Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Absolut!

Det är därför jag har Pelle Lindvall och Bengt Lagerberg som förebilder när det gäller trummor.  🙂

Vilka är de...? :rolleyes:

😉😄🙂

Borde jag skämmas?

Ingen fara, jag skäms inte....

Annons
  • Svar 12k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Pazo

2401

• Pico

1657

• Gote

1453

• mornel

1391

Postat mest i detta ämne

Postat

Lagerberg är trummis i The Cardigans.

Och Lindvall är förmodligen Sveriges trummislegend. Han har anlitats som trummis med många av våra största svenska artister och på ett stort antal skivor... Så han "hyrs in" för studioinspelningar eller turnéer och är inte "fast" i nåt band. Eller ja, det skulle kanske vara Electric Banana Band isåfall. 😕

Postat
Lagerberg är trummis i The Cardigans.

Och Lindvall är förmodligen Sveriges trummislegend. Han har anlitats som trummis med många av våra största svenska artister och på ett stort antal skivor... Så han "hyrs in" för studioinspelningar eller turnéer och är inte "fast" i nåt band. Eller ja, det skulle kanske vara Electric Banana Band isåfall. 😕

Jan Karlsson!

Postat

Alltså jag hålelr faktiskt med er. Men det är grymmt intessant att lyssna på honom spela. I längden funkar det dock inte. För stunden: Han äger allt!...

Mina trummis "förebilder" är nog just nu mest han i Mars volta.. har inga direkta förebilder faktiskt. Spelar det jag tycker är snyggt helt enkelt :9

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Slå han! Ta hans t-shirt!

Postat
Alltså jag hålelr faktiskt med er. Men det är grymmt intessant att lyssna på honom spela. I längden funkar det dock inte. För stunden: Han äger allt!...

Mina trummis "förebilder" är nog just nu mest han i Mars volta.. har inga direkta förebilder faktiskt. Spelar det jag tycker är snyggt helt enkelt :9

Mars Volta? 😕

Foobar2000 kan spela upp mpc-filer 😉

Postat (redigerat)

Mars Volta? 😕

Mars Volta:

PICT0094.JPG

Redigerat av mornel
Postat

Mars Volta? 😕

Mars Volta:

PICT0094.JPG

1109084033.4299.jpg

De riktiga The Mars Volta.

Postat

Pazo, lyssnar du på Mars Volta pga. er gemensamma frisyr? 😳

Postat

Mars Volta? 😳

Foobar2000 kan spela upp mpc-filer 😆

Mars Volta:

PICT0094.JPG

1109084033.4299.jpg

De riktiga The Mars Volta.

Jag skulle nog vilja kalla dem för de falska Mars Volta.

Postat

Mars Volta? 😳

Mars Volta:

PICT0094.JPG

Pessis Mornel, du har fattat 😆

Postat

Mars Volta? 😳

Foobar2000 kan spela upp mpc-filer 😆

denna killen alltså...

Han är för bra alltså, Aldrig hört någon spela så som han.

jontheodore1.jpg

Postat
Steve Smith är ju jääävligt teknisk men han spelar ändå med fruktansvärt mkt känsla 🙂

.Viktor

vem det? Känner igen namnet...

Steve Smith

Trummis...

Spelar afro mestadels, så vitt jag vet

Kom precis på vem de var 😆

Nja. tycker hans stil är lite för kvantiserad. Dock är han ju sjukt skoj att titta på när han kör Hihatlekar 😄

Ett annat tipps på bra trummis är ju Adrian Young. Han i no doubt. Lyssna noga på Tragic kindom och Return of saturn skivorna.. MUMMA! han är så sjukt tight och svänger balle 🙂

Jag uppskattar MKT MKT MKT mer den typen av trummisar. De lite "dolda". Blir alltid lika glad när man märker att någon faktiskt är riktigt grymm, Och inte bara får det ÖVER SIG hela jäva tiden. (som alla mosntertrummisar) Man ska spela trummor ÅT musiken inte MED

musik (oregistrerad)
Postat

Mina favvotrummisar är Clem "Drivet" Burke, Robin "Slår aldrig på fel trumma" Bachman och Prairie Prince.

Viktor: Det var ju för f*n Anna Nicole Smith. En bild till bara för det...

Smith%20Anna%20Nicole%202%20May92.jpg

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.