milton Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Julen är slut och den tänker inte återvända än på 350 dagar. 2006 har anlänt och det börjar bli dags att gå vidare pojkar. Jag säger bara: ta av er julmössorna.
Gote Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Vad har hänt med alla fina traditioner? Förr i världen så varade julen till Knut. Men det är klart att allt ska gå så djävla fort nuförtiden... 😏
Pazo Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 haha! Titta jag är störst 🙁 Funderar på att ta av mig luvan nu. Men då måste jag skaffa en annan bild å jag vet inte ifall ajg orkar 😏
Pazo Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Dessutom tar man väl bort julgrejerna på trettondagen elle? 😏
milton Postat 3 januari 2006 Trådstartare Postat 3 januari 2006 (redigerat) Vad har hänt med alla fina traditioner? Förr i världen så varade julen till Knut. Men det är klart att allt ska gå så djävla fort nuförtiden... 😏 Jepp, Knut är passé. Nu för tiden är julen kort & intensiv, som en tequila-shot! Redigerat 3 januari 2006 av milton
milton Postat 3 januari 2006 Trådstartare Postat 3 januari 2006 Dessutom tar man väl bort julgrejerna på trettondagen elle? 😏 Nej nej, helt fel. Annandagen ska det va. 26:e December.
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Jag måste ta fram julsakerna först...hehe Annars är det som Gote säger! Tjugondedag knut, då dansas julen ut. Måste bara se till att skaffa en gran först... 😏 :musik
Neosus Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Äh! Julen är bara till för barnen. Vi vuxna ska sitta och äta mat, dricka sprit och vara allmänt uttråkade och tycka att allt är jobbigt. 😄😏🙁
Gote Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Dessutom tar man väl bort julgrejerna på trettondagen elle? 😏 Nej nej, helt fel. Annandagen ska det va. 26:e December. Tar man fram dem på lilljulafton? Underbart är kort... 😄 Pico tar bort julgrejerna innan han ställt fram det. Det måste väl vara framtidens melodi? 🙁
Pico Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Äh! Julen är bara till för barnen. Vi vuxna ska sitta och äta mat, dricka sprit och vara allmänt uttråkade och tycka att allt är jobbigt. 😄😏🙁 Du skall stå i ett hörn, tyst och skimrande!
Neosus Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Äh! Julen är bara till för barnen. Vi vuxna ska sitta och äta mat, dricka sprit och vara allmänt uttråkade och tycka att allt är jobbigt. 😄 😏 🙁 Du skall stå i ett hörn, tyst och skimrande! ...full i ett hörn med kulorna i grenen är min melodi.
Gote Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Äh! Julen är bara till för barnen. Vi vuxna ska sitta och äta mat, dricka sprit och vara allmänt uttråkade och tycka att allt är jobbigt. 😄 😏 🙁 Du skall stå i ett hörn, tyst och skimrande! 😆
Pico Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Äh! Julen är bara till för barnen. Vi vuxna ska sitta och äta mat, dricka sprit och vara allmänt uttråkade och tycka att allt är jobbigt. 😄 😏 🙁 Du skall stå i ett hörn, tyst och skimrande! ...full i ett hörn med kulorna i grenen är min melodi. 😆
hackeman Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 (redigerat) Vad har hänt med alla fina traditioner? Förr i världen så varade julen till Knut. Men det är klart att allt ska gå så djävla fort nuförtiden... 😄 Just det, Knut slår julen ut. 😄 Och sådär dj-vla fort tycker jag inte julen snurrar förbi. Den börjar f-n redan i oktober med jylpynt på Ikea. 😕 Min luva åker på trettondedagen. 🙂 edit: fel, jag menar den trettonde (tjugondagen), inte trettondagen... förväxlar alltid de två. Redigerat 3 januari 2006 av hackeman
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Hur är det adventsljusstakarna då? Ska de tas väck fjärde advent eller tjugondedag knut eller... under påsken? "Julen varar ända in till Påska". I vilket avseende? 😕 :musik
Pico Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Vad har hänt med alla fina traditioner? Förr i världen så varade julen till Knut. Men det är klart att allt ska gå så djävla fort nuförtiden... 😄 Just det, Knut slår julen ut. 😄 Och sådär dj-vla fort tycker jag inte julen snurrar förbi. Den börjar f-n redan i oktober med jylpynt på Ikea. 😕 Min luva åker på trettondedagen. 🙂 Precis, den är fan längre... första advent i maj, enligt butikerna.
Neosus Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 (redigerat) ...men lucköppningen börjar ju inte förns den 1 December. 😲 --------- Redigerat 3 januari 2006 av Grahn
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Apropå det...kunde man köpa en Adventskalender i butikerna i år?????? :musik
Neosus Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Apropå det...kunde man köpa en Adventskalender i butikerna i år?????? :musik Nä inte i År! 😲
Neosus Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Apropå det...kunde man köpa en Adventskalender i butikerna i år?????? :musik Nä inte i År! 😄 ... eller jo kanske. 😲
hackeman Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Hur är det adventsljusstakarna då? Ska de tas väck fjärde advent eller tjugondedag knut eller... under påsken? "Julen varar ända in till Påska". I vilket avseende? 😲 :musik För det var inte sant, för det var inte sant, för däremellan kommer fastan.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.