emser Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Ett försök att vara "hittig" 😱 Bu eller bä, och i så fall varför. /emser LÅTNAMN:I´m Falling ARTIST/GRUPP:emser GENRE:Rock LÅTLÄNGD:3.08 KOMPOSITÖR:emser PRODUCENT:emser EV. MEDVERKANDE:emser INSPELNINGSÅR:2004 FORMAT:mp3 STORLEK: 4,4 mb 16_im_falling.mp3
pwayne Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 mjaa....Visst är det kanske poppigare men för att vara hittigare får det nog vara mindre "bluesrock" (eller vad fan man skall kalla det...) över det, tror inte att det slår 🙂 . Sångmelodierna är lite mainstream och inte så catchiga. Men det är inte dåligt men mindre intressant sångmässigt än dina andra alster. Vi vet vad du kan 😉 Plus: Bra sväng. Skitfräckt refränggitarriff! Och bra gitarrer (och gitarrljud)överhuvudtaget! Minus: lite sur sång (låter lite hög (i frekvens alltså)) Allt är naturligtvis en smaksak men jag skulle önska lite mindre bluesig sång och lite mer "indie" om du fattar vad jag menar.... Slutbladdrat, det svänger och låter riktigt bra i alla fall och kul med lite upptempo 🙂
starboy (oregistrerad) Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Bra låt. Bra spelat. Bra sjunget. Bra gitarrljud. Nu igen. ..... suck. Gör du aldrig nåt kasst? 🙂 Om man möjligen ska säga ngt konstruktivt tycker jag att melodin är lite väl mycket standardformulär 1A, det sticker inte ut så mkt. Extra plus för snyggt stick. cheers
mange_andersson Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 riktigt grymm låt! tycker att uttalet i sången är något "svengelska" men det kanske bara e jag... grymt bra och svängig låt tycker jag..
djonas Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Yeah emser, detta svänger riktigt nice. 😆 Tycker absolut refrängen är riktigt hockig lr hittig. 😆 Tycker dessutom att verserna är klockrena. Du sjunger ju hur bra som helst på den här låten. En liten kuriosa som jag kommit på nu på senare tid är att dina gitarrerna t.ex. vid 1:56 är ditt trademark. Man hör direkt att det är emser vilket är ett stort + Ha det gött Mvh / djonas
MacTS Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Hej, Tycker att det låter bra, mycket bra sång och stämmor. I mina lurar tycker jag att ljudet är bra. Om det kan bli en hit eller inte vet jag inte, men jag får lite Lenny Krawitz (stavning??)-vibbar och han har ju gjort en del hittar så varför inte!
Vallhagen Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 jag skulle säga "småtrevlig" och lättsam. Om du är inne på hit-konceptet, kanske du ska pröva en svensk text. "Jag faller..." Det funkar. Testa! tjing /Bengan
equality Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Tajt och man diggar från första takt. Gillar ditt bluesiga sätt att sjunga. Snyggt g-solo. Tycker man har lärt sig nu hur du låter nu och du är outstanding i din genre samtidigt som du skämmer bort oss med dina alster varför jag genast också vill höra dig på svenska med sexiga tjejkörer i bakgrunden. 🙂😆
martinm Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 vill höra dig på svenska med sexiga tjejkörer i bakgrunden. 🙂😆 Kanske med en video till då också 😛 Låten är bra som vanligt!
emser Postat 6 januari 2006 Trådstartare Postat 6 januari 2006 Tack alla snälla! Jag jobbade några år på att få bort blues känslan i rösten men det sket sig så nu annammar jag den istället. karl/emser collab finns här Collab Kul att det gillas 🙂 /emser
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.