Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jupps 🙂 här är man igen med ett nytt äventyr..

måste dock få lära mig riktigt hur man får till ett par distade guror.. ( har suttit och pillat hela dagen med dom 🙂😄 )

tyck till. gärna om mixningen

LÅTNAMN: the beast is waken

ARTIST/GRUPP: jag

GENRE: melodisk metal, kanske

LÅTLÄNGD: 2.41

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE: bara jag

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.525 MB

STATUS: Skiss

the_beast_is_waken._1.wav.mp3

Annons
Postat

Intressant låt. 🙂

Skön blandning av flera stilar.

Gitarrerna ligger lite långt bort i mixen, försök få fram dem mer. Skulle oxå önska lite mer effekter på trummor i form av kompressor, reverb och eq...det låter lite tunt nu. Panoreringen av instrumenten har du skött snyggt tycker jag allting hörs bra men det behövs som sagt krämas på mer. 🙂

Bra jobbat, lite finslipning bara. 😉

Mvh / djonas

Postat (redigerat)
Intressant låt. 🙂

Gitarrerna ligger lite långt bort i mixen, försök få fram dem mer. Skulle oxå önska lite mer effekter på trummor i form av kompressor, reverb och eq...det låter lite tunt nu. Panoreringen av instrumenten har du skött snyggt tycker jag allting hörs bra men det behövs som sagt krämas på mer. 🙂

Mvh / djonas

tack, djonas, fortsätt hjälp mig med gurorna 🙂

tack.. alltså.. på midi instrument hittar jag inte eq, compressor etc. som man behöver.. jag är medveten om det.. var finns de någonstans? 😮

( använder cubase sx3)

Redigerat av mars_volta
Postat (redigerat)
Intressant låt. 🙂

Mvh / djonas

tack, djonas, fortsätt hjälp mig med gurorna 🙂

tack.. alltså.. på midi instrument hittar jag inte eq, compressor etc. som man behöver.. jag är medveten om det.. var finns de någonstans? 😮

( använder cubase sx3)

Redigerat av mars_volta
Postat

ååå!! 🙁 jag får inte upp volymen hur jag än gör.. det blir i sånna fall brusigt. hur gör man för att få upp volymen på hela låten dvs outputen.. finns det nåt mastring program? 😄

Postat
ååå!! 😱 jag får inte upp volymen hur jag än gör.. det blir i sånna fall brusigt. hur gör man för att få upp volymen på hela låten dvs outputen.. finns det nåt mastring program? :rolleyes:

eller? hur får man upp volymen?

Postat

Tryck F3 så du får upp mixerfönstret. För edirol orchestral ser du då 1 midikanal och 4 st audiokanaler i fönstret (du kan alltså styra 4 enheter med endast 1 vst aktiverad). Dessa heter orchestral 1, 3, 5 och 7. Du har förmodligen bara utslag på den första. Klicka på det lilla e:et för editering av den kanalen. :rolleyes:

Mvh / djonas

Postat (redigerat)
Tryck F3 så du får upp mixerfönstret. För edirol orchestral ser du då 1 midikanal och 4 st audiokanaler i fönstret (du kan alltså styra 4 enheter med endast 1 vst aktiverad). Dessa heter orchestral 1, 3, 5 och 7. Du har förmodligen bara utslag på den första. Klicka på det lilla e:et för editering av den kanalen. :rolleyes:

Mvh / djonas

tack,djonas, , jepp ska testa

Redigerat av mars_volta
Postat (redigerat)
Tryck F3 så du får upp mixerfönstret. För edirol orchestral ser du då 1 midikanal och 4 st audiokanaler i fönstret (du kan alltså styra 4 enheter med endast 1 vst aktiverad). Dessa heter orchestral 1, 3, 5 och 7. Du har förmodligen bara utslag på den första. Klicka på det lilla e:et för editering av den kanalen. 😄

Mvh / djonas

tack,djonas, u are my lord :rolleyes: , jepp ska testa

hur brukar man göra med trummorna?, gör man om dem till en wav fil, alltså exporterar, så man kan använda audioeffekterna, eq, compress. etx. etc. eller hittar man effekterna eq, compressor, och sånt i midispåret 😱

Redigerat av mars_volta
Postat

😮 Låtmässigt är det helt OK. Men melodisk metal? Njae... Är väl mer tv-spelsmusik med distade gitarrer. Inget fel i det!

Tänker lite på Zelda - Ocarina Of Time.... Alltså spelet till N64.

Bra!

Postat
🙂 Låtmässigt är det helt OK. Men melodisk metal? Njae... Är väl mer tv-spelsmusik med distade gitarrer. Inget fel i det!

Bra!

hehe 😮 joo, håller helt med iofs 😛

vet inte vart jag hamnar inomm sånt här,, jag verkar vara helt borta..

gitarrerna låter typ som om en ko står och äter på dem 🙂

yepp. fortsätt tipsa!

Postat
🙂 Låtmässigt är det helt OK. Men melodisk metal? Njae... Är väl mer tv-spelsmusik med distade gitarrer. Inget fel i det!

Bra!

hehe 😮 joo, håller helt med iofs 😛

vet inte vart jag hamnar inomm sånt här,, jag verkar vara helt borta..

gitarrerna låter typ som om en ko står och äter på dem 🙂

yepp. fortsätt tipsa!

Jag menade mer : Bara för att distade elgitarrer är med blir det automatiskt inte metal... 🙂

Jag ser inget fel i din låt på något sätt. Klart mixningen kunde varit bättre men jag är inte rätt man att föreslå förändringa eftersom jag är sämst på forumet när det kommer till mixning/mastring.

Phh, det måste ha varit min längsta mening någonsin! 😎

Postat
Klart mixningen kunde varit bättre men jag är inte rätt man att föreslå förändringa eftersom jag är sämst på forumet när det kommer till mixning/mastring.

då är vi 2! 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.