-audio. Jag har problem att plocka in filer i andra bit och amplingsfrekvenser. Försöker jag ändra i m-audio setupen. Så kan inte cubase starta båda korten. Därför tänkte jag att den enklaste vore om någon som oxå sitter på två kort bara junde göra två skärmdumpar så kunde jag se precis vad jag ska sätta allt på.

Postat

I hardware settings. Har du satt "codec sample rate" på Locked?? Kanske kan va det isåfall?

Sitter tyvärr inte i studion så jag kan ta screenshots. Och här hemma har jag bara 1 delta kort.

Verkar märkligt att cubase inte kan starta upp båda korten om du ändrar inställningar.

Prova att avinstallera drivrutinerna...byt plats på korten och installera om dom.

Postat

NÄ, tror inte jag börjar med att byta plats på dem. Tror jag kollar om det finns någon som fått det att funka och har lust att göra två skärmdumpar. Visar det sig att jag har några andra instälningar än på bilderna är det ju bara för mig att ändra. Om det är jag som gjort fel så hjälper det ju inte att slänga runt korten. jag kommer ju ändå att göra samma fel igen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.