BearHugger (oregistrerad) Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: Mixtest * ARTIST/GRUPP: Bearhugger * GENRE: Pop ? * LÅTLÄNGD: 2.35 * KOMPOSITÖR: Bearhugger * PRODUCENT: Bearhugger * EV. MEDVERKANDE: Bearhugger * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: Mp3 * STORLEK: 3.55 mb * STATUS: Skiss, test av mixning. Min första inspelning, det är ingen komplett låt utan bara en liten skiss och ett test för att få kritik på hur mixningen och inspelning låter. Skriv gärna tips på vad som ska/kan/bör ändras, som extrem nybörjare är jag väldigt tacksam för konstruktiv kritik. Eftersom ingen sång är lagd är det risk för att den blir enformig 😄 Utrustningen: Tanglewood TW15NSLH, Ibanez gsr200LH, Shure SM57, Behringer ultragain mic100(preamp), EMU-0404, Cubase med Groove Agent. Låtlänk: Your browser does not support the HTML5 audio tag Har nu gjort en ny mix, slopat basen och tamburinen,samt höjt virveln. Låtlänk2: Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 2 januari 2006 av BearHugger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Aresius Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 Låten är ju bara 13 kb stor 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinm Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 Trummorna ligger i bakgrunden o känns mest som ett bakgrundsbrus. Du kanske kan lägga kompressor på dem för att få dem lite tydligare. Tamburinen känns lite slumpartad o otajt, så ta bort den eller fixa till. På med en bas o lite sång o se vad som händer då! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BearHugger (oregistrerad) Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 Ska testa med compressor på trummorna och höja basgitarren lite, tamburinen ska jag se vad jag kan göra med. Någon åsikt om hur jag ska Pan:a instrumenten eller så ? Tack för svaret! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 tycker inte du behöver pressa ihop trummorna...men kanske höja virveln lite!! och tajtare tamburin som redan nämnts... panoreringen är det väll inget fel på..det det är bra att gitarrerna ligger lite åt sidorna..så får sången ligga i mitten sedan.. någon sa höj basen...men det är väll ingen bas vad jag kan höra?? och jag tycker inte att du behöver lägga en heller..om du kanske är ute efter whitestripes soundet... om du lägger sång blir det lättare att komma med tips..för då vet man lite bättre vad du siktar på!! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BearHugger (oregistrerad) Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 (redigerat) Tack för svaret Larsson! 😆 Det ligger nu en ny version uppe för lyssning. Redigerat 2 januari 2006 av BearHugger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReFlux (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Dela Postat 3 januari 2006 🙂 Låten var riktigt cool! 😄 blev glad bara man hörde det 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BearHugger (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Dela Postat 3 januari 2006 Många har sagt samma sak, tack för svaret! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.