Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja, ja,, nu är det så att jag sökte men hittade inget om detta på studios forum, därför kastar jag ut frågan...

Vilket synteditorprogram skall man köpa? Vilka är bra/dåliga? Det är alltså ett prg för PC i vilket jag kan editera externa syntar.

Annons
Postat

Jag har provat de som finns till PC men de har alla sina egenheter.. sounddiver som fanns till PC var det, enligt mig, stabilaste och hade trevligast GUI.. sen slutade de med PC-support.. provade sedan soundquest's nya, men det är jäkligt plottrigt och verkar fortfarande vara lite svajigt.

Har du Cubase SX 2, SX 3 kan du tillverka egna devicemaps med alla möjliga finesser... kostar bara lite tid i anspråk.. + eventuellt lite huvudbry om syntarna pratar mest med sysex-strängar. 😄

Det sistnämnda kan jag säga är högst kreativt när du har alla syntens parametrar framme och kan ändra ljuden i realtid och samtidigt som sequencern rullar..

Postat

Midi Quest är nog den bästa editorn ändå.. men man undrar ju lite vad som händer därborta på Sound Quest när dom inte uppdaterat med några nya syntmodeller dom senaste två åren. Programmet ser ut som om det vore 1996 och det saknas fortfarande ordentligt stöd för nyare syntar som microKorg.

Har överhuvudtaget inte fattat vad som hände med sounddiver för övrigt. Lade Apple ner det?

Postat

Har testat en demo på Midiquest... det tog 30 sekunder innan programmet "ballade". Iofs så gjorde jag lite fel, öppnade en editor för E-mu Orbit 3 när jag har en Orbit 9090.... Men det borde inte krascha, eller?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.