Jump to content
Annons

Ta kraft från en annan dator

Chriskooh

Recommended Posts

Annons
Tycker det borde dyka upp renodlade och billigare Systemlink Hosts snart.

Var har du varit Hacke? 😎

Steinberg V-Stack är just en VSTi-host utan sequencer. Med den slipper du köpa dyrt Cubase till alla datorer du vill länka ihop!

Och jag snackar om yxskaft. När jag tänker efter har jag ju hört talas om V-stack. Harkel, host. 😳

Dela på andra sajter

vill inte på något sätt verka grinig men, beat master, kan du inte skriva mycket saker i samma inlägg så dte inte blir 2-3 inlägg efter varandra. 😏🥰

Eller försöker du få så många skrivna inlägg som möjligt under avataren 😕

Redigerat av Humor
Dela på andra sajter

ok, tanks. men käner mig inte helt säker på att ja klarar dätta 🙂  får väl anlita en sån här data entrepenör eller nåt, men du fins det inte nåt annat sät??? bah undrar 😄

Annat sätt? Annat sätt utöver FX Teleport och VST SystemLink? Inte som jag känner till.

Är det ingen som har provat att synca via MTC/SMPTE....

Dela på andra sajter

• 2 år senare...

Nu har jag testat FX teleport. Jag har visserligen lärt mig en del genom sista årens fixande men jag är inte nån LAN expert. Stängde av nån inställning för programmet i brandväggen och tutade och körde. Det är ett jättefult gränssnitt, det kan vara lite bökigt ev med separat gränssnitt på annan dator för pluggarna, men egentligen inte värre än att ha ett rackskåp. Man skulle ju t ex kunna köra sina reverb från den andra datorn. Det går att komma åt inställningarna för de externa pluggarna om man klickar på local/IP.xxxx knappen. Då kan man sköta allt från samma skärm.

Har kontaktat dom, skulle gärna se ett samarbete med Steinberg eller ett proffsigare utseende. Det är lite skolans dataklubb över det nu.

Inte helt dumt. Alternativet är en snabbare dator, har försökt få svar här på forumet om det finns det, men det urartar alltid till nån slags "man kanske borde köra logic"-diskussion och jag gillar XP/C4 bättre för min del. Har en 2.0Ghz intelcore2duo 2GB RAM nu, vet inte vad det skulle göra för skillnad riktigt.

Tummen upp annars för FX teleport!

Gratis att testa om man har en extra dator.

(nackdel, äger man pluggar med ilok, måste man i princip köra piratversioner på den andra datorn ör att det ska funka i praktiken. Vem köper dubbla licenser av Wavespaket etc??)

Dela på andra sajter

(nackdel, äger man pluggar med ilok, måste man i princip köra piratversioner på den andra datorn ör att det ska funka i praktiken. Vem köper dubbla licenser av Wavespaket etc??)

Smällar man får ta om man vill installera på fler datorer.

Är lite sugen att testa det här jag oxå nu. Har en dator stående nu sedan jag uppgraderade... Men som jag har fattat det är det lite begränsat vad man kan sköta från den primära datorn? Skulle en remote desktop-lösning vara något där kanske. Nu har jag något att ägna min semester åt. 🙂 Regnar ju bara ändå... 🙂

Dela på andra sajter

remote desktop låter intressant. vad är det? tänkte på det idag också, fast som en slags switch som slår om mus/tangentbord till andra datorn istället.

snackade med FX T utvecklarna idag och de jobbar på det till 2.0 (som aldrig verkar bli klar) , att man kan sköta allt från samma dator alltså.

Dela på andra sajter

Annars kan man koppla ihop flera datorer och på så vis få mer processorkraft!

Är du på riktigt? Det där var ju lika mycket yxskaft som ditt förra inlägg.

Funkar utmärkt om man kör Logic på Mac. Då installerar man bara en Node-mjukvara på en annan Mac, och kopplar en nätverkskabel mellan maskinerna. Vips så har du tillgång till den andra datorns CPU.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.