Nexustwins Postat 1 januari 2006 Dela Postat 1 januari 2006 Hej hej här är vi igen, med en ny låt säg vad ni tycker. LÅTNAMN: Music is my life ARTIST/GRUPP:Nexustwins GENRE:Techno LÅTLÄNGD:3,14 KOMPOSITÖR:Rasmus thulin PRODUCENT:rasmus och sebastian thulin EV. MEDVERKANDE:sebastian thulin INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT:mp3 STORLEK: 4,44 mb STATUS: Ni säger till när den är klar. LÅTLÄNK:Bifogad fil Neustwins___Music_is_my_life.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lonian Postat 1 januari 2006 Dela Postat 1 januari 2006 Det var ett evigt pipande i låten igenom. , det vart jag lite less på. Men det döljer sig en basljudslinga där någonstanns jag tycker du skulle kunna arbeta fram. Trummorna gillar jag på vissa ställen helt klart. Spinn vidare på den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 1 januari 2006 Dela Postat 1 januari 2006 Skön trumloop, men resten ställer jag mig mer tveksam till, inget som får mig att vilja lyssna två gånger. Men trummorna har något gott sväng som är värt att fortsätta på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 (redigerat) Wei!Najs trums!! Men det är nog det enda bra, måste jag tyvärr säga. Resten låter alltför enformigt, och låten spretar på nåt sätt, kanske har med mixing att göra. ......Men dedär beatet.... de e riktigt bra! 😄 Redigerat 2 januari 2006 av Danabacken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj_Sound Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 Hmm är beatet bra hmm? det tog mig 5 minuter att göra. jag jobbar minst en halvtimme på techno beat. Ja lite enformig jag vet men vad ska man göra åt det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 Ja lite enformig jag vet men vad ska man göra åt det? Göra den mindre enformig? Du har hittat en riktigt schysst trumloop där. Värd en bättre topline, helt klart. Dataspelsljuden hade gjort sig bättre om dom inte hade repeterats genom hela låten, blir oerhört jobbigt så här. Lite irriterande. Men å andra sidan; du fick mig att känna någonting, & det är fan första gången! Keep it up, young fella! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj_Sound Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 Man tackar så mycket, det är ganska kul eftersom jag gjorde denna låte utan sebastian.Han har bara mastrat den 🙂 alltså jag kanske e bättre utan han? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 2 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 2 januari 2006 (redigerat) Man tackar så mycket, det är ganska kul eftersom jag gjorde denna låte utan sebastian.Han har bara mastrat den 😆 alltså jag kanske e bättre utan han? Heh.. Du skulle inte kunna göra någon låt utan att jag mastrat den.. 🙂 Sen gav jag dig en massa tips om vad du kunne göra.. 😆 Redigerat 2 januari 2006 av xdjs Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 Man tackar så mycket, det är ganska kul eftersom jag gjorde denna låte utan sebastian.Han har bara mastrat den 😳 alltså jag kanske e bättre utan han? Heh.. Du skulle inte kunna göra någon låt utan att jag mastrat den.. 😄 Sen gav jag dig en massa tips om vad du kunne göra.. 🙂 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj_Sound Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 Em hallå kan jag få försöka mastra innan du ska göra det? och de indeer jag fick av dig hadde jag reddan gjort ju och det var bara en. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 Hahaha. Ni kanske borde ta de där diskussionerna vid middagsbordet istället, grabbar? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 (redigerat) Familjebråk Yay! 🙂 EDIT: Kan inte ens stava till Yay.... 😄 Redigerat 2 januari 2006 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj_Sound Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 Familjebråk Yay! 🙂 EDIT: Kan inte ens stava till Yay.... 😄 Hmm det kan inte jag heller jag skriver "jej" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piffen Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 är det här techno? det är en ren och sjysst mix. kanske lite väl ren och snygg - städad. beatet är fint, javisst. och visst är blippandet kul, men jag instämmer, det blir för mycket av det. och det blir kanske för lite av mycket annat.. kanske kunde ni ha ett lite långsamt parti mitt i eller i början, kanske kunde ni ta bort blippandet fler gånger och låta trummorna mala på? kanske kan ni feta till basen, ändra melodi och strunta i kick och sånt, en riktig sågtandsbas som suger åt sig 75 % av frekvensbandet.. vad vet jag.. gör något sådant, det är ju bara småvariationer som ska till. annars är den helt ok. //smulan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 Byt ut bip-ljuden till något annat, eller variera mellan olika ljud... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj_Sound Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 (redigerat) Hmm nu har jag tänkt ut vad jag ska göra 😏 jag ska sätta in ett trumbreak och feta till basen lite 😉 Funderar på att göra breaket som i en av mina äldre låtar DREAM WHIT ME. Länk kommer i nästa inlägg av mig 😎 Redigerat 2 januari 2006 av Dj_Sound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj_Sound Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 https://www.studio.se/index.php?showtopic=18995&hl= "Där är länken 😏" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj_Sound Postat 3 januari 2006 Dela Postat 3 januari 2006 Buhuu jag vill ha fler komentarer. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 3 januari 2006 Dela Postat 3 januari 2006 (redigerat) skön låt! 😄 , jag tycker att det mesta är bra. kompen slår ju allt! 😕 skulle kanske vilja se att man bytte ut piptonen mot något annat ibland.. bra annars keep working! 🙂 Redigerat 3 januari 2006 av mars_volta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 3 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 3 januari 2006 Tackar den komentaren var ju lite anorlunda än de andra som jag fått tidigare 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 3 januari 2006 Dela Postat 3 januari 2006 den där filuren har man inte sett på ett tag... 😄 Ska lyssna på dedär beatet igen! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj_Sound Postat 4 januari 2006 Dela Postat 4 januari 2006 den där filuren har man inte sett på ett tag... 🙂 Ska lyssna på dedär beatet igen! 😄 Haru inte sett han på länge, då har du vart på andra ställen än han tror jag 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.