Gote Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Jag uttryckte mig slarvigt. Vi ska spela Risk 2210 i helgen... 😆 Det finns tre olika storlekar på mördarrobotarna, och så har man territorier på månen också... : 😎 Oj! Är det roligare än orginalet? Testade Sagan om Ringen-Risk en gång. Det var ingen höjdare. Betyg: Ett spel i min smak! 😎 Skoj! Jo, det rekommenderas. Fanns det kort och pengar i Sagan om ringen-varianten? Kort: ja, pengar: nej. Vad gör man med pengarna? Med pengarna köper man kort och befälhavare. De tillförde helt klart en ny dimension. Korten gjorde spelet mindre förutsägbart. Exempel: Jag blev anfallen men spelade ett kort som gjorde att anfallaren var tvungen att dra sig tillbaka och inte fick anfalla mig mer under den rundan. Dessutom är inte turordningen bestämd, utan den auktioneras ut före varje varv. Så om man vill så kan man spela två vändor i rad... Coolt! Det låter faktiskt intressant. Jo, jag tycker att Risk brukar vara lite långtråkigt. Det blir liksom förutsägbart eftersom man ser hur många styrkor folk har. Vissa kort gjorde att man kunde slänga in extra styrkor i ett territorie när man blev anfallen. Så även om det står en ensam robot i ett land kan man inte vara säker på hur kraftigt motstånd man åker på. Dessutom var spelet begränsad till fem varv, så man behöver inte hålla på en hel dag. Om man inte spelar flera gånger förstås...
mornel Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Jag uttryckte mig slarvigt. Vi ska spela Risk 2210 i helgen... 😆 Det finns tre olika storlekar på mördarrobotarna, och så har man territorier på månen också... : 😎 Oj! Är det roligare än orginalet? Testade Sagan om Ringen-Risk en gång. Det var ingen höjdare. Betyg: Ett spel i min smak! 😎 Skoj! Jo, det rekommenderas. Fanns det kort och pengar i Sagan om ringen-varianten? Kort: ja, pengar: nej. Vad gör man med pengarna? Med pengarna köper man kort och befälhavare. De tillförde helt klart en ny dimension. Korten gjorde spelet mindre förutsägbart. Exempel: Jag blev anfallen men spelade ett kort som gjorde att anfallaren var tvungen att dra sig tillbaka och inte fick anfalla mig mer under den rundan. Dessutom är inte turordningen bestämd, utan den auktioneras ut före varje varv. Så om man vill så kan man spela två vändor i rad... Coolt! Det låter faktiskt intressant. Jo, jag tycker att Risk brukar vara lite långtråkigt. Det blir liksom förutsägbart eftersom man ser hur många styrkor folk har. Vissa kort gjorde att man kunde slänga in extra styrkor i ett territorie när man blev anfallen. Så även om det står en ensam robot i ett land kan man inte vara säker på hur kraftigt motstånd man åker på. Dessutom var spelet begränsad till fem varv, så man behöver inte hålla på en hel dag. Om man inte spelar flera gånger förstås... Ett vanligt Risk-parti kan ju ta en vecka, så en tidsbegränsning låter sunt.
Gote Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 😆 Jasså det var du Grahn, jag kände knappt igen nunan... 😎
Gote Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 nämen grahn!!!!!! har du bytt avatar? läskigt! Jag byter avatar som jag byter kalsonger 😉 Det gör ju jag också! Coolt! 😆
Recommended Posts