Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Jag uttryckte mig slarvigt. Vi ska spela Risk 2210 i helgen... 😆

Det finns tre olika storlekar på mördarrobotarna, och så har man territorier på månen också... : 😎

Oj! Är det roligare än orginalet?

Testade Sagan om Ringen-Risk en gång. Det var ingen höjdare.

Betyg: Smiley.gifSmiley.gifSmiley.gifSmiley.gifSmiley.gif

Ett spel i min smak! 😎

Skoj!

Jo, det rekommenderas.

Fanns det kort och pengar i Sagan om ringen-varianten?

Kort: ja, pengar: nej. Vad gör man med pengarna?

Med pengarna köper man kort och befälhavare. De tillförde helt klart en ny dimension. Korten gjorde spelet mindre förutsägbart.

Exempel: Jag blev anfallen men spelade ett kort som gjorde att anfallaren var tvungen att dra sig tillbaka och inte fick anfalla mig mer under den rundan.

Dessutom är inte turordningen bestämd, utan den auktioneras ut före varje varv. Så om man vill så kan man spela två vändor i rad...

Coolt! Det låter faktiskt intressant.

Jo, jag tycker att Risk brukar vara lite långtråkigt. Det blir liksom förutsägbart eftersom man ser hur många styrkor folk har. Vissa kort gjorde att man kunde slänga in extra styrkor i ett territorie när man blev anfallen. Så även om det står en ensam robot i ett land kan man inte vara säker på hur kraftigt motstånd man åker på.

Dessutom var spelet begränsad till fem varv, så man behöver inte hålla på en hel dag. Om man inte spelar flera gånger förstås... :rolleyes:

Annons
  • Svar 12k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Pazo

2401

• Pico

1657

• Gote

1453

• mornel

1391

Postat mest i detta ämne

Postat
Jag uttryckte mig slarvigt. Vi ska spela Risk 2210 i helgen... 😆

Det finns tre olika storlekar på mördarrobotarna, och så har man territorier på månen också... : 😎

Oj! Är det roligare än orginalet?

Testade Sagan om Ringen-Risk en gång. Det var ingen höjdare.

Betyg: Smiley.gifSmiley.gifSmiley.gifSmiley.gifSmiley.gif

Ett spel i min smak! 😎

Skoj!

Jo, det rekommenderas.

Fanns det kort och pengar i Sagan om ringen-varianten?

Kort: ja, pengar: nej. Vad gör man med pengarna?

Med pengarna köper man kort och befälhavare. De tillförde helt klart en ny dimension. Korten gjorde spelet mindre förutsägbart.

Exempel: Jag blev anfallen men spelade ett kort som gjorde att anfallaren var tvungen att dra sig tillbaka och inte fick anfalla mig mer under den rundan.

Dessutom är inte turordningen bestämd, utan den auktioneras ut före varje varv. Så om man vill så kan man spela två vändor i rad...

Coolt! Det låter faktiskt intressant.

Jo, jag tycker att Risk brukar vara lite långtråkigt. Det blir liksom förutsägbart eftersom man ser hur många styrkor folk har. Vissa kort gjorde att man kunde slänga in extra styrkor i ett territorie när man blev anfallen. Så även om det står en ensam robot i ett land kan man inte vara säker på hur kraftigt motstånd man åker på.

Dessutom var spelet begränsad till fem varv, så man behöver inte hålla på en hel dag. Om man inte spelar flera gånger förstås... :rolleyes:

Ett vanligt Risk-parti kan ju ta en vecka, så en tidsbegränsning låter sunt.

Postat
nämen grahn!!!!!! har du bytt avatar? läskigt!

Jag byter avatar som jag byter kalsonger

😉

Det gör ju jag också!

Coolt! 😆

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Månadens penis: Den smala

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.