ViktorDenStore Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 tja gossar 😠Jag leker med ljud nu 😲 Går det fint? 🙁
Danabacken Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 tja gossar 😠Jag leker med ljud nu 😲 låt oss höra! 🙁
Linus Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Nu blir det kaffe! Inför datamecket i natt? 😠 Ja fyfariken. Jag hatar datorer. BLÄ! 🙁😲 Nä, jag ska snarare gå och lägga mig snart...
Danabacken Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Är det nån som råkar äga en sån här Epson Stylus Dx4850 skrivare och som kan tala om för mig ifall den är bra? Epson Stylus Dx4850 Färgpatronerna verkar vara billiga oxå!? 😲 nej 😠
Pazo Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Det går inte att spela in från digitala ingången på mitt ljudkort. Och mikrofoningången brusar bara sönder 😛
Pazo Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 tja gossar 🙂Jag leker med ljud nu 😄 låt oss höra! 🙂 Min föregående post lär svara på detta... 😛
Linus Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Det går inte att spela in från digitala ingången på mitt ljudkort. Och mikrofoningången brusar bara sönder 😛 Vad säger datorn då? Blir det bara tystnad in på digitalingången?
Pazo Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Det går inte att spela in från digitala ingången på mitt ljudkort. Och mikrofoningången brusar bara sönder 🙂 Har du ställt alla rattar å knappar rätt? Gjort den magiska S manövern med musen? Sjunger du på rätt sida av micken? (Jo det är säkert. Jag är proffs...) 😛 😄 Det enda jag vill är att cubase ska spela in från Digitala ingången och inte från mick ingången på ljudkortet 🙂
Linus Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Det går inte att spela in från digitala ingången på mitt ljudkort. Och mikrofoningången brusar bara sönder 🙂 Vad säger datorn då? Blir det bara tystnad in på digitalingången? HJÄLP! Säg inte att Pazos dator käkar Cacao oxå!? 😛 😄 Digitalingången ska matas med digital kakao, inte analog 🙂
Pazo Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Det går inte att spela in från digitala ingången på mitt ljudkort. Och mikrofoningången brusar bara sönder 😛 Vad säger datorn då? Blir det bara tystnad in på digitalingången? Nej det låter när jag stoppar in den i digitalingången. Men cubase vill inte spela in :S
Pico Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Det går inte att spela in från digitala ingången på mitt ljudkort. Och mikrofoningången brusar bara sönder 😄 Vad säger datorn då? Blir det bara tystnad in på digitalingången? Nej det låter när jag stoppar in den i digitalingången. Men cubase vill inte spela in :S Du kan inte köra DePazo-pluggen... då kommer du inte höra sången. 😛
Pazo Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Det går inte att spela in från digitala ingången på mitt ljudkort. Och mikrofoningången brusar bara sönder 🙁 Har du ställt alla rattar å knappar rätt? Gjort den magiska S manövern med musen? Sjunger du på rätt sida av micken? (Jo det är säkert. Jag är proffs...) 😄 🙂 Det enda jag vill är att cubase ska spela in från Digitala ingången och inte från mick ingången på ljudkortet 🙁 Har du aktiverat rätt kanal på ljudkortets mix? Angett rätt ingång på audiokanalen i Cubase? Vad har du för ljudkort? Vad är det för grej du stoppar in i det där digitala hålet på ljudkortet? Edit: Ojdå. Linus svarade just... 🙂 Vad jag vet är allting rätt å så. Det går ju spela in när jag stoppar in i mickingången. 😛
Pazo Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Det går inte att spela in från digitala ingången på mitt ljudkort. Och mikrofoningången brusar bara sönder 😛 Vad säger datorn då? Blir det bara tystnad in på digitalingången? Nej det låter när jag stoppar in den i digitalingången. Men cubase vill inte spela in :S Du stoppar alltså in en mick i digitala hålet? Kanske du behöver en preamp med digital utgång? Eller det kanske du har? (Många frågor blir det.) Jag stoppar in en sladd direkt från min gitarrförstärkare...
Linus Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Du stoppar alltså in en mick i digitala hålet? Japp, mikrofoner i digitala hål och studion i ett svart hål i rymden.
Pazo Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Ljudkortet är för övrigt ett gammalt creative soundblaster live 😛
Linus Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Jag stoppar in en sladd direkt från min gitarrförstärkare... SPDIF ut på förstärkaren?
Pazo Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Jag stoppar in en sladd direkt från min gitarrförstärkare... SPDIF ut på förstärkaren? Liten dålig förstärkare. jag kör på hörlursutgången 😛
Pazo Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Ja där har vi nog tjuven i dramat... Man måste ha en omvandlare om man ska koppla en analog grej till en digital "tjej". Visst Linus? (Jag har ingen aning 😄 ) Men varför låter det då? 😛
Linus Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 SB Live? Mikingången (röd kontakt) brusar hååååårt, vilket du märkt. Lineingången (blå kontakt) är din vän. 😛 Kräma upp hörlursutgången ordentligt på förstärkaren och tryck in i Line in.
Pazo Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 SB Live? Mikingången (röd kontakt) brusar hååååårt, vilket du märkt. Lineingången (blå kontakt) är din vän. 😄 Kräma upp hörlursutgången ordentligt på förstärkaren och tryck in i Line in. hmmm Jag testade det. Men det började bara att distasönder 😛
Linus Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Ja där har vi nog tjuven i dramat... Man måste ha en omvandlare om man ska koppla en analog grej till en digital "tjej". Visst Linus? (Jag har ingen aning 😄 ) Men varför låter det då? 😛 Det kan inte vara så att din gitarrsignal också går på skärmen i kabeln? Och att skärmen på Soundblasterkontakterna sitter ihop med signal?
Pazo Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Äh! Skit i dedär nu 🙂 Jag orkar inte musiciera mera 😛 Nu ska jag lyssna på musiken istället 😄
Pazo Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Ja där har vi nog tjuven i dramat... Man måste ha en omvandlare om man ska koppla en analog grej till en digital "tjej". Visst Linus? (Jag har ingen aning 😄 ) Men varför låter det då? 😛 Det kan inte vara så att din gitarrsignal också går på skärmen i kabeln? Och att skärmen på Soundblasterkontakterna sitter ihop med signal? Jag fattar ingenting 🙂 :)
Linus Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 SB Live? Mikingången (röd kontakt) brusar hååååårt, vilket du märkt. Lineingången (blå kontakt) är din vän. 😄 Kräma upp hörlursutgången ordentligt på förstärkaren och tryck in i Line in. hmmm Jag testade det. Men det började bara att distasönder 😛 Ja, då får du sänka i ljudkortets inspelningsmixer tills ljudet inte slår igenom 0dB. Låter det distat ändå, är det kanske för mycket kräm för SB:s line in. Då får du sänka på förstärkaren också.
Pazo Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Sätter på slipknots senaste skiva medans jag väntar på att få ner ett O.C. Avsnitt 😛
Linus Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Äh! Skit i dedär nu 😛 Okej, då lägger jag mig i sängen och glor på Monty Python istället 😄 Natti natti!
Recommended Posts