musik (oregistrerad) Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Hej! Med anledning av att jag ska jobba imon med vanlig vardagslön, så undrar jag: Är inte Trettondagsafton att betrakta som en helgdag, som en lördag kanske man kan säga (eftersom Trettondagen är röd så det förslår)... 😄 :musik
david.roennlund Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 det är väll en afton = 1/2 helg , brukar innbärra kotare arbetsdag .... förr jobbade man halv dag, men vet inte hur det är nu ?? (säkert ine så längre...)
musik (oregistrerad) Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Hej! Visst är det en afton, borde ha ob-tillägg. Många affärer stänger ju kl. 3. Då börjar jag mitt pass, utan ob. 😄 :musik
david.roennlund Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Hej! Visst är det en afton, borde ha ob-tillägg. Många affärer stänger ju kl. 3. Då börjar jag mitt pass, utan ob. 😱 :musik 😎🙂
Cloudsurfer Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Det betraktas ju som en helg/helgdag men jag tycker det är fördjävligt att ishallen stänger 16:00, sabbar ju våra träningar inför matchen på söndag!
Claes Holmerup Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Hej! Med anledning av att jag ska jobba imon med vanlig vardagslön, så undrar jag: Är inte Trettondagsafton att betrakta som en helgdag, som en lördag kanske man kan säga (eftersom Trettondagen är röd så det förslår)... 😄 :musik Jag kan trösta dig med att du inte är ensam. Det ÄR en vanlig vardag, men på många arbetsplatser arbetar man in sådana dagar under resten av året, så att man är ledig halva dagen eller ett par timmar på eftermiddagen. Många arbetsplatser har dock verksamhet som vanlig vardag, eftersom man har valt att inte jobba in sådana dagar.
D Vibe Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Jag har iallafall jobbat idag (som musik skrev som imorgon eftersom det var strax efter 24 han skrev det); men det var dock halv dag... Imorgon är jag ändå ledig naturligtvis; men det fina i kråksången är att jag har betalt ändå eftersom vi har månadslön och inte timlön. 🙂
Eternal Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Jag har månadslön och är ledig imorgon... Kanon tycker jag.
Per_a_55 Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Det är ju idag det är afton väl, i morgon är det trettondagen= röd.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.