mmikael Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Förlåt jag kunde bara inte hålla mig, men en självuppblåst bubbla kan inte studsa runt hur som helst utan att riskera att punkteras, så är det bara.
Micke H Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Förlåt jag kunde bara inte hålla mig, men en självuppblåst bubbla kan inte studsa runt hur som helst utan att riskera att punkteras, så är det bara. Helt inne på din linje, jag tror Soxic behöver tagga ner lite. Det var lite småroligt när han refererade till sina kontakter på SonyBMG, men nu börjar det gå lite överstyr... Speciellt när han inte ens kan hålla isär användare. 😛
Demonproducenten Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Du kanske aldrig arbetat svart utan försökte rättfärdiga det ändå? jag skiljde på dåtid å nutid i min fråga visst har jag tagit betalt utan att redovisa iofs inte redovisat kostnaderna heller å inte haft koll på om inkomsterna för 20 år sen låg över eller under gränsen för redovisningsskyldighet då - men visst var det "svart" men i takt med att man började satsa seriöst på att försöka leva på detta så klart man fick sätta sig in i redovisning å skatteregler å köra helt vitt - har haft min firma i 16-17år är man seriös betalar man för sig har man råd betalar man för sig vill man ha nåt betalar man för sig enkelt
Demonproducenten Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 LoL, licensavgift? Ungefär som man snackat om i 10 år om att införa på cd-r? ojdå - pinsamt... du är alltså inte medveten om att den redan finns? Den 1 januari 1999 infördes en lag om privatkopieringsersättning (tidigare kallad kassettersättning). Lagen innebär att produkter som är särskilt ägnade för privatkopiering, t.ex. inspelningsbara CD- och DVD-skivor, analoga video- och ljudkassetter, videospelare och MP3-spelare med internt minne beläggs med en avgift. Enligt lagstiftningen (som delvis ändrades den 1 juli 2005) är avgiften för analoga produkter 2,5 öre per inspelningsbar minut. För produkter där digital upptagning kan ske upprepade gånger, t.ex. CD-RW/DVD-RW, MP3-spelare och videospelare med internt minne, är ersättningen 0,4 öre per megabyte lagringsutrymme. För andra produkter där digital upptagning kan ske, t.ex. CD-R/DVD-R, är ersättningen 0,25 öre per megabyte lagringsutrymme.
Gain Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 LoL, licensavgift? Ungefär som man snackat om i 10 år om att införa på cd-r? ojdå - pinsamt... du är alltså inte medveten om att den redan finns? Den 1 januari 1999 infördes en lag om privatkopieringsersättning (tidigare kallad kassettersättning). Lagen innebär att produkter som är särskilt ägnade för privatkopiering, t.ex. inspelningsbara CD- och DVD-skivor, analoga video- och ljudkassetter, videospelare och MP3-spelare med internt minne beläggs med en avgift. Enligt lagstiftningen (som delvis ändrades den 1 juli 2005) är avgiften för analoga produkter 2,5 öre per inspelningsbar minut. För produkter där digital upptagning kan ske upprepade gånger, t.ex. CD-RW/DVD-RW, MP3-spelare och videospelare med internt minne, är ersättningen 0,4 öre per megabyte lagringsutrymme. För andra produkter där digital upptagning kan ske, t.ex. CD-R/DVD-R, är ersättningen 0,25 öre per megabyte lagringsutrymme. Det blir för Soxic och andra att springa in på Claes Ohlson och sno istället - Olagligt ja visst, men med bara några skivor åt gången så blir det ju bara snatteri (som väl inte kan vara såå farligt )
Soxic Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 (redigerat) Jag ställer mig inte på nån sida nu i vad debatten egentligen handlar om, men jag tycker man ska vara försiktig med att måla ut nån som "smurfhitsproducent" när man själv textmässigt är ett blekt försök till sammansmältning av 90tals-punk-klyschor, gör intetsägande låtar och i ett tappert försök att låta som Billie Joe Armstrong: inte klarar av att leverera. Med tanke på att demonproducenten är minst lika skyldig som jag är med att spy galla över varandras musik så tycker jag det är rätt patetiskt av dig att lägga dig i på detta sätt. Men kör till... Du är säkert otroligt originell själv och gör något som aldrig har gjorts tidigare, så som att spela gitarr med en kvast. Det är trevligt att du vill ge dig in i pajkastardelen av denna debatt och häva ur dig personangrepp och slå så lågt under bältet du bara kan tillsammans med din bäste vän Demonproducenten, det gör du verkligen bra, men om du försöker såra mig så kommer du inte lyckas av väldigt många skäl som jag inte ens tänker bemöda mig att nämna för dig. Och om jag inte minns helt fel så influerades Green Day väldigt starkt av band som Ramones och Van Halen, precis som Tim Armstrong influerades så starkt av The Clash och Joe Strummer att han anammade hans sångstil. Är det fel tycker du? Är du ännu en musikförtryckare? Det verkar så. Jag döljer inte att jag har starka influencer så om du tror att du lyckats gräva fram någonting så är du en usel journalist. Låt mig förresten höra din musik, posta gärna en länk, så ska jag se hur otroligt originell och otroligt duktig du är. Komigen. Missförstå mig inte, det är inget hata-Håkan-Hellström-för-att-han-inte-sjunger-som-Marie-Picasso över det här inlägget (jag lyssnar lika gärna på Nina Simone som Hellström och massvis med annat inom en mängd genre:ar) och jag ogillar inte alls punkgrejen. Jag tycker tvärtom att Green Day (som verkar vara Ledfigurerna i ditt musikliv) har gjort en del schyssta låtar och lyssnade väldigt mycket på Bad Religion för ett antal år sen (vilka du säkert också vill låta som). Och? Totalt ointressant vad du anser om dessa band anser jag och jag ser inte heller vad det har med fildelningsdebatten att göra precis som resten av ditt inlägg. Dessutom gillar jag punk-grejen; "man behöver inte kunna sjunga eller spela perfekt" - så länge man gör bra låtar. The New York Dolls, Iggy Pop, Rancid med många fler har gjort en del riktiga pärlor, trots att dom inte alls låter som skolade musiker. Jag tycker dock att man borde kunna backa upp det man själv gör med kanske lite mer substans innan man sätter sig till doms över nån vars musik man aldrig hört, på det sättet du gör i tråden. Du menar alltså att vi ska köra "payback-stilen" i denna debatt som du gör nu. Väntar ivrigt på att få recensera din musik då. ... Din musik kan man däremot faktiskt tycka till om, den finns ju lite överallt på nätet. Inte så att andra lagt upp den, nej nej, det har du lyckats bra med själv - i typ varenda medium som finns... Ja, och? Det är precis min poäng. Gratis musik är bra. Du är inte en stjärna för att du tagit ett artistnamn och "designat" halvtaskiga logotyper med det, photoshoppat med bilder på dig själv och skrivit om dig själv på Wikipedia, "tyvärr" det funkar inte så. Jag har heller aldrig påstått det ditt forumtroll. Redigerat 12 december 2007 av Soxic
Soxic Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 LoL, licensavgift? Ungefär som man snackat om i 10 år om att införa på cd-r? ojdå - pinsamt... ojdå pinsamt, licensavgift hjälper inte.
Soxic Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 LoL, licensavgift? Ungefär som man snackat om i 10 år om att införa på cd-r? ojdå - pinsamt... du är alltså inte medveten om att den redan finns? Den 1 januari 1999 infördes en lag om privatkopieringsersättning (tidigare kallad kassettersättning). Lagen innebär att produkter som är särskilt ägnade för privatkopiering, t.ex. inspelningsbara CD- och DVD-skivor, analoga video- och ljudkassetter, videospelare och MP3-spelare med internt minne beläggs med en avgift. Enligt lagstiftningen (som delvis ändrades den 1 juli 2005) är avgiften för analoga produkter 2,5 öre per inspelningsbar minut. För produkter där digital upptagning kan ske upprepade gånger, t.ex. CD-RW/DVD-RW, MP3-spelare och videospelare med internt minne, är ersättningen 0,4 öre per megabyte lagringsutrymme. För andra produkter där digital upptagning kan ske, t.ex. CD-R/DVD-R, är ersättningen 0,25 öre per megabyte lagringsutrymme. Det blir för Soxic och andra att springa in på Claes Ohlson och sno istället - Olagligt ja visst, men med bara några skivor åt gången så blir det ju bara snatteri (som väl inte kan vara såå farligt 😉 ) Lär dig skilja på stöld och fildelning ditt troll. Lynchmobben är het idag ser jag. Inte konstigt att andra med åsikter som skiljer sig från era inte vill ta del av debatten.
Soxic Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Du kanske aldrig arbetat svart utan försökte rättfärdiga det ändå? jag skiljde på dåtid å nutid i min fråga visst har jag tagit betalt utan att redovisa iofs inte redovisat kostnaderna heller å inte haft koll på om inkomsterna för 20 år sen låg över eller under gränsen för redovisningsskyldighet då - men visst var det "svart" men i takt med att man började satsa seriöst på att försöka leva på detta så klart man fick sätta sig in i redovisning å skatteregler å köra helt vitt - har haft min firma i 16-17år är man seriös betalar man för sig har man råd betalar man för sig vill man ha nåt betalar man för sig enkelt Du är så full av skitsnack och dubbelmoral att det inte är klokt. Du har utnyttjat staten för din egen vinning och försöker nu rättfärdiga det och ursäkta det. Och nu när du nått ditt mål så avfärdar du det som något förfärligt. Tro inte för en sekund att du är bättre än någon annan. Alla som jobbar svart eller jobbat svart ska enligt min mening rent ut sagt hålla mun i denna fråga.
SvartSaft Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Lär dig skilja på stöld och fildelning ditt troll. Lynchmobben är het idag ser jag. Inte konstigt att andra med åsikter som skiljer sig från era inte vill ta del av debatten. Men snälla... hur många ord man än spyr ur sej ÄR fildelning av upphovsrättsskyddat material = stöld.
Soxic Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Lär dig skilja på stöld och fildelning ditt troll. Lynchmobben är het idag ser jag. Inte konstigt att andra med åsikter som skiljer sig från era inte vill ta del av debatten. Men snälla... hur många ord man än spyr ur sej ÄR fildelning av upphovsrättsskyddat material = stöld. Nej det är det inte. Att du inte ens kan förstå en sådan grundläggande sak är ju rent ut sagt otroligt.
Soxic Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Jag ställer mig inte på nån sida nu i vad debatten egentligen handlar om, men jag tycker man ska vara försiktig med att måla ut nån som "smurfhitsproducent" när man själv textmässigt är ett blekt försök till sammansmältning av 90tals-punk-klyschor, gör intetsägande låtar och i ett tappert försök att låta som Billie Joe Armstrong: inte klarar av att leverera. Jag citerar dig och ditt musikklipp du la upp i den tråden där jag citerar dig... Om du vill lägga upp för låtkritik så lägger du upp det under låtar här på forumet. Om det är ett ljudxempel bara så kan du lägga upp via http://www.speedyshare.com exempelvis och länka till den i en tråd. //Anders Okej coolers, tack för alla svar hittills, jag kanske lägger upp rns:en om ett tag då, men förvänta er ingen musikorgasm, just learning än så länge och det här är bara en skiss. Ehm, och du kritiserar mig? Visst, jag har inget emot kritik men när det görs på det sättet som du gjorde så kan jag inte låta bli och att det kommer från någon som gör musik som till och med en blind och döv apa skulle kunna göra bättre så... Helt seriöst, du bad om det så kom inte och säg något. Intressant förresten hur ni helt och hållet ignorerade mina inlägg om vad som är tillåtet inom fildelning. Det verkar tyda på att era argument börjar tryta och att ni är tämligen frustrerade. Ni kan fortsätta ert mobbningskorståg, men det sporrar mig bara ännu mer och det får mig bara att inse allt tydligare vilka hemska, otrevliga och fula krafter som ligger bakom antipiratpolitiken.
SvartSaft Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Men snälla.... lev i din lilla fantasivärld du... som en lite bortskämd snorunge som vill ha allt gratis...
Matthew L Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Lär dig skilja på stöld och fildelning ditt troll. Lynchmobben är het idag ser jag. Inte konstigt att andra med åsikter som skiljer sig från era inte vill ta del av debatten. Men snälla... hur många ord man än spyr ur sej ÄR fildelning av upphovsrättsskyddat material = stöld. Har du bett om tillåtelse från Jägermeister din tjyv? 😉
Soxic Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Men snälla.... lev i din lilla fantasivärld du... som en lite bortskämd snorunge som vill ha allt gratis... Lägg ner ditt troll. Jag vill inte ha allt gratis. Jag har säkert lagt ner mer pengar på musik än vad du har så håll tyst. Om det är någon som beter sig som en bortskämd snorunge så är det du som gnäller så fort du inte får som du vill och för att andra inte håller med dig och din lynchmobb. Det är jobbigt för er, jag har märkt det, men fan vad gott det känns när skojare som er inte kan lura folk på pengar längre och tvinga oss att köpa cd-skivor för 200:- bara för en låt.
SvartSaft Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Har du bett om tillåtelse från Jägermeister din tjyv? Japp! Jag är officiell talesman! :-)
Soxic Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 (redigerat) Har du bett om tillåtelse från Jägermeister din tjyv? Japp! Jag är officiell talesman! :-) Vad du är, är en användare som registrerat sig bara för att spy sin galla här. Redigerat 12 december 2007 av Soxic
SvartSaft Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 (redigerat) Lägg ner ditt troll. Jag vill inte ha allt gratis. Jag har säkert lagt ner mer pengar på musik än vad du har så håll tyst. Om det är någon som beter sig som en bortskämd snorunge så är det du som gnäller så fort du inte får som du vill och för att andra inte håller med dig och din lynchmobb. Det är jobbigt för er, jag har märkt det, men fan vad gott det känns när skojare som er inte kan lura folk på pengar längre och tvinga oss att köpa cd-skivor för 200:- bara för en låt. Det var då väldans vad nämner "troll" hela tiden. För mej är ju du exakt vad jag skulle definera som ett troll. Men om du inte vill betala 200 kronor för en låt - låt bli att göra det då? Vad är problemet? Det finns massor med gratis musik att ladda ner om man vill det. Låt helt enkelt bli att köpa dyra skivor då? Kan det vara så svårt? Att ladda ner musik gratis (som kostat massor med pengar att producera) är ingen mänsklig rättighet. Jag laddar själv ner musik - men jag skulle aldrig komma på tanken att rättfärdiga det på nått sätt. Lika lite som jag skulle lägga ner tid och energi på att rättfärdiga att jag kör för fort, snor bilder eller vad det nu må vara. Tillägg: Vad du är, är en användare som registrerat sig bara för att spy sin galla här. Som sagt - du är verkligen ett "troll". Lustigt också att du vräker ur dej "så fort du inte får som du vill och för att andra inte håller med dig" - du verkar ju verkligen vara öppen för andras åsikter! :-) Nåja. Nu lämnar jag den här tråden lika snabbt som jag kom in och "troll"'-ade! :-) Mvh, SvartTroll Redigerat 12 december 2007 av SvartSaft
Soxic Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Lägg ner ditt troll. Jag vill inte ha allt gratis. Jag har säkert lagt ner mer pengar på musik än vad du har så håll tyst. Om det är någon som beter sig som en bortskämd snorunge så är det du som gnäller så fort du inte får som du vill och för att andra inte håller med dig och din lynchmobb. Det är jobbigt för er, jag har märkt det, men fan vad gott det känns när skojare som er inte kan lura folk på pengar längre och tvinga oss att köpa cd-skivor för 200:- bara för en låt. Det var då väldans vad nämner "troll" hela tiden. För mej är ju du exakt vad jag skulle definera som ett troll. Nej, det är du som är trollet som lägger dig i debatten i syfte att hetsa och infektera den ännu mer. Men om du inte vill betala 200 kronor för en låt - låt bli att göra det då? Vad är problemet? Det finns massor med gratis musik att ladda ner om man vill det. Låt helt enkelt bli att köpa dyra skivor då? Kan det vara så svårt?Att ladda ner musik gratis (som kostat massor med pengar att producer) är ingen mänsklig rättighet. Jag har varit igenom denna fråga säkert hundra gånger i denna tråd så jag tänker inte upprepa mig. Men i kort så anser jag och uppenbarligen många med mig att det är fullkomligt fel, annars skulle det inte se ut som det gör idag. Kan du förstå det? Det är ingen mänsklig rättighet att få spela in skivor i studior, tjäna miljoner på det och få skivkontrakt heller. Skulle du inte syssla med musik om du inte tjänade pengar? De pengar som cirkulerar i branschen, eller gjort i alla fall har varit fullkomligt överdriver. Allt har varit i syfte att pumpa kidsen på så mycket pengar det bara går. No more. Sorry. Konsumentens kraft är starkare idag och du får leva med det eller anpassa dig. Vad ska du göra åt den tekniska utvecklingen och mentaliteten anser du? Ska det räcka med att du säger "det är ingen mänsklig rättighet bla bla bla"? Tror du det är så enkelt. Jag laddar själv ner musik - men jag skulle aldrig komma på tanken att rättfärdiga det på nått sätt. Lika lite som jag skulle lägga ner tid och energi på att rättfärdiga att jag kör för fort, snor bilder eller vad det nu må vara. Detta är verkligen dubbelmoralens land, är det inte så? Helt otroligt. Sluta göra det då, vad är problemet? Lev som du lär istället.
Emil Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Inte måste man väl betala 200 spänn för en låt idag? Finns ju massor med tjänster som exempelvis iTunes där man kan köpa enskilda låtar för mycket mindre än så.
Soxic Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Fildelning är dessutom så mycket mer än så. Ska vi upprepa det? Jag kan ladda ner kopior på de skivor jag redan äger Jag FÅR enligt lag dela med mig till mina vänner, även chatvänner Jag kan lägga upp en backup av min samling på en server Jag kan ladda ner och provlyssna innan jag bestämmer mig Jag kan ladda ner för att jag inte skulle ha köpt det ändå (även om ni har svårt att tro det) Dessutom hämmar inte fildelningen musiken, tvärtom, intresset ökar massivt och det innebär inte minst fler konsertbesökare. Men för er i denna tråd handlar det ju uppenbarligen bara om pengar vilket är så jävla tragiskt. Musik är mer än pengar och ni är bara så plastiga och oäkta. Ursäkta mig, men så upplever jag det.
Soxic Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Inte måste man väl betala 200 spänn för en låt idag? Finns ju massor med tjänster som exempelvis iTunes där man kan köpa enskilda låtar för mycket mindre än så. Jag handlar tyvärr inte med kort på internet. Jag är övertygad om att musiken i sig borde vara gratis, eller i alla fall finnas tillgänglig för fildelning som den är idag och att man instället borde lära sig att jobba på riktigt, dvs turnera, kanske ha sponsorer och annat. Är man duktig och villig att arbeta så kommer man tjäna pengar som gräs i vilket fall som helst. De flesta band turnerar året runt för i princip inga pengar alls innan de slår igenom och de gör det mer än gärna. Men så fort de får en hitsingel, one hit wonder, så kan de luta sig tillbaka och leva som kungar resten av sina liv. Det står inte riktigt rätt till i musikbranschen. Its rotten to the core. Sprid musiken så ordnar sig resten och bort med skivbolagen. Det är de och deras springpojkar som smutsar ner hela denna debatt och svartmålar fildelare som tjuvar.
Soxic Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Har intresset för musiken minskat ens det minsta? Svara på det. Har inkomsterna normaliserats sedan fildelningen kom igång? Ja, det anser jag och det är positivt tycker jag. Även musiker ska arbeta och inte kunna softa bara för att de får en hitsingel. I USA kan man leva resten av livet på en skitlåt som slog igenom 1983. Behövs inga mer turnéer eller lägga ner all energi på att skriva nytt bra material. Jag vågar nog påstå att fildelningen istället bidragit till att kvaliteten höjts enormt mycket mer och att man inte kan slappa och luta sig tillbaka på samma sätt som förr. Det är verkligen en fördel.
Demonproducenten Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 LoL, licensavgift? Ungefär som man snackat om i 10 år om att införa på cd-r? ojdå - pinsamt... ojdå pinsamt, licensavgift hjälper inte. ojdå - jättepinsamt 😉 hjälper inte? vad tror du det ska "hjälpa" mot? pengar kommer in pengar fördelas poängen var aldrig att stoppa försäljningen av cd-r om det nu va det du trodde
Soxic Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 LoL, licensavgift? Ungefär som man snackat om i 10 år om att införa på cd-r? ojdå - pinsamt... ojdå pinsamt, licensavgift hjälper inte. ojdå - jättepinsamt 😉 hjälper inte? vad tror du det ska "hjälpa" mot? pengar kommer in pengar fördelas poängen var aldrig att stoppa försäljningen av cd-r om det nu va det du trodde Och det har stoppat fildelningen exakt hurdå?
Demonproducenten Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Du har utnyttjat staten för din egen vinning och försöker nu rättfärdiga det och ursäkta det. grejen är ju att jag inte rättfärdigar nånting tvärtom anser jag ju att det var fel (även om det som sagt inte ens är säkert att jag ens kom upp i summor som man ens behövde redovisa, men skitsamma) det är därför jag inte fortsatt - så som du skulle fortsätta ladda ner illegalt spritt material trots att du skulle ha all råd i världen att köpa det
Demonproducenten Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Lär dig skilja på stöld och fildelning ditt troll. Lynchmobben är het idag ser jag. Inte konstigt att andra med åsikter som skiljer sig från era inte vill ta del av debatten. Men snälla... hur många ord man än spyr ur sej ÄR fildelning av upphovsrättsskyddat material = stöld. Nej det är det inte. Att du inte ens kan förstå en sådan grundläggande sak är ju rent ut sagt otroligt. om det inte är stöld som är den olagliga handlingen - vad skulle du då kalla den olagliga handlingen?
Soxic Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Skrev en text på min hemsida nyligen, kanske något överdramatiserat, men det speglar mitt förakt och min ståndpunkt... Money corrupts and is probably worse than religion and politics combined. Money corrupts the music, isn’t that obvious. Music lovers are fighting other music lovers, or so called music lovers, over what? Over file sharing and money. Money, money, money. To some people music is impossible without as much money as you can possibly get your hands on. To them you simply have to milk all the money you can to be able to produce good music and get around. That’s bullshit and they know it. How many bands have not toured the world all on their own without making any real money to speak of? How passionate were they not? What happens in the few examples when they get their big breakthrough? It becomes a fucking job. The money corrupts their brains and morals and they dont give a fuck anymore. The passion goes away. What all that money does is giving them an option to relax and lay back. The first thing to suffer is the music. It makes it a goddamn business. What file sharing has done is to give the money greedy idiots the middle finger. It forces them to get off their lazy asses and do some real work and to never relax. Thats the thing with competition, it goes for the music industry just as it does for all other business’s. It will only do good. Now instead what we will see and already can see, is better quality in the music. Better bands. We see bands that have to be on their watch all the time. It’s not where it should be yet, There is still insanely much money in this business, almost like a drug cartel, just as corrupt, but it will get better. The music business is fighting a battle they cannot win. Instead we will see artists working more, writing more and better music, not only releasing an album every 6th year, we will see more touring and we will see more interviews, sponsors and merch. Is that a bad thing? I certainly don’t think so. There will always be people who will hold on to the past. Those are usually people who have some sort of connection to the music business. They can’t stand the thought of being overthrown just as Ceausescu couldn’t stand his people rasing their voices. The world is at constant change, and that’s how it is. The music industry has had it’s days of unnatural wealth and now they will have to deal with reality. Don’t get me wrong. I like to make money just as everyone else does. But to me, looking at the big picture, music is even more important than money and always will be. Music survives even without money. As Eric Clapton said: “music overwins everything - religion, politics and all that bullshit”…
Demonproducenten Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Intressant förresten hur ni helt och hållet ignorerade mina inlägg om vad som är tillåtet inom fildelning. varför skulle vi reagera på det? legal fildelning är ju tillåten legal kopiering är också tillåten det är ingen här som påstått att all fildelning är förbjuden eller borde stoppas bara den illegala som sker utan upphovsmännens tillåtelse å som sker i storformat är ett problem att kopiera mammas skiva till en kompis har skett i alla år å är inget problem som vare sig artister eller skivbolag bryr sig om kan du skilja på ILlegal å legal?
Demonproducenten Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 fan vad gott det känns när skojare som er inte kan lura folk på pengar längre och tvinga oss att köpa cd-skivor för 200:- bara för en låt. 😉 stackare nu förstår jag att du känner dig lurad skulle jag också om jag blev tvingad att köpa en cd för 200kr å det bara fanns en låt..... det var säkert nån som bände upp armen på dig å väste hotfullt i örat: "köp nu för helvete, annars knäcker vi knäskålarna på dig" har hört det är rätt vanligt att både artister å skivbolagsdirektörer åker runt å gör så
Recommended Posts