Jump to content
Annons

Cold Turkey

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Har efter många om och men äntligen lyckats få ADSL, kom som en jäkligt rolig överaskning helt utan förvarning. Telia kom äntligen loss och fixade läget här i byn.

Den här låten är gammal vill jag lova men blev aldrig inspelad av nån anledning. Eller det kanske ni tycker att det fanns:D . Nåväl det är nått slags försök till en låt i Hit the needle and the damage done anda med Neil Young. Når nog inte ända fram 😠 den har inte så stora variationer direkt men kankse inte är så tokig ändå.

Göran

LÅTNAMN: Cold Turkey

ARTIST/GRUPP:Burnin Sven

GENRE:Folk

LÅTLÄNGD:ca. 3 minuter

KOMPOSITÖR:Burnin Sven

PRODUCENT:Samma

EV. MEDVERKANDE:Samma här

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: ca. 3 meg

STATUS: Får nog vara färdig så här tror inte det är läge att den blir nån komersiell hit direkt.

LÅTLÄNK:)

lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3252960&q=lo

hi-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3252960&q=hi

Annons
Postat

Good 4 U att du slipper 56k 😱

Låten? Nja, inte e de som Neil inte (men hey, inget är, utom Neil 😠 ) men god Burnin Sven-nivå är det. En rakhet och enkelhet både i komposition och ljud som tilltalar.

Känns färdig tycker jag också.

Postat

Tjena och tackar så mycket nä det blir nog svårt att komma upp till mr. Youngs nivå. Men det gör väl inte så många här på planeten, i varje fall inte i dom där enkla avskalade låtarna. Men då kan man ju å andra sidan säga att man ligger på god andra plats 😉 (det vill säga jag och resten av världen 🙁 ).

Göran

Postat

Mycket inlevelse och känsla som alltid i dina låtar, snyggt! (Cold turkey är ju ett namn som annars är "bränt" för mig efter Lennons besinningslösa, fantastiska låt med Claptons ruggiga gitarr till. 1968 var det väl...?)

Postat

Tackar så mycket även här, kommer nog inte ihåg den låten skulle vara skoj att få höra den om du har den på skiva.

Göran

Postat

Hum akustiskt på skiva håller inte för mig. Live, javisst, men när jag sitter här hemma och lyssnar i monitorerna så längtar jag efter... mer. Bra låt för övrigt.

Postat

Tackar för inlägget kul att du gillade låten kan nog inte hålla med om att akustiskt på skiva inte håller. Kanke inte min amatörlåt men ÖjÖjÖj va mycke akustisk musik det finns på skiva som håller 😄 .

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.