Jump to content
Annons

En låt från hiphop kollektivet SDB

Recommended Posts

Sebskater (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Wooo

Redigerat av Sebskater
Annons
  • Svar 79
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

"Du hade en grupp: Mobbade barn, men du var så kass så alla hoppade av"

Chansen att ni lägger exakt samma rad som Beväpnad Tjockis är nog inte så stor va? :rolleyes:

"sen kommer det vara grafitti. medans jag är så ?? kommer du bara vara fittig"

Lägger inte Organism 12 den i battlen mot BT?

"med en tuff attityd sedan du börjat röka light"

Lägger inte Spakur den i en låt?

För övrigt 1; Första killen dendär. Man behöver inte pausa 1 sekund mellan varje rad;)

För övrigt 2; mumligt överallt.

Danny Cort (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vafan!

Snubben har ju snott rhymes!

Pinsamt!!!

Det är ju rhymes från O12/Beväpnad tjockis rakt av.

Lägg ner nu innan ni får heads efter er...

Sno rhymes är det värsta man kan göra i rap.

EDIT; läste inte emelpee's inlägg. Blev så upprörd så att jag kickade direkt...men imponerande & jävligt kul att det finns fler som har koll på den svenska battlescenen. Respekt, Emelpee. Disrespekt, Sebskater.

Redigerat av Danny Cort
Postat

Jag har lyssnat igen.

Jag vill inte verka ogin, men detta är bland det absoult sämsta jag har hört i rapväg.

Vad är det för ett märkligt flow? Har ni gått rapskola i Stolpeberga?

Hur kan ni lägga den här typen av battlerhymes när ni inte kan leverera en enda rad på ett trovärdigt vis?

Kom igen nu, lägg av med rap. Det finns kanske nånting annat ni är bra på.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Jag vill inte verka ogin, men detta är bland det absoult sämsta jag har hört i rapväg.

Vad är det för ett märkligt flow? Har ni gått rapskola i Stolpeberga?

Hur kan ni lägga den här typen av battlerhymes när ni inte kan leverera en enda rad på ett trovärdigt vis?

Kom igen nu, lägg av med rap. Det finns kanske nånting annat ni är bra på.

Var lite konstruktiv, drygskalle. Det där är bara tråkigt.

Grabbar, när ni dubbar rappen måste ni vara tajtare. För många stämmor samtidigt som inte synkar, det blir sluddrigt.

Postat
Var lite konstruktiv, drygskalle. Det där är bara tråkigt.

"rapskola i Stolpeberga" var väl rätt roligt?

Om man gör en låt som man kallar "disslåt" & använder snodda battlerhymes så får man stå ut med att bli sparkad på.

Men visst kan jag vara konstruktiv; sluta med rap, grabbar. Ni har redan gjort bort er mer än tillräckligt.

Postat

Om Danny har rätt, så håller jag med honom lite. Det är fult att sno rhymes (och övrig musik också för den delen).

Förövrigt gillar jag inte låten alls. Antar att ni sjunger om nån stackare på er skola. 🙂

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Men visst kan jag vara konstruktiv; sluta med rap, grabbar. Ni har redan gjort bort er mer än tillräckligt.

Ge dig. Du är ju helt sorgligt pinsam.

Vad är grejen med att sänka kidsen. Var lite schysst. Eller hur var det, sparka neråt, slicka uppåt ?

"rapskola i Stolpeberga" var väl rätt roligt?

Snott från Café Norrköping?

Shrlalala

Postat
Ge dig. Du är ju helt sorgligt pinsam.

& du som inte ens vågar gå in på Tempo när jag är där.

Vad är grejen med att sänka kidsen.

Vad är grejen med att lägga sig i en tråd som du inte fattar nånting av? Du har inte varit på ett enda battle

Eller hur var det, sparka neråt

You'll see.

Snott från Café Norrköping?

Antar att detta är en subtil referens till Sebskater & hans polares avskyvärda östgötska.

MC_zaid (oregistrerad)
Postat

riktig fatttig låt, thats the true, o va fan säger ni neger för..!

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Vad är grejen med att lägga sig i en tråd som du inte fattar nånting av? Du har inte varit på ett enda battle

Håll dig till ämnet, flumputte. Det handlar bara om lite vanlig medmänsklighet.

& du som inte ens vågar gå in på Tempo när jag är där.

Nej, var för busy med en tjej jag träffade på en asienresa. Trodde du fattade när hon ringde dig?

Postat (redigerat)

Jag kunde inte höra ett enda ord av vad som sades i låten. Det låter mest som mummel. Om det mesta till råga på allt är snott så förstår jag inte riktigt vem det är meningen att dissen ska träffa. Är det här någon slags avancerad form av självpennalism?

Dock har ni fått till ett rätt skönt gung i bakrunden grabbar. Kände att jag var tvungen att vara lite positiv.

Vad beträffar Max och Dannys lilla verbala krig så håller jag mig på ett säkert avstånd och iaktar.

Redigerat av Pluffo
Postat
Nej, var för busy med en tjej jag träffade på en asienresa. Trodde du fattade när hon ringde dig?

Ok. Tack.

Skriver upp dig på listan jag har lovat att lämna till doktorn.

& förresten så har hon lovat mig hälften av pengarna, som en trevlig gest, liksom.

Jag trodde faktiskt att hon skojade när hon sa att hon skulle till Thailand för att jobba.

Postat

Perfekt avslutning på dagen detta!

Oj lite offtopic, tillbaka till ämnet: låten var usel.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat (redigerat)
& förresten så har hon lovat mig hälften av pengarna, som en trevlig gest, liksom.

Tjena, ta en till öl på tempo. Hur länge var ni tillsammans?

Redigerat av maxmaxmax
Postat

Vad förvånade kollektivet SDB ska bli när de loggar in igen och ser vad som hänt i deras tråd.

Postat

Batle my ass.. Cort och Max.. Sluta bråka genast.. 😉

Låten då.. Öhh.. Skitlåt.. Sorry. Dålig musk. dålig text (hör inte en sången ju)

Somliga rappar.. Jag dricker öl och rapar! 😮

Postat

Tjena, ta en till öl på tempo. Hur länge var ni tillsammans?

En timma.

Hade inte råd mer mer.

Så ska du komma in i hennes liv som nån jävla Richard Gere nu eller?

"Happy Couples", jo tjenare.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Ingen fara. Hon tappade gnistan efter dig. "Det var som att spela biljard med ett rep"

Men tack ändå

Postat (redigerat)
Vad förvånade kollektivet SDB ska bli när de loggar in igen och ser vad som hänt i deras tråd.

*asgarvar*

10 besökare läser denna tråd

😉 wow!

Redigerat av Danabacken
Postat

förolämpningar en hel låt igenom.. ljusår från den hiphop jag gillar

sprider inga positiva vibbar direkt

Postat
Detta kommer jag följa med intresset på topp och jag vet vem jag håller på...

Tjejen?

Postat

Ingen fara. Hon tappade gnistan efter dig. "Det var som att spela biljard med ett rep"

Men tack ändå

Detta är under min nivå.

Behöver vi verkligen bli osams för hennes skull, eller kan vi ta den där ölen på Tempo tillsammans?

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Detta är under min nivå.

Behöver vi verkligen bli osams för hennes skull, eller kan vi ta den där ölen på Tempo tillsammans?

Okej.

& Jag bjuder.

För inte behöver vi kvinnor när vi kan sitta på ett internetforum och låtsas vara dryga?

/ disneyslut

EDIT: förresten, du bjuder. för jag vann! Haha, trodde du kunde värre än repet. wuss!

Redigerat av maxmaxmax
Postat (redigerat)

Även jag själv inte är någon större hiphop-digggare så håller med hiphop experterna (om än töntar som bråkar 😛) att låten suger. 😉

minus

man hör ju inte vad ni säger

inge vidare catchig bakgrund

synd om det stämmer som danny säger att ni snott rhymesgrejer 😄 säg att han har fel 😄

plus

tappert försök

...men som sagt kul underhållning. 😛

Redigerat av djonas
Postat
Kan man köpa rättigheterna till denna såpa ? Hade gjort sig bra i Bollibompa 😉

blir nog billigare att gå på krogen som har

fullständiga rättigheter 😄

Postat

Hej!

Om det nu är sant att texter är snodda så är det extremt! Som att göra en skitdålig pop-cover och sen blåneka att det ens var en cover!

Det är ju inte direkt ovanligt att Svenska rappare "snor"/"lånar" ifrån sina amerikanska hjältar men att sno ifrån samma språk är att vara asätare rakt av!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.