Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag tror inte krimskrams (vad du nu menar med det :rolleyes:) är problemet utan problemet - som jag förstått det - är att moderatorerna måste hålla koll på annonserna eller nått så att ingen blir lurad och att det inte är stöldgods som säljs,

Annons
  • Svar 102
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
Jag tror inte krimskrams (vad du nu menar med det :rolleyes:) är problemet utan problemet - som jag förstått det - är att moderatorerna måste hålla koll på annonserna eller nått så att ingen blir lurad och att det inte är stöldgods som säljs,

Ha en dedikerad köp&sälj-admin ?

Postat (redigerat)
moderatorerna måste hålla koll på annonserna eller nått så att ingen blir lurad och att det inte är stöldgods som säljs,

Bara av ren nyfikenhet men varför måste moderatorna göra det?

edit: alltså jag tror inte alls att man behöver ha denna "övervakning" eftersom det inte är forumets ansvar vad som säljs (om det nu tex skulle vara stöldgods etc).

Redigerat av marc
Postat
moderatorerna måste hålla koll på annonserna eller nått så att ingen blir lurad och att det inte är stöldgods som säljs,

Bara av ren nyfikenhet menvarför måste moderatorna göra det?

satt också o funta på det

Postat

Om Studio inte vill ha ett köp/sälj-forum, så har jag ett enkelt litet forum som startades som ett komplement till VST-forum, för att få in OT-trådar och annonser: http://holmerup.com/recensioner/index.php?c=2 - där det är fritt fram för alla att registrera sig och slänga in annonser. Det är praktiskt att köra med samma användarnamn där om möjligt, så att folk känner igen varandra... För att slippa spammare i så hög grad som möjligt, så finns det ingen automatisk aktivering, utan jag aktiverar alla nya medlemmar manuellt efter hand som jag hinner.

Just för stunden är det ovanligt segt, så jag ska gnälla på webhotellet så att det fixas...

Postat
Det skulle även kunna funka med bud i forumformat.

Jag tycker iden med ett köp-sälj-forum i forum-format är klockren, på samma sätt som demo-låtar.

"Min nya fräcka flupplåt, vad tycker ni?" -> "Jag säljer blupp, vad vill ni ge?"

Det måste inte vara 100% säkert/seriöst för att bli bra. Men, däremot kan man ha lite extra krav på de som vill ge bud eller köpa prylar, att man tex har personnummer, adress och telefonnummer i sin profil. Sen förstår jag Studios rädsla, det är trots allt de som är ansvariga, men något borde man kunna göra rent medlemavtalsmässigt?

Jag gillar tanken STARKT, att kunna diskuttera en annons! Top!

Postat

Vi har funderat på en köp- och sälj-avdelning nu när forumet fått ett nytt ansikte. Tanken är att snegla på upplägget KVR Audio använder. Där finns nitade trådar för att lista programlicenser som inte får säljas eller där licenserna kostar pengar att överföra. Men även trådar där man kan lämna lite feedback på andra användare, exempelvis- "Köpte Battery 3 av Android, smidig affär och snabba svar - Tack!".

För precis som ni säger så går det aldrig att göra tjänsten helt säker. Däremot tror jag att det går att göra den mer säker än tjänster som Blocket och dylikt tack vare att de flesta affärer kommer vara mellan personer som mer eller mindre känner varandra. Som ni sett så tycks vi dock ha lite trassel med att servern hänger sig för tillfället men när vi löst småproblemen så är det dags att gå vidare. Och då är det inte omöjligt att ett köp- och sälj-forum dyker upp. 😄

• 2 månader senare...
Postat

edit: alltså jag tror inte alls att man behöver ha denna "övervakning" eftersom det inte är forumets ansvar vad som säljs (om det nu tex skulle vara stöldgods etc).

Det är precis vad det är. Jag är personligen ansvarig utgivare och står således personligen ansvarig för vad som postas här. Och jag hoppas att några tycker det vore dumt om jag försvann från Studio och Studio forum 😉

Men vi kör numera och hoppas att tydliga regler samt att besökare använder knappen Anmäl om något suspekt dyker upp!

Köp- och sälj

Postat

Det är precis vad det är. Jag är personligen ansvarig utgivare och står således personligen ansvarig för vad som postas här. Och jag hoppas att några tycker det vore dumt om jag försvann från Studio och Studio forum 😎

Men vi kör numera och hoppas att tydliga regler samt att besökare använder knappen Anmäl om något suspekt dyker upp!

Köp- och sälj

🙂🙁🙁

Olsberg for president! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.