Master-L (oregistrerad) Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 vill få ett bas sound som jag inte riktigt får till. Jag proddar mkt reggae prylar där basen ska ha mkt sub men också rikligt med attack. Lyckas bara få sub men svårt med attacken i mid området. Snälla Hjälp om nån vet någon bra line box eller preamp man kan köra basen i genom.
henrik berglund (oregistrerad) Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Goddagens, Som basist i ett reggaeband har man ju förstås lurat lite på det här....-är det ett klassiskt reggae sound lägger man på en gura för attacken (samma figur som basen). -med percusivt "torrt" ljud. (Gibson sound förstås med jazz 3 plektrum) När vi kör live spelar jag o lead guran ofta samma slinga... Vid dancehall/drum´n base/raggastuk är det bara synthbasar som gäller.....ev. (gärna) soft dubblerat med ett vanligt "basaträ" -inte mycket attack i basen i denna genre...-det är ju så att det är just i denna genre syntbasar och loopar gör sig som bäst!! Typ...
Dr Arthur Krause Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Sansamp Bassdriver DI för 1995:- är ett hett tips. Grym attack samt möjlighet att fräsa på med värsta bastrycket. Behringer har en kopia BEHRINGER STOMP BOXES BDI21 för endast 451:-. Vet inte hur den funkar men jag har orginalet i besittning (den programmerbara varianten för 2195:-) som är en av mina bästa vänner både live och i studion.
milton Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Det har talats mycket gott om nämnda Sansamp här på forumet... Gå & prova!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.