Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag är inte så vass på just det här, men problemet är att min gitarrförstärkare låter alldeles för starkt, men den låter väldigt bra när man krämar på.

Finns det någon form av pedal eller nåt som kan reducera volymen som kommer ut ur förstärkaren utan att ljudet förändras nämnvärt med avseende på kvalitén.

Jag har för mig att jag har hört talas om något sådant. Det är alltså inte insignalen som ska justeras, utan man får väl göra en loop av nåt slag antar jag.

Nån som kan nåt om detta?

Jag har en Traynor YCW40.

Annons
Postat (redigerat)

Du behöver en attenuator (tror att det heter så), Marshall gör en som jag läst en del gott om.

Power Brake

Tror man kan hitta dom för runt 3000 kr ungefär.

Redigerat av Phobos
Postat
Hej, jag är inte så vass på just det här, men problemet är att min gitarrförstärkare låter alldeles för starkt, men den låter väldigt bra när man krämar på.

Jag har en Traynor YCW40.

High five!

Sicken skön stärkare, eller hur?

Har upplevt samma problem bla med snobbiga pa-snubbar som sagt åt en att "skruva ner volymen på scen". Det är ju kring 5+ på rena kanalen som det fina "bettet" infinner sig.

Måste kolla upp det här med power brake!

Postat

Phthi.. 😄 Snobbiga PA-snubbar.. Hrm.. Men i vilket fall som helst så är det en power-soaker som gäller.. Se länkar ovan 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.