Exil Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Hip hop/Pop ARTIST/GRUPP: JoFo GENRE: Hip hop LÅTLÄNGD: 4:07 KOMPOSITÖR: JoFo PRODUCENT: JoFo INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT: Mp3 STORLEK: 4,71MB STATUS: Halvfärdig Här är då en låt jag gjorde för länge sedan. Har till och med slarvat bort projektet jag gjorde låten i. Men men får väl kanske lägga hanskarna på låten och spela in den igen. Bara lite kul å se vad ni tycker om grundidéen =) Hip_hop.mp3 Redigerat 2 januari 2006 av Exil
Bastian Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 Hej! skriver medan jag lyssnar... Hip Hop sa du? Jag tänker inte hihop dåjag hör detta, saknar loop känslan och det lite skitiga... men mer pop rap kanske.... låter bra, framförallt gitarren..... synth melodin på vad jag antar e refrängen känns något i stil med de oräknliga one hit wonders med inslag av kulturella anlag... jag tänker då på "Opa opa" o dr bombay o barbie o vad det heter... så radio genomslagkraften sätter sig nog! Generellt bra jobbat... Poppigt och radiovänligt... en nice brud o en wannebe rappare så e paketet packat o klart.. peace!
Joel B Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 (redigerat) Attacken på leadljudet slår igenom väldigt och känns som ett missljud. Stråkarna eller vad det är till vänster känns lite skarpa på versen, virveln låter väldigt torr och preset, och inte riktigt passande. Jag tycker du ska byta ut den. Goa trummor annars tycker om cymbaler och hihat. Gittarerna låter bra men lite MIDI (?) på plocket i versen. Och slutet med delayet känns konstigt, ur fas med tempot. Annars trevligt, på med sång! 😆 Redigerat 2 januari 2006 av Joel B
FredrikMikaelsson Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 Shakira.... det är det första jag tänker på... Poppigt värre är det... vet inte ens om det här är Hip hop, det kanske blir det om man lägger på en rappare
Exil Postat 2 januari 2006 Trådstartare Postat 2 januari 2006 Okej kul att alka verkar gilla det, förutom att ljuden är lite kassa. Och va saten jag håller helt och hållet med. Gjorde låten när jag inte visste vad mixning var. Får väl kanske ta och lägga vantarna på den här låten igen. Börja om på nytt och försöka göra något bättre av den =) Företsen kankse ska byta till Hip hop/pop?
Exil Postat 3 januari 2006 Trådstartare Postat 3 januari 2006 hehe, kul med dina låtar alltså.. låter bra!! 😄 Tack kul att det uppskattad, då är det inte bara jag som diggar mitt eget?! Jag lever för musik, och producerar hela tiden nytt. Har även många fler låter som jag inte har lagt upp. Men kanske inte i riktigt samma kvalité. Men det kommer 😄 Nu ska jag försöka fixa mitt masterklock problem med ljudkortet, plus uppdatera till Cubase SL 3. Tack ännu en gång =)
Danabacken Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 (redigerat) Dehär gillar jag! Skönt gitarrspel, och vackra melodier. Inte mycket mer o tillägga, det låter bra iaf. 😎 Säger det igen, mums! Refrängen är god! 🙂 Redigerat 3 januari 2006 av Danabacken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.