Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag är inne på att köpa en ny gura. Har av någon anledning fastnat för en tom delonge stratocaster. Oturligt nog tillverkas dom inte längre.

Finns som fender och budgetvariant squier. Har haft svårt att hitta prisuppgifter om dom här gitarrerna, vad dom kostade nya och så. Men vad jag har kommit fram till är att Fendern kostade runt 5500 kr ny, och squiern 2000.

Vad tycker ni är ett rimligt pris för fender- respektive squier-modellen? Dom jag har hittat har varit lite vääl dyra. I princip nypris för en begagnad gura. Känns fel på nåt sätt, att dom inte tillverkas längre motiverar inte tillräckligt.

Säg gärna också vad ni tycker om gitarren, om ni har någon erfarenhet av den.

fender_strat_blink182.gif

Fendern

- Squiern

Mvh Daniel.

Redigerat av ekke
Annons
Postat (redigerat)

Ja, om du bara ska riffa och spela punkrock är den ju ganska söt. Om du tänkt sola och sånt borde du nog leta efter en annan. Jag provade den, kändes som vilken squier som helst. Det smidiga är väl att man kan röjja ganska hårt utan att råka ändra mick 😆

Jag tycker ett köp känns jävligt omotiverat, kolla beg marknaden efter en strata i bra skick istället 😆

Redigerat av chilone
Postat

Du har ju burns om du vill ha något liknade fast mer orginellt.

http://www.burnsguitars.com/

danelectro är också lite anorlunda och den är skön att spela på.

Postat

skit i delonge stratan... den har ett mycket begränsat ljud omfång... har ju bara en pickup... om du e inne på squire... kolla den vanliga standard series eller om du vill lägga dom där 5000 för att få en riktigt bra och prisvärd gura, köp en vanilg mexico strata me tre singlecoils alternativet en me HSS konfiguration...

Postat (redigerat)

Tack för svaren! 😮

Anledningen till att jag fick upp ögonen för denna gura var för att jag har haft en gitarr med dubbla humbuckers ett bra tag, och hittils har jag i princip bara använt mig av humbuckern vid stallet. Tone-reglaget har jag i princip aldrig rört. Bara när jag vart lite dum o fått för mig att spela basgång med gitarren.

En stratocaster är ju inte helt fel, så jag tänkte att man kanske kunde få tag på en sån fast utan allt man inte behöver, till ett bra pris. Men det med priset sprack ju ganska snabbt. Så jag är nästan mer inne på en fat strat just nu.

chilone: Precis, det är mest det jag plinkar. 😛 Så finns det någon annan strata du tror skulle passa mig? Fat straten har ju humbucker i stalläge, och singlecoils om man vill sola lite. 🙂

AXL THE ROCKER: Vilken modell tänkte du på?

Herr Q: Finns "den vanliga" stratan med HSS konfiguration, eller kallas den fat strat då? Har inte riktigt uppfattat det. 🙂

Runt 5000 pengar är väl det jag kan hosta upp just nu.

Mvh Daniel.

Redigerat av ekke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.