Danny Cort (oregistrerad) Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Jag väntar fortfarande på den första Svenska rap-artisten! Bra sådan alltså 🙂! De allra flesta kan inte rappa överhuvudtaget, punkt! Menar inte att man måste ha taktkänsla som en trummis (se bara på NAS, taktdöv?) men flow krävs! Även att ha skön röst (som 2Pac och måånga andra Amerikaner och fransoser med för den delen) vilket faktiskt rätt många har! Slutligen helhetsintryck som ska kännas äkta och beröra, det har nästan ingen! Alla dessa tre samtidigt är det ingen som har, än så länge! Ibland faller det på beatsen, ibland på töntiga texter (som att man är hårdför kriminell för att snuten tog en när man klottrade... och man är +20 bast 😳, o.s.v!) Ge oss en riktig Svensk rapartist nu för fan, ska det vara så jävla svårt? Okej, Timbuk(tu) är kanske på gång att måhända bli just detta måntro, vi får se? Grejen med timbuktu är ju att han ligger rätt långt ifrån den traditionella hip hopen. Han kör ju mer funkbeats och sjunger kanske mer snabbt än praktar i takt 🙂 Ja. Huvudet på spiken Fred. Timbuk är ingen MC i ordets rätta bemärkelse utan snarare en popsångare, bara det att han rappar. & hans stil är faktiskt inte särkilt hiphop. Igen Hans - har du misat ADL? & Hans supergrupp Absent Minded?
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Jag väntar fortfarande på den första Svenska rap-artisten! Bra sådan alltså 😄! De allra flesta kan inte rappa överhuvudtaget, punkt! Menar inte att man måste ha taktkänsla som en trummis (se bara på NAS, taktdöv?) men flow krävs! Även att ha skön röst (som 2Pac och måånga andra Amerikaner och fransoser med för den delen) vilket faktiskt rätt många har! Slutligen helhetsintryck som ska kännas äkta och beröra, det har nästan ingen! Alla dessa tre samtidigt är det ingen som har, än så länge! Ibland faller det på beatsen, ibland på töntiga texter (som att man är hårdför kriminell för att snuten tog en när man klottrade... och man är +20 bast 🙁, o.s.v!) Ge oss en riktig Svensk rapartist nu för fan, ska det vara så jävla svårt? Okej, Timbuk(tu) är kanske på gång att måhända bli just detta måntro, vi får se? Grejen med timbuktu är ju att han ligger rätt långt ifrån den traditionella hip hopen. Han kör ju mer funkbeats och sjunger kanske mer snabbt än praktar i takt 🙁 Ja. Huvudet på spiken Fred. Timbuk är ingen MC i ordets rätta bemärkelse utan snarare en popsångare, bara det att han rappar. & hans stil är faktiskt inte särkilt hiphop. Igen Hans - har du misat ADL? & Hans supergrupp Absent Minded? Som Markoolio då? Jag har missat Adams supergrupp Absent Minded. Tyvärr. Däremot har jag inte missat Sherlock, skulle vilja nominera dom.
FredrikMikaelsson Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Som Markoolio då? Du vet väl att det är fult att svära 🙁
Hans Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 (redigerat) Grejen med timbuktu är ju att han ligger rätt långt ifrån den traditionella hip hopen. Han kör ju mer funkbeats och sjunger kanske mer snabbt än praktar i takt 😄 Jo precis, och just därav kanske:t samt måhända:t uti "Timbuk(tu) är kanske på gång att måhända bli just detta måntro, vi får se?" Sedan borde den "tradtionella" (d.v.s. tråkiga och kan inte bättre än att försöka härma hur det lät förut-)hiphopen gå och dö, precis som den traditionella 80-tals hårdrocken redan haft förståndet att göra 🙁! Igen Hans - har du misat ADL? & Hans supergrupp Absent Minded? Igen Danny Cort - ADL? (Absent Minded) rappar inte på Svenska samt Adam Den Lille är visserligen riktigt skicklig (och trevlig) men klart överskattad och hade han varit amerikan hade han faktiskt varit en medelmåtta... utan skivkontrakt! (Sherlock´s hitintills enda skiva made to measure, är riktigt bra producerad och var när den släpptes den ditintills bästa Svenska hiphop-skivan som gjorts, vissa av beatsen är fortfarande riktigt, riktigt bra! Skivans rap?, hmmindre bra samt återigen det är inte på Svenska! Ursäkta uttryckte mig nog lite oklart, ' Svensk rap-artist som rappar på Svenska var det jag menade! Fast vad man ska med Svenska Rap-artister på engelska med övergår mitt förstånd, skulle möjligen vara att de sade "Stocktown" hela tiden då 🙁!) (Marcoolio är en barn-artist precis som Mora Träsk (som ju också "rappar", b.l.a. Nu ska vi ut på tigerjakt...) om man vill dissa Marcoolio bör man nog också vara ett barn, annars blir det bara konstigt) Redigerat 4 januari 2006 av Hans
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Igen Hans - har du misat ADL? & Hans supergrupp Absent Minded? Igen Danny Cort - ADL? (Absent Minded) rappar inte på Svenska samt ADL är klart överskattad, hade han varit amerikan hade han varit en medelmåtta... ... utan skivkontrakt! Men han är väl en "svensk rap-artist" i alla fall? 🙁
FredrikMikaelsson Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Jo precis, och just därav kanske:t samt måhända:t uti "Timbuk(tu) är kanske på gång att måhända bli just detta måntro, vi får se?"Sedan borde den "tradtionella" (d.v.s. tråkiga och kan inte bättre än att försöka härma hur det lät förut-)hiphopen gå och dö, precis som den traditionella 80-tals hårdrocken redan haft förståndet att göra 🙁! Förstår inte ditt språk eller riktigt hur det blir ett svar på det jag skrev. Men jag skrev i någon annan tråd att jag gillar de nya stilarna som utvecklats med hjälp av bland annat hiphopen. Timbukttu är väl ett lysande exempel på detta, och att han ska gå och dö vill jag verkligen inte 🙁
Hans Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Om du inte förstår ett inlägg kanske du inte bör besvara det 🙁!
Danny Cort (oregistrerad) Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Igen Hans - har du misat ADL? & Hans supergrupp Absent Minded? Igen Danny Cort - ADL? (Absent Minded) rappar inte på Svenska samt Adam Den Lille är visserligen riktigt skicklig (och trevlig) men klart överskattad och hade han varit amerikan hade han faktiskt varit en medelmåtta... utan skivkontrakt! Sorry men du har fel. Jag känner Adam rätt bra....han har precis flyttat tillbaks till Malmö. Självaste Chuck D har sagt att ADL är "probably one of the best rappers in the world". Tyvärr så har snubben haft problem med sitt narkotika(miss)bruk & valt att knarka istället för att göra karriär. Men visst är han en "svensk rappare". Har bara hört två verser av honom på svenska (förrutom freestyles) & dom knäcker det mesta annat i svensk rapväg.
emelpee Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Timbuktu spelade ju även i New York för ett litet tag sen och vad jag hört så diggade publiken det stort. =) Nu körde han väl möjligtvis engelska grejer där och hans engelska grejer låter mer hiphop än hans nya svenska men ah.
dede Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Igen Hans - har du misat ADL? & Hans supergrupp Absent Minded? Igen Danny Cort - ADL? (Absent Minded) rappar inte på Svenska samt Adam Den Lille är visserligen riktigt skicklig (och trevlig) men klart överskattad och hade han varit amerikan hade han faktiskt varit en medelmåtta... utan skivkontrakt! Sorry men du har fel. Jag känner Adam rätt bra....han har precis flyttat tillbaks till Malmö. Självaste Chuck D har sagt att ADL är "probably one of the best rappers in the world". Tyvärr så har snubben haft problem med sitt narkotika(miss)bruk & valt att knarka istället för att göra karriär. Men visst är han en "svensk rappare". Har bara hört två verser av honom på svenska (förrutom freestyles) & dom knäcker det mesta annat i svensk rapväg. Well, om du träffar Adam så hälsa från den forna föreningen Kim Ung på Stadt Hamburg och från Bobba och Svante i all synnerhet!!!!!!!!! 😆
Danny Cort (oregistrerad) Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Igen Hans - har du misat ADL? & Hans supergrupp Absent Minded? Igen Danny Cort - ADL? (Absent Minded) rappar inte på Svenska samt Adam Den Lille är visserligen riktigt skicklig (och trevlig) men klart överskattad och hade han varit amerikan hade han faktiskt varit en medelmåtta... utan skivkontrakt! Sorry men du har fel. Jag känner Adam rätt bra....han har precis flyttat tillbaks till Malmö. Självaste Chuck D har sagt att ADL är "probably one of the best rappers in the world". Tyvärr så har snubben haft problem med sitt narkotika(miss)bruk & valt att knarka istället för att göra karriär. Men visst är han en "svensk rappare". Har bara hört två verser av honom på svenska (förrutom freestyles) & dom knäcker det mesta annat i svensk rapväg. Well, om du träffar Adam så hälsa från den forna föreningen Kim Ung på Stadt Hamburg och från Bobba och Svante i all synnerhet!!!!!!!!! 😆 Hehehe. Jag kommer ihåg honom från Stadt.... lovar att hälsa...
Hans Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 (redigerat) Igen Hans - har du misat ADL? & Hans supergrupp Absent Minded? Igen Danny Cort - ADL? (Absent Minded) rappar inte på Svenska samt Adam Den Lille är visserligen riktigt skicklig (och trevlig) men klart överskattad och hade han varit amerikan hade han faktiskt varit en medelmåtta... utan skivkontrakt! Sorry men du har fel. Jag känner Adam rätt bra....han har precis flyttat tillbaks till Malmö. Självaste Chuck D har sagt att ADL är "probably one of the best rappers in the world". Tyvärr så har snubben haft problem med sitt narkotika(miss)bruk & valt att knarka istället för att göra karriär. Men visst är han en "svensk rappare". Har bara hört två verser av honom på svenska (förrutom freestyles) & dom knäcker det mesta annat i svensk rapväg. Tråkigt att höra, och jo han hade (har) helt klart potential men att ha potential skapar ingen magisk musik! Kan bara utgå ifrån det jag hört och har enbart varit på engelska och riktigt bra (för att vara svenskt) men inte mer. Har inte ADL rappat, på svenska, på nån Petter-låt (ei yo, nåt), eller vare nån annan? Chuck D kan inte heller rappa 😄! Redigerat 4 januari 2006 av Hans
Danny Cort (oregistrerad) Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Läg av nu Hasse. ADL har rappat på svenske på Petter's Ey Yo, På Kaah's Det finns ingen kärlek kvar & på en Ayo-låt som vi helst vill glömma (men Adam's vers är grym). Vad gäller Chuck D så var det ju han som typ uppfann rap i sin nuvarande form. Jävlas du med mig nu eller?
Hans Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 (redigerat) Ja och nej! Det blir massa stickspår, okej då har jag hört ADL på Svenska och nej jag tycker inte att det finns ngn riktigt riktigt bra Svensk rappare på Svenska, än! (... eller på engelska men det spelar ju ingen roll när det finns +100 bra amerikaner att tillgå, och som inte heller behöver slå knut på sig själva för att försöka rappa utan brytning! Det är så man känner igen dagens svenska rappare som rappar på engelska, dom är övertydliga på alla svåra uttal såsom "th" & Co! En amerikan är inte jättestolt över att kan kan uttala svåra uttal på engelska 😄!) Kom på detta med att det inte finns någon riktigt överjävligt bra Svensk rappare när jag lyssnade på amerikansk* rap och tänkte att ifall man bytte ut enbart orden mot Svenska ord, men behöll allt annat som exempelvis, beats, röst, timing, intonation, o.s.v. - fn vad sinnesjukt bra svensk hiphop detta* skulle vara då och faktiskt bättre än något som hitintills gjorts i Sverige! Redigerat 4 januari 2006 av Hans
Danny Cort (oregistrerad) Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Ja och nej! Det blir massa stickspår, okej då har jag hört ADL på Svenska och nej jag tycker inte att det finns ngn riktigt riktigt bra Svensk rappare på Svenska, än! (... eller på engelska men det spelar ju ingen roll när det finns +100 bra amerikaner att tillgå, och som inte heller behöver slå knut på sig själva för att försöka rappa utan brytning! Det är så man känner igen dagens svenska rappare som rappar på engelska, dom är övertydliga på alla svåra uttal såsom "th" & Co! En amerikan är inte jättestolt över att kan kan uttala svåra uttal på engelska 😄!) Men vafan Hans. Vad vill du ha ut av en svensk rappare då? & vilka amerikanska förebildr tycker du är "bra rappare"?
Hans Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Men vafan Hans.Vad vill du ha ut av en svensk rappare då? Det skulle typ räcka med tajt Ken som slängde två låtar av tre i papperskorgen eller tajt okonstlad Petter som rappade om ngt annat än dumma skivbolagen! Än mer potential hade ju Eye-NI och Ayo men med skitlåtar blir det alltid omöjligt att få till nåt bra!
Danny Cort (oregistrerad) Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Men vafan Hans.Vad vill du ha ut av en svensk rappare då? Det skulle typ räcka med tajt Ken som slängde två låtar av tre i papperskorgen eller tajt okonstlad Petter som rappade om ngt annat än dumma skivbolagen! Än mer potential hade ju Eye-NI och Ayo men med skitlåtar blir det alltid omöjligt att få till nåt bra! Ok då. Du har rätt i det du säger om Ken & Petter. Vi får se fram emot deras restpektive comebacks under 2006, ska bli oerhört spännande. Ayo var en grym jävla rappare, faktiskt han som startade hela Petter-vågen med att lägga en vers på svenska på Absent Minded-albumet. Alla tyckte han var dum i huvudet, men Petter & Ken tyckte att "fan, det går ju att rappa på svenska utan att det låter som TLK eller Just D". Jag var med i Rap-SM -94 (då kallat Zoom) & vann över Ken's grupp Major League, vi vörde en låt på svenska som var rätt hård & Ken sa att det är fittigt at rapa på svenska. Bara nåt år efterråt så började hans första svenska demos dyka upp. Synd som sagt att Ayo inte hade mer begåvade producenter på sin debut & att han inte blev bättre omhändertagen av de han samarbetade med. Robyn brukar säga att svensk hiphop dog när Ayo's platta floppade. Eye n' I är jag mer tveksam till, jag tycker att han är riktigt värdelös som MC. Men som han själv rappar "så ni trodde att jag bara kunde vråla & göra refränger/men fan varenda låt jag har varit med på har blivit en singel", & det kan man ju inte ta ifrån honom. Peace!
Mr Keys Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 (redigerat) Ang. ADL, kanske knarkar han, det vet jag inte, men att säga att han inte gjort karriär är väl inte heeelt rätt.....han proddar och skriver låtar ganska aktivt vad jag vet....(bla. till Darin) jobbar väl på soloplatta också, samt på nytt material till Blacknuss....i min värld är det i alla fall inte ett misslyckande....men självklart beror ju det på vad man jämför med.... 🙂🙂 Redigerat 7 januari 2006 av Mr Keys
Danny Cort (oregistrerad) Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Ang. ADL, .....han proddar och skriver låtar ganska aktivt vad jag vet....(bla. till Darin) ???????
Mr Keys Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Ang. ADL, .....han proddar och skriver låtar ganska aktivt vad jag vet....(bla. till Darin) ??????? "The Anthem"....Darin Zanyar....
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.