Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Pazo

2401

• Pico

1657

• Gote

1453

• mornel

1391

Postat mest i detta ämne

Postat

Mitt strå till stacken är nu draget

😲

Postat
Nu blir det kaffe!

Inför datamecket i natt? 😠

Ja fyfariken. Jag hatar datorer. BLÄ! 🙁😲

Nä, jag ska snarare gå och lägga mig snart...

Postat
Är det nån som råkar äga en sån här Epson Stylus Dx4850 skrivare och som kan tala om för mig ifall den är bra?

i366018_stor.jpg

Epson Stylus Dx4850

Färgpatronerna verkar vara billiga oxå!? 😲

nej 😠

Postat
Det går inte att spela in från digitala ingången på mitt ljudkort. Och mikrofoningången brusar bara sönder 😛

Vad säger datorn då? Blir det bara tystnad in på digitalingången?

Postat
Det går inte att spela in från digitala ingången på mitt ljudkort. Och mikrofoningången brusar bara sönder 🙂

Har du ställt alla rattar å knappar rätt? Gjort den magiska S manövern med musen?

Sjunger du på rätt sida av micken?

(Jo det är säkert. Jag är proffs...)

😛

😄

Det enda jag vill är att cubase ska spela in från Digitala ingången och inte från mick ingången på ljudkortet 🙂

Postat
Det går inte att spela in från digitala ingången på mitt ljudkort. Och mikrofoningången brusar bara sönder 🙂

HJÄLP! Säg inte att Pazos dator käkar Cacao oxå!? 😛

😄

Digitalingången ska matas med digital kakao, inte analog 🙂

Postat
Det går inte att spela in från digitala ingången på mitt ljudkort. Och mikrofoningången brusar bara sönder 😛

Nej det låter när jag stoppar in den i digitalingången. Men cubase vill inte spela in :S

Postat
Det går inte att spela in från digitala ingången på mitt ljudkort. Och mikrofoningången brusar bara sönder 😄

Nej det låter när jag stoppar in den i digitalingången. Men cubase vill inte spela in :S

Du kan inte köra DePazo-pluggen... då kommer du inte höra sången. 😛

Postat
Det går inte att spela in från digitala ingången på mitt ljudkort. Och mikrofoningången brusar bara sönder 🙁

Har du ställt alla rattar å knappar rätt? Gjort den magiska S manövern med musen?

Sjunger du på rätt sida av micken?

(Jo det är säkert. Jag är proffs...)

😄

🙂

Det enda jag vill är att cubase ska spela in från Digitala ingången och inte från mick ingången på ljudkortet 🙁

Har du aktiverat rätt kanal på ljudkortets mix? Angett rätt ingång på audiokanalen i Cubase?

Vad har du för ljudkort?

Vad är det för grej du stoppar in i det där digitala hålet på ljudkortet?

Edit: Ojdå. Linus svarade just... 🙂

Vad jag vet är allting rätt å så. Det går ju spela in när jag stoppar in i mickingången. 😛

Postat

Du stoppar alltså in en mick i digitala hålet?

Kanske du behöver en preamp med digital utgång?

Eller det kanske du har?

(Många frågor blir det.)

Jag stoppar in en sladd direkt från min gitarrförstärkare...

Postat
Du stoppar alltså in en mick i digitala hålet?

Japp, mikrofoner i digitala hål och studion i ett svart hål i rymden.

Postat
Jag stoppar in en sladd direkt från min gitarrförstärkare...

SPDIF ut på förstärkaren?

Postat
Ja där har vi nog tjuven i dramat...

Absolut!

Postat

Man måste ha en omvandlare om man ska koppla en analog grej till en digital "tjej".

Visst Linus?

(Jag har ingen aning 😄 )

Men varför låter det då? 😛

Postat

SB Live? Mikingången (röd kontakt) brusar hååååårt, vilket du märkt. Lineingången (blå kontakt) är din vän. 😛

Kräma upp hörlursutgången ordentligt på förstärkaren och tryck in i Line in.

Postat
SB Live? Mikingången (röd kontakt) brusar hååååårt, vilket du märkt. Lineingången (blå kontakt) är din vän. 😄

hmmm

Jag testade det. Men det började bara att distasönder 😛

Postat

Man måste ha en omvandlare om man ska koppla en analog grej till en digital "tjej".

Visst Linus?

(Jag har ingen aning  😄 )

Det kan inte vara så att din gitarrsignal också går på skärmen i kabeln? Och att skärmen på Soundblasterkontakterna sitter ihop med signal?

Postat

Visst Linus?

(Jag har ingen aning  😄 )

Det kan inte vara så att din gitarrsignal också går på skärmen i kabeln? Och att skärmen på Soundblasterkontakterna sitter ihop med signal?

Jag fattar ingenting 🙂 :)

Postat
SB Live? Mikingången (röd kontakt) brusar hååååårt, vilket du märkt. Lineingången (blå kontakt) är din vän. 😄

hmmm

Jag testade det. Men det började bara att distasönder 😛

Ja, då får du sänka i ljudkortets inspelningsmixer tills ljudet inte slår igenom 0dB. Låter det distat ändå, är det kanske för mycket kräm för SB:s line in. Då får du sänka på förstärkaren också.

Postat
Äh! Skit i dedär nu 😛

Okej, då lägger jag mig i sängen och glor på Monty Python istället 😄

Natti natti!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.