Per_a_55 Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Absolut! Det är därför jag har Pelle Lindvall och Bengt Lagerberg som förebilder när det gäller trummor. 🙂 Vilka är de...? 😉😄🙂 Borde jag skämmas? Ingen fara, jag skäms inte....
Linus Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Lagerberg är trummis i The Cardigans. Och Lindvall är förmodligen Sveriges trummislegend. Han har anlitats som trummis med många av våra största svenska artister och på ett stort antal skivor... Så han "hyrs in" för studioinspelningar eller turnéer och är inte "fast" i nåt band. Eller ja, det skulle kanske vara Electric Banana Band isåfall. 😕
Per_a_55 Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Lagerberg är trummis i The Cardigans. Och Lindvall är förmodligen Sveriges trummislegend. Han har anlitats som trummis med många av våra största svenska artister och på ett stort antal skivor... Så han "hyrs in" för studioinspelningar eller turnéer och är inte "fast" i nåt band. Eller ja, det skulle kanske vara Electric Banana Band isåfall. 😕 Jan Karlsson!
Pazo Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Alltså jag hålelr faktiskt med er. Men det är grymmt intessant att lyssna på honom spela. I längden funkar det dock inte. För stunden: Han äger allt!... Mina trummis "förebilder" är nog just nu mest han i Mars volta.. har inga direkta förebilder faktiskt. Spelar det jag tycker är snyggt helt enkelt :9
Pazo Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Juste! Någon som har ett plugin man kan spela .mpc filer med? .unsure:
Linus Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Juste! Någon som har ett plugin man kan spela .mpc filer med? .unsure: Till winamp? 😕 http://files2.musepack.net/windows/plugins/in_mpc_0.99g.zip
ViktorDenStore Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Alltså jag hålelr faktiskt med er. Men det är grymmt intessant att lyssna på honom spela. I längden funkar det dock inte. För stunden: Han äger allt!... Mina trummis "förebilder" är nog just nu mest han i Mars volta.. har inga direkta förebilder faktiskt. Spelar det jag tycker är snyggt helt enkelt :9 Mars Volta? 😕 Foobar2000 kan spela upp mpc-filer 😉
mornel Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 (redigerat) Alltså jag hålelr faktiskt med er. Men det är grymmt intessant att lyssna på honom spela. I längden funkar det dock inte. För stunden: Han äger allt!... Mina trummis "förebilder" är nog just nu mest han i Mars volta.. har inga direkta förebilder faktiskt. Spelar det jag tycker är snyggt helt enkelt :9 Mars Volta? 😕 Foobar2000 kan spela upp mpc-filer 😉 Mars Volta: Redigerat 20 februari 2006 av mornel
Linus Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Alltså jag hålelr faktiskt med er. Men det är grymmt intessant att lyssna på honom spela. I längden funkar det dock inte. För stunden: Han äger allt!... Mina trummis "förebilder" är nog just nu mest han i Mars volta.. har inga direkta förebilder faktiskt. Spelar det jag tycker är snyggt helt enkelt :9 Mars Volta? 😕 Foobar2000 kan spela upp mpc-filer 😉 Mars Volta: De riktiga The Mars Volta.
Linus Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Pazo, lyssnar du på Mars Volta pga. er gemensamma frisyr? 😳
mornel Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Alltså jag hålelr faktiskt med er. Men det är grymmt intessant att lyssna på honom spela. I längden funkar det dock inte. För stunden: Han äger allt!... Mina trummis "förebilder" är nog just nu mest han i Mars volta.. har inga direkta förebilder faktiskt. Spelar det jag tycker är snyggt helt enkelt :9 Mars Volta? 😳 Foobar2000 kan spela upp mpc-filer 😆 Mars Volta: De riktiga The Mars Volta. Jag skulle nog vilja kalla dem för de falska Mars Volta.
ViktorDenStore Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Alltså jag hålelr faktiskt med er. Men det är grymmt intessant att lyssna på honom spela. I längden funkar det dock inte. För stunden: Han äger allt!... Mina trummis "förebilder" är nog just nu mest han i Mars volta.. har inga direkta förebilder faktiskt. Spelar det jag tycker är snyggt helt enkelt :9 Mars Volta? 😳 Foobar2000 kan spela upp mpc-filer 😉 Mars Volta: Pessis Mornel, du har fattat 😆
ViktorDenStore Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Jahopp, var är lilla Pazo-gubben då? 😳😆
Pazo Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Pazo, lyssnar du på Mars Volta pga. er gemensamma frisyr? 😳 haha. Visste inte hur de såg ut förräns jag var i hultsfred. Då hade jag lyssnat på dem i nåra månader 😆
ViktorDenStore Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Pazo, lyssnar du på Mars Volta pga. er gemensamma frisyr? 😆 haha. Visste inte hur de såg ut förräns jag var i hultsfred. Då hade jag lyssnat på dem i nåra månader 😉 😳😎
Pazo Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Alltså jag hålelr faktiskt med er. Men det är grymmt intessant att lyssna på honom spela. I längden funkar det dock inte. För stunden: Han äger allt!... Mina trummis "förebilder" är nog just nu mest han i Mars volta.. har inga direkta förebilder faktiskt. Spelar det jag tycker är snyggt helt enkelt :9 Mars Volta? 😳 Foobar2000 kan spela upp mpc-filer 😆 denna killen alltså... Han är för bra alltså, Aldrig hört någon spela så som han.
ViktorDenStore Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Steve Smith är ju jääävligt teknisk men han spelar ändå med fruktansvärt mkt känsla 😳 .Viktor
Pazo Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Steve Smith är ju jääävligt teknisk men han spelar ändå med fruktansvärt mkt känsla 😳 .Viktor vem det? Känner igen namnet...
ViktorDenStore Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Steve Smith är ju jääävligt teknisk men han spelar ändå med fruktansvärt mkt känsla 😳 .Viktor vem det? Känner igen namnet... Steve Smith Trummis... Spelar afro mestadels, så vitt jag vet
Pazo Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Steve Smith är ju jääävligt teknisk men han spelar ändå med fruktansvärt mkt känsla 🙂 .Viktor vem det? Känner igen namnet... Steve Smith Trummis... Spelar afro mestadels, så vitt jag vet Kom precis på vem de var 😆 Nja. tycker hans stil är lite för kvantiserad. Dock är han ju sjukt skoj att titta på när han kör Hihatlekar 😄 Ett annat tipps på bra trummis är ju Adrian Young. Han i no doubt. Lyssna noga på Tragic kindom och Return of saturn skivorna.. MUMMA! han är så sjukt tight och svänger balle 🙂 Jag uppskattar MKT MKT MKT mer den typen av trummisar. De lite "dolda". Blir alltid lika glad när man märker att någon faktiskt är riktigt grymm, Och inte bara får det ÖVER SIG hela jäva tiden. (som alla mosntertrummisar) Man ska spela trummor ÅT musiken inte MED
ViktorDenStore Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Jag ska också sussa... Natti! *pussa!*
musik (oregistrerad) Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Mina favvotrummisar är Clem "Drivet" Burke, Robin "Slår aldrig på fel trumma" Bachman och Prairie Prince. Viktor: Det var ju för f*n Anna Nicole Smith. En bild till bara för det...
Recommended Posts