Jump to content
Annons

mix 2005


Recommended Posts

LÅTNAMN: Megamix 2005

ARTIST/GRUPP: Johan

GENRE: ja du

LÅTLÄNGD: 6:51

KOMPOSITÖR: Johan

PRODUCENT:Johan

EV. MEDVERKANDE: Jonas

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 6mb

STATUS: Skiss, jag har aldrig gjort en hel låt under min 1 åriga midikarriär : )

Jag har satt ihopp 8 låtbitar som jag gjort med midi och lite annat..

Ge lite feedback och välj en favorit!

0:00- Intro av det synthigare slagit

0:40- Min senaste, även den synthig.. rätt melodisk!

2:22 - Jag har rätt bred musiksmak! G g gg - unit

2:43 - Starcrossed lover är faktiskt en hel låt som en god vän till mig skrivit! Har tyvärr inte kopian med sång men han är j-vla duktig på att sjunga Jonas! Ska posta lite Jonas låtar senare.. Gå in på www.lucysounds.com vidare till Montoyas eller the last hours om du vill höra mer.. Han är den bästa låtskrivaren jag känner och om du är intresserad utav bra musikproduktioner - De här grabbarna är de petigaste jag vet, inte som jag alltså : ) Jonas spelar bas i båda banden.. Montoyas = pearljam aktigt The last hours = Kent emo

3:42- Intro 2 Jag lyssnade nog en hel del på rammstein när jag gjorde det här..

4:16- 80-tals rock med synthar är grymmt! ala billy idol

5:21- Tv spel och sommarplåga i ett

5:46 - Min första låt med midi! Visste inte hur man panorerade eller la effekter men en tuff låt!

Hoppas ni gillar!

Mvh

/ J

Redigerat av Sannestedt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gillar dina grejer. Lite skönt och melodiskt synt-sound.

Skönt elgitarrsound i 80-tals-billy-idol låten. Kan tipsa dig om en riktigt bra gitarr-VST: Slayer 2. Köpte den i somras. Efter det har det blivit en helt ny värld för mig med elgitarr-sound, funk-sound, etc. Skitskoj.

Lite feed-back:

Kanske lite halv-sunkiga instrument ibland. Inte riktigt rent ljud alltid. Fast jag gissar att några av ljuden är "gamla" om det är från några av dina "gamla" alster?

Jag är förresten precis som dig (antagligen som 80% av alla här på forumet...) ... har grymt svårt att avsluta grejer. Roligare att börja på nya grejer.

Keep up the good work.

/Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

coolt att du gillar christian! Jag är glad att jag hittade till det här forumet, är inte så många som har kommenterat/ lyssnat på vad jag skapat förutom brorsan..

Du har rätt i sunkiga ljud på några låtar! Jag har i princip bara använt mig utav synthen a1 som jag fick med cubase 🙂

Vilken är den bästa mjukvare synthen? Har en som heter ravity nu oxå men vill uppdatera..

/ Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör också Cubase. Här är vad jag använder (gratisgrejer, faktiskt!):

- Superwave 8, riktigt bra.

- Crystal, hyfsad. Några riktigt bra presets.

- Synth 1, mycket bra.

- Ganymede, lite indiska sound och en del annat bra också.

- Purple. Har inte testat den så mycket, men där verkar finnas en del bra också.

- MDA piano. Hyfsat bra piano VST. Har faktiskt inte hört så mycket bättre på VST fronten.

Så har jag köpt Slayer 2 då, som sagt. Fruktansvärt rolig grej. Värd varenda spänn! Min musikproduktion sköt i höjden direkt, framförallt för att det är så kul att göra coola elgitarrsound med sin midi-klaviatur.

Funderar även på att köpa Vanguard och/eller Beast från samma tillverkare. Ganska billiga syntar, men väldigt bra ljud.

/Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...