Jump to content
Annons

Trettonhelgen


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Med anledning av att jag ska jobba imon med vanlig vardagslön, så undrar jag:

Är inte Trettondagsafton att betrakta som en helgdag, som en lördag kanske man kan säga (eftersom Trettondagen är röd så det förslår)...

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Visst är det en afton, borde ha ob-tillägg. Många affärer stänger ju kl. 3. Då börjar jag mitt pass, utan ob.

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Med anledning av att jag ska jobba imon med vanlig vardagslön, så undrar jag:

Är inte Trettondagsafton att betrakta som en helgdag, som en lördag kanske man kan säga (eftersom Trettondagen är röd så det förslår)...

😄

:musik

Jag kan trösta dig med att du inte är ensam.

Det ÄR en vanlig vardag, men på många arbetsplatser arbetar man in sådana dagar under resten av året, så att man är ledig halva dagen eller ett par timmar på eftermiddagen. Många arbetsplatser har dock verksamhet som vanlig vardag, eftersom man har valt att inte jobba in sådana dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har iallafall jobbat idag (som musik skrev som imorgon eftersom det var strax efter 24 han skrev det); men det var dock halv dag...

Imorgon är jag ändå ledig naturligtvis; men det fina i kråksången är att jag har betalt ändå eftersom vi har månadslön och inte timlön. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...