Demomannen Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 --- Synd att du inte svarar på min fråga! Den enda jag ställt dig i hela debatten: Om du tvunget måste nyttja musik på det sätt du beskriver, att ha fullversioner på din hårddisk, varför kan du inte respektera upphovsmännens villkor och betala för dig? Men jag sa ju att jag inte tänkt att köpa deras skiva ändå. Jag kommer med all sannolikhet att radera det i slutänden för att jag inte vill ha det eller tycker det är tillräckligt bra. Ska han betala mig tillbaka pengarna då? Vad är skillnaden mot att jag går till skivbutiken och lyssnar på skivan i några gånger per dag? Han kommer inte märka någon skillnad ändå. Inkomsten blir noll hur du än vrider och vänder på det. Du gör det bara till en principsak det är det enda. Skulle du slänga medicin som ingen här längre har användning för istället för att skänka bort dom? Tänk på att det är medicin som du skapat och som nu går för ingenting alls. Du kanske anser att det inte har med debatten att göra, men det vore intressant tycker jag att höra hur du resonerar. Samma sak med en fullt fungerande dator som ska slängas av ett företag. Tycker du det är fel att du tar med dig den hem? Eller skulle du känna dig som en skurk? Det stämmer, det gör jag inte. Vad gäller min fråga får jag väl bara konstatera att du inte har lust att svara sakligt, utan hela tiden bara talar om dina egna behov. Tack för att du försökte i alla fall.
Soxic Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 (redigerat) Nu blir bara debatten tjatig och såsig. Som jag ser det ser jag ingen anledning för mig eller någon annan att sluta ladda ner musik så länge man vet med sig att man faktiskt köper det man tänkt köpa och tycker om. I övrigt ser jag utvecklingen som positiv att folket (konsumenten) har mer makt att bestämma och sålla. Det är en positiv och modern utveckling. Mycket bra. Att lyssna på era tråkiga argument om att man är tjuv och kriminell och att det är synd om SonyBMG är bara plain boring. Det är bara propaganda som man försöker slå i folk. Det är lätt att grunda en ny lag och slå in i alla att det är fel och att man är kriminell, men tänker man efter är det ganska löjligt. Tack och lov vet polismyndigheten detta och så vitt jag vet är det något som inte tas på särskilt stort allvar, så länge det inte handlar om extrema ekonomiska vinningar i form av pengar (verksamhet). Ni som arbetar inom polisen vet detta mycket väl. Där laddas det ner lika mycket som på vilket arbetsplats som helst, ja till och med på Universial. Redigerat 1 november 2007 av Soxic
MikkeÖland Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 (redigerat) Intressant debatt. Jag tror inte ni kommer att komma varran närmre. Man kan väl sammanfatta det med att: Demoproducenten säger "du får inte äta av min tårta" varpå Soxic äter upp Demoproducentens tårta men samtidigt låter honom ha den kvar. / Mikke Ha, ha, fy fan vad klockrent! Tack för det bästa inlägget hittills :-) Jag ser poängen på båda sidor. Förstår frustrationen från Musiker/tekniker som ser sitt upphälle försvinna samtidigt som jag förstår Soxic's frustration för att samhället inte hänger med i utvecklingen. Faktum är att fildelningen är här och inte kommer att försvinna vare sej antipirater, musiker eller skivbolag vill det. Nästa "internet" är så snabbt att du kan ladda ner en 2 timmars film på ett par sekunder. Jag tror att man måste inse, om än motvilligt, att utvecklingen kommer att medföra att musik, film, tv mm kommer att finnas fritt tillgängligt för var och en. Detta medför att musiker måste få sin inkomst från annat håll än musik/låt försäljning. Desto tidigare man inser detta desto mindre smärtsamt blir det. Håller man fast vid det gamla synsättet finns det t.om risk för att man dör ut som de gamla dinosarierna. Man kan tycka det är rätt eller fel. / Mikke Edit: Kommersiellt nyttjande är en helt annan historia dock. ds Redigerat 1 november 2007 av MikkeÖland
cm0s Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Det stämmer, det gör jag inte. Vad gäller min fråga får jag väl bara konstatera att du inte har lust att svara sakligt, utan hela tiden bara talar om dina egna behov. Tack för att du försökte i alla fall. Han hans argument är ju ett rättsfilosofiskt sakligt argument. Upphovsrättslagen är ju en förenklad konstruktion av verkligheten. Man måste se till lagens skyddsändamål. Om man laddar hem en låt och antingen 1) Tar bort låten då den var dålig, eller 2) Köper låten då den var bra, så har ju artisten inte gjort någon förlust. Det är som om konsumenten hade provlyssnat i en skivbutik. Jag håller med dig om att man skall betala för sin kulturella konsumtion. Jag vet att det finns människor som aldrig köper musik, men det är inte dessa människor jag argumenterar för.
Soxic Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 (redigerat) Hänga med i utvecklingen och anpassa sig är ett mycket bra råd. Det kommer knappast att hjälpa att hetsa mot fildelare, kriminalisera dom och kalla dom för tjuvar. Har det någonsin hjälpt med det taktiken? Har det stoppat drogförsäljningen? Har det stoppat prostitutionen? Har det stoppat Nynazismen? Se bara hur det är i Amsterdam med tillåtet narkotikabrukande och fri prostitution. Innebär det att alla blir knarkare som inte kan driva ett normalt samhälle? Det är vad de konservativa och bakåtsträvarna försökte få folk att tro. Nu är jag långt utanför ämnet, jag vet, men vad jag vill få sagt är att saker och ting förändras och det gäller att förändras med dem eller dö ut. Redigerat 1 november 2007 av Soxic
Demomannen Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Hänga med i utvecklingen och anpassa sig är ett mycket bra råd. Det kommer knappast att hjälpa att hetsa mot fildelare, kriminalisera dom och kalla dom för tjuvar. Har det någonsin hjälpt med det taktiken? Har det stoppat drogförsäljningen? Har det stoppat prostitutionen? Har det stoppat Nynazismen? Se bara hur det är i Amsterdam med tillåtet narkotikabrukande och fri prostitution. Innebär det att alla blir knarkare som inte kan driva ett normalt samhälle? Det är vad de konservativa och bakåtsträvarna försökte få folk att tro. Nu är jag långt utanför ämnet, jag vet, men vad jag vill få sagt är att saker och ting förändras och det gäller att förändras med dem eller dö ut. Vet inte hur andra tänker, men själv drar jag alltid lite extra på smilbanden när fildelarfolket försöker framställa sig som moderna och strör lite sköna klyschor som "förändras eller dö" kring sig. Fildelning av skyddat material är inte framtiden, tvärtom. Musikbranschen befinner sig i ständig förändring, men inget företag kan stå med armarna i kors och se sina produkter nyttjas olovligen av en liten grupp människor som anser sina egna behov vara överordnat allt annat i samhället. Det finns lagliga alternativ för dem som vill göra rätt för sig, inga ursäkter duger längre.
Biran Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Tolkar jag det rätt att *materiella* ting man kan ta på, får man ej stjäla/låna/dela ut, och med *immateriella* ting är det ok att göra vad man vill med ?? 😛
cm0s Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Tolkar jag det rätt att *materiella* ting man kan ta på, får man ej stjäla/låna/dela ut,och med *immateriella* ting är det ok att göra vad man vill med ?? 😛 Nej.
Biran Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Tolkar jag det rätt att *materiella* ting man kan ta på, får man ej stjäla/låna/dela ut,och med *immateriella* ting är det ok att göra vad man vill med ?? 😄 Nej. Utveckla gärna ditt nej, så oxå jag förstår 😛
cm0s Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Tolkar jag det rätt att *materiella* ting man kan ta på, får man ej stjäla/låna/dela ut,och med *immateriella* ting är det ok att göra vad man vill med ?? 😄 Nej. Utveckla gärna ditt nej, så oxå jag förstår 😛 Läs tråden istället 🙂 Jobbigt att behöva repetera allt som sagts.
Gain Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 "Året är 2007 och några av våra svenska pojkar befinner sig i hetluften. Debatten om ta och inte ta, kopiera eller stjäla, göra tårta och äta upp den går vidare. I överlägsen ledning i antal inlägg (bra eller dåliga) ser vi Soxic och därefter ett par av hans främsta opponenter. Kampen går vidare." Soxic 63 Demonproducenten 31 Demomannen 30
Soxic Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 (redigerat) Vet inte hur andra tänker, men själv drar jag alltid lite extra på smilbanden när fildelarfolket försöker framställa sig som moderna och strör lite sköna klyschor som "förändras eller dö" kring sig.Fildelning av skyddat material är inte framtiden, tvärtom. Musikbranschen befinner sig i ständig förändring, men inget företag kan stå med armarna i kors och se sina produkter nyttjas olovligen av en liten grupp människor som anser sina egna behov vara överordnat allt annat i samhället. Det finns lagliga alternativ för dem som vill göra rätt för sig, inga ursäkter duger längre. Dra på smilbanden hur mycket du vill. Dinosaurierna med sina små hjärnor resonerade väl kanske som dig "hell, vi tänker inte ändra oss utan världen får anpassa sig efter oss". Nu är det så att marknaden och situationen faktiskt har förändras och det handlar om så starka krafter att du eller någon annan knappast kan göra något åt saken. Fildelning är här för att stanna, i alla fall så länge internet, datorer och skickliga hackers finns. Hela denna debatt har faktiskt inspirerat mig till att bli en stark anti-antipiratförespråkare (kan man uttrycka sig så?) *skratt*. Jag har till och med skrivit ett inlägg om det på min hemsida: Soxicmusic.com Redigerat 1 november 2007 av Soxic
Overkill Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Hela denna debatt har faktiskt inspirerat mig till att bli en stark anti-antipiratförespråkare (kan man uttrycka sig så?) *skratt*. Jag har till och med skrivit ett inlägg om det på min hemsida: Soxicmusic.com Oj vad olika man kan se på en debatt. Väldigt överdrivet för mig - precist balanserat för dig. Fast jag tycker tesen "jag blir bara glad om folk laddar hem min musik" är lite ... dum (i väntan på att jag kommer på ett bättre ord). Jag tror man bara blir girigare och girigare ju mer känd och välsäljande man är. När man är en liten och okänd artist blir det mer på publikens och lyssnarens villkor. På en spelning kan man inte komma med en lång lista om att man vill ha champagne från 1998 serverat med avlånga isbitar utan man får vara glad att man överhuvudtaget får spela. Eftersom man är ett okänt band kan man inte förvänta sig att någon köper ens skiva för 149:- spänn via CDON eftersom ingen vet vem man är eller vad man går för. Då ger man gärna ut gratislåtar via diverse forum eller myspace och kanske säljer skivan själv via sin myspace för en betydligt lägre summa. Lägger man ut sin musik på PirateBay och någon laddar hem den blir man ju bara glad då. När man sedan har avancerat och säljer många skivor och kan kräva den speciella champagnen på spelningar så har man ju redan nått målet (skiljer sig väl naturligtvis mellan olika artister) - man har blivit känd, folk vet man är och man blir uppskattad. Då är istället varje nedladdad version av skivan en förlorad del av ens inkomst istället för en vunnen lyssnare. Och dessa artister förtjänar sin inkomst, hur många miljoner dollar det än må vara. Enligt lag är det förbjudet att fildela och artisterna ger ut sin musik på CD-skivor just för att de vill att folk ska köpa dem. Skulle de velat att vi bara laddade ner deras skiva så skulle de ju bara gjort nätsläpp.
Soxic Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Hela denna debatt har faktiskt inspirerat mig till att bli en stark anti-antipiratförespråkare (kan man uttrycka sig så?) *skratt*. Jag har till och med skrivit ett inlägg om det på min hemsida: Soxicmusic.com Oj vad olika man kan se på en debatt. Väldigt överdrivet för mig - precist balanserat för dig. Fast jag tycker tesen "jag blir bara glad om folk laddar hem min musik" är lite ... dum (i väntan på att jag kommer på ett bättre ord). Jag tror man bara blir girigare och girigare ju mer känd och välsäljande man är. När man är en liten och okänd artist blir det mer på publikens och lyssnarens villkor. På en spelning kan man inte komma med en lång lista om att man vill ha champagne från 1998 serverat med avlånga isbitar utan man får vara glad att man överhuvudtaget får spela. Eftersom man är ett okänt band kan man inte förvänta sig att någon köper ens skiva för 149:- spänn via CDON eftersom ingen vet vem man är eller vad man går för. Då ger man gärna ut gratislåtar via diverse forum eller myspace och kanske säljer skivan själv via sin myspace för en betydligt lägre summa. Lägger man ut sin musik på PirateBay och någon laddar hem den blir man ju bara glad då. När man sedan har avancerat och säljer många skivor och kan kräva den speciella champagnen på spelningar så har man ju redan nått målet (skiljer sig väl naturligtvis mellan olika artister) - man har blivit känd, folk vet man är och man blir uppskattad. Då är istället varje nedladdad version av skivan en förlorad del av ens inkomst istället för en vunnen lyssnare. Och dessa artister förtjänar sin inkomst, hur många miljoner dollar det än må vara. Enligt lag är det förbjudet att fildela och artisterna ger ut sin musik på CD-skivor just för att de vill att folk ska köpa dem. Skulle de velat att vi bara laddade ner deras skiva så skulle de ju bara gjort nätsläpp. Jag tycker nog ditt påstående är lite...dumt. För det är just bara ett påstående. Du vet ingenting om mig och hur jag skulle reagera vid ett genombrott. Det är bara dina generaliseringar och fördomar. Inget mer. Och vad gäller dina övriga kommentarer så har det redan diskuterats fram och tillbaka i denna tråd så det finns ingen anledning för mig att svara på det igen. Jag hänvisar dig istället till de inlägg jag gjort i denna tråd.
Micke H Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Öh? Här har du ju faktiskt ett sansat och bra inlägg, fritt från fördomar, anklagelser, osv. Jag antar att det är svårare att komma på bra svar då, va? 😊
Soxic Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 (redigerat) Öh? Här har du ju faktiskt ett sansat och bra inlägg, fritt från fördomar, anklagelser, osv. Jag antar att det är svårare att komma på bra svar då, va? 😊 Nej, absolut inte. Jag hänvisade ju till mina tidigare inlägg som besvarat denna fråga många gånger. Jag tänker inte upprepa mig varje gång någon ny kommer in i debatten. Det innebär inte att jag inte har några argument. Men okej, ett kort svar. Faktum är ju att om du är så jäkla bra så kommer du att tjäna pengar. Om marknaden tycker din musik är värd att betala för vill säga. Finns det något som inte pekar på det så visa mig. Vill folket köpa mina låtar så kommer de att göra det. Anser de inte min musik vara värd att köpa så kommer de inte att göra det. Kanske laddar de ner min musik från DC, lyssnar på det och anser att det är skit och raderar det. Vilken skillnad kommer jag märka? Hur påverkar det min ekonomi? Han har åtmindstånde hört min musik och har jag tur kanske någon som suttit bredvid hört det och gillat det och blivit ett fan. Allt är inte bara ett stort svart moln som ni försöker få det till. Redigerat 1 november 2007 av Soxic
Overkill Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Jag tycker nog ditt påstående är lite...dumt. För det är just bara ett påstående. Du vet ingenting om mig och hur jag skulle reagera vid ett genombrott. Det är bara dina generaliseringar och fördomar. Inget mer. Och vad gäller dina övriga kommentarer så har det redan diskuterats fram och tillbaka i denna tråd så det finns ingen anledning för mig att svara på det igen. Jag hänvisar dig istället till de inlägg jag gjort i denna tråd.Jag pratade inte om dig utan jag pratade lite allmänt om hur min uppfattning av hur det är är. Och ja, generalisering är väl alltid nödvändigt när man ska försöka se ett mönster? Blir väldigt svårt att diskutera någonting om man inte får generalisera utan måste ta hänsyn till hur massa olika band har gått tillväga? Att man som okänd sprider runt sin musik för att sedan som känd mer än gärna ta betalt för den skulle jag personligen inte vilja kalla för fördom. Jag har allt läst tråden med spänning (😊) och det är ungefär samma på varje sida tycker jag.
Claes Holmerup Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Öh? Här har du ju faktiskt ett sansat och bra inlägg, fritt från fördomar, anklagelser, osv. Jag antar att det är svårare att komma på bra svar då, va? 😊 Nej, absolut inte. Jag hänvisade ju till mina tidigare inlägg som besvarat denna fråga många gånger. Jag tänker inte upprepa mig varje gång någon ny kommer in i debatten. Det innebär inte att jag inte har några argument. Om man har varit så aktiv i en debatt som du har varit, så är det ganska dålig stil att inte bemöda sig om att även nytillkomna debattörer får sina inlägg bemötta, snarare än att bara hänvisa till gamla inlägg. De förtjänar ju relevanta svar på SINA frågeställningar, som kanske har en lite annan vinkling...
Overkill Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Öh? Här har du ju faktiskt ett sansat och bra inlägg, fritt från fördomar, anklagelser, osv. Jag antar att det är svårare att komma på bra svar då, va? 😊 Nej, absolut inte. Jag hänvisade ju till mina tidigare inlägg som besvarat denna fråga många gånger. Jag tänker inte upprepa mig varje gång någon ny kommer in i debatten. Det innebär inte att jag inte har några argument. Men okej, ett kort svar. Faktum är ju att om du är så jäkla bra så kommer du att tjäna pengar. Om marknaden tycker din musik är värd att betala för vill säga. Finns det något som inte pekar på det så visa mig. Vill folket köpa mina låtar så kommer de att göra det. Anser de inte min musik vara värd att köpa så kommer de inte att göra det. Kanske laddar de ner min musik från DC, lyssnar på det och anser att det är skit och raderar det. Vilken skillnad kommer jag märka? Hur påverkar det min ekonomi? Han har åtmindstånde hört min musik och har jag tur kanske någon som suttit bredvid hört det och gillat det och blivit ett fan. Allt är inte bara ett stort svart moln som ni försöker få det till. Om du med 'du' syftar på mig så, nej, jag kommer aldrig tjäna pengar på min musik. Naturligtvis är det en ouppnåelig dröm men nej, jag har varken tålamodet, talangen eller viljan. Det är inte alltid man köper musik "för att den är värd det". Hur ska man kunna veta det? De flesta skivor jag köper har jag aldrig hört innan (ofta inte ens artisten), jag köper eftersom jag vill utforska ny musik. Med 49-199:- i insats så får jag antingen en underbar skiva eller en skiva jag lyssnar på några gånger. Och det tycker jag är tjusningen. Alla konsekvenser är inte dåliga. Men många är det, och handlingen som kan ge bra konsekvenser är dålig och olaglig.
Soxic Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 (redigerat) Jag har ingen skyldighet att upprepa mig för varje ny debattör så jag tycker du ska släppa det och hålla dig till ämnet. Ni skulle bara veta hur många PM, e-postmeddelanden och kommentarer via min hemsida som jag fått efter denna debatt som stödjer mig. Det är väl pga av att vissa kallar dom skurkar och banditer och för att de känner sig jagade och förtryckta som de inte "vågar" uttrycka sin åsikt här. Jäkligt trist att det är så. Jag tror dock det bara stärker dom i sin åsikt precis som när man jagar bort andra "kriminella" element från gatan. Ni kommer med andra ord aldrig lyckas med det. Filedlning lär ju istället bli än mer insluten. Förändra er eller dö ut är ju något som ni faktiskt borde ta till er hur bakåtsträvande ni än är. Redigerat 1 november 2007 av Soxic
Demomannen Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Jag har till och med skrivit ett inlägg om det på min hemsida: Soxicmusic.com Eftersom du hänvisar till din hemsida här på forumet vill jag gärna kommentera: To me these people are demons. People who ruin the art and passion of music. All these bastards see is dollar signs. Vad ska det här betyda egentligen? Är vi, dina meningsmotståndare alltså djävulens sändebud som är ute efter att förstöra "konsten och passionen för musik"? För mig låter detta inte bara barnsligt på gränsen till pinsamt, det är också riktigt surt att få den typen av efterslängar i en debatt jag och andra försökt hålla snygg och fri från tramsiga personangrepp. En ursäkt vore på sin plats. Jag vänder mig också mot ditt uppblåsta och självuppfyllda "passion kontra business"-snack. Tråden handlar inte om musikskapande och passionerat musicerande utan om fildelning! Jag utgår från att alla här drivs av kärlek till musiken - och att alla klarar diskutera denna för oss som sysslar med musik så viktiga fråga på ett sansat sätt, men jag hade tydligen fel.
Micke H Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 (redigerat) Öh? Här har du ju faktiskt ett sansat och bra inlägg, fritt från fördomar, anklagelser, osv. Jag antar att det är svårare att komma på bra svar då, va? 😊 Nej, absolut inte. Jag hänvisade ju till mina tidigare inlägg som besvarat denna fråga många gånger. Jag tänker inte upprepa mig varje gång någon ny kommer in i debatten. Det innebär inte att jag inte har några argument. Men okej, ett kort svar. Faktum är ju att om du är så jäkla bra så kommer du att tjäna pengar. Om marknaden tycker din musik är värd att betala för vill säga. Finns det något som inte pekar på det så visa mig. Vill folket köpa mina låtar så kommer de att göra det. Anser de inte min musik vara värd att köpa så kommer de inte att göra det. Kanske laddar de ner min musik från DC, lyssnar på det och anser att det är skit och raderar det. Vilken skillnad kommer jag märka? Hur påverkar det min ekonomi? Han har åtmindstånde hört min musik och har jag tur kanske någon som suttit bredvid hört det och gillat det och blivit ett fan. Allt är inte bara ett stort svart moln som ni försöker få det till. Men utgår man i så fall inte ifrån att människor GÖR rätt ifrån sig, och köper skivor av artister de gillar? Som Claes var inne på, så är det ju många som snarare byter ut skivköpandet och laddar ner helt istället. Såna som inte bryr sig om dåliga mp3:or, omslag eller fysisk produkt. Vad händer med dom artisterna då? Bra som dåliga? EDIT: lade till citat så det är lättare att fatta sammanhanget... Redigerat 1 november 2007 av Micke H
Demomannen Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Ni skulle bara veta hur många PM, e-postmeddelanden och kommentarer via min hemsida som jag fått efter denna debatt som stödjer mig. 😊 Ja gärna! Berätta hur många! Min epostlåda kraschade just av alla supportmail!
Micke H Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Jag håller med demomannen: det är svårt att ta någon på allvar som ser sig själv som frihetskämpare mot företagen som förtrycker hederliga arbetare (snorungar skulle vissa påstå 😊 )! Det känns inte som om debatten blir särskilt saklig då.
Biran Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Jag har ingen skyldighet att upprepa mig för varje ny debattör så jag tycker du ska släppa det och hålla dig till ämnet. Ni skulle bara veta hur många PM, e-postmeddelanden och kommentarer via min hemsida som jag fått efter denna debatt som stödjer mig. Det är väl pga av att vissa kallar dom skurkar och banditer och för att de känner sig jagade och förtryckta som de inte "vågar" uttrycka sin åsikt här. Jäkligt trist att det är så. Jag tror dock det bara stärker dom i sin åsikt precis som när man jagar bort andra "kriminella" element från gatan. Ni kommer med andra ord aldrig lyckas med det. Filedlning lär ju istället bli än mer insluten. Förändra er eller dö ut är ju något som ni faktiskt borde ta till er hur bakåtsträvande ni än är. Jag är säker på att de allra flesta här tankat nånting från nätet så det är nog inte där skon klämmer.. Kan tänkas att det finns lite moral i de motargumenterande här, som gör man tycker det är tvivelaktigt med brott mot upphovsrätten.. Kanske jag har fel eller rätt - inte fan vet jag iaf 😊
Soxic Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Suck, nu har klubben för inbördes beundrat stigit er åt huvudet. Ni kan ju fortsätta att skratta och håna de som inte tycker som er, men tyvärr kommer det inte att hjälpa er i er kamp mot de hemska och kriminella fildelarna. Jämnförelsen med Dinosaurierna och deras små hjärnor känns plötsligt inte allt för överdriven. 😊
Micke H Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Först tyckte jag att "anti-piraternas" inlägg började bli dåliga och få slut på argument, och nu börjar samma sak drabba andra sidan. 😊 Kanske därför jag inte så ofta lägger mig i sådana här debatter: jag håller inte med någon! "Piraterna" försöker rättfärdiga sitt beteende med näbbar och klor, "antipiraterna" kallar dom för tjuvar, kriminella och långt värre, och ingendera (med några få undantag naturligtvis) tycks varken kunna debattera på ett vettigt sätt eller se helhetsbilden. 😱
Demomannen Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Suck, nu har klubben för inbördes beundrat stigit er åt huvudet. Ni kan ju fortsätta att skratta och håna de som inte tycker som er, men tyvärr kommer det inte att hjälpa er i er kamp mot de hemska och kriminella fildelarna. Jämnförelsen med Dinosaurierna och deras små hjärnor känns plötsligt inte allt för överdriven. 😊 För eller senare tar de vettiga argumenten alltid slut. Synd att du var tvungen att göra en så pinsam sorti.
Soxic Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Suck, nu har klubben för inbördes beundrat stigit er åt huvudet. Ni kan ju fortsätta att skratta och håna de som inte tycker som er, men tyvärr kommer det inte att hjälpa er i er kamp mot de hemska och kriminella fildelarna. Jämnförelsen med Dinosaurierna och deras små hjärnor känns plötsligt inte allt för överdriven. 😊 För eller senare tar de vettiga argumenten alltid slut. Synd att du var tvungen att göra en så pinsam sorti. Det kommer verkligen från rätt käft.
Micke H Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Suck, nu har klubben för inbördes beundrat stigit er åt huvudet. Ni kan ju fortsätta att skratta och håna de som inte tycker som er, men tyvärr kommer det inte att hjälpa er i er kamp mot de hemska och kriminella fildelarna. Jämnförelsen med Dinosaurierna och deras små hjärnor känns plötsligt inte allt för överdriven. 😱 För eller senare tar de vettiga argumenten alltid slut. Synd att du var tvungen att göra en så pinsam sorti. Det kommer verkligen från rätt käft. Också ett lika bra argument! Om du är dum, så är jag dum tillbaka!
Recommended Posts