Jump to content
Annons

Vilket låt är detta?!


Mr. Math

Recommended Posts

Vet inte om d e rätt forumsdel, men iaf:

Vilken låt är detta? Kommer fan inte på d, å mina enda stolpar som ja e relativt säkra på e att d antingen e mozart eller beethoven.....nån som är lite mer insatt i den klassiska eran?

LÅTLÄNK

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vet inte om d e rätt forumsdel, men iaf:

Vilken låt är detta? Kommer fan inte på d, å mina enda stolpar som ja e relativt säkra på e att d antingen e mozart eller beethoven.....nån som är lite mer insatt i den klassiska eran?

LÅTLÄNK

Låter som Vivaldis årstider. Mozart eller Beethoven är det inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Åh gud så fel 🙂 Har lyssnat igenom alla årstider, för d första går alla i dur! (utom möjligtvis sommaren iofs) så d va inte ens nära....menade för övrigt Bach när ja skrev beethoven

Redigerat av Mr. Math
Link to comment
Dela på andra sajter

För ett tag sedan var denna låten uppe... Jag svarade Adagio for strings av Albinoni.

Det var några andra som hann före men bra jobbat! Att gissa på Vivaldi är skamligt! Fy skäms! Beethoven ännu värre 😄

Hehe det är inte lätt för en oinsatt... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
catch22 (oregistrerad)
Ja, Adagio-nånting låter bekant. Jag tror bestämt att The Doors (post-Morrison) har spelat in en muzak-version av den. Finns med på soundtracket till Oliver Stone-rullen.

Jepp, Severed Garden - Adagio heter den väl på soundtracket. Fast om jag inte minns helt fel så heter den A feast of friends på An american prayer skivan... Kanske nån som vet varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...