Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

haha. fan! Jag har haft ett liv hela lovet ju 😮

Har inte ens hunnit ikapp Mackan. Å som lägst hade jag 25 inlägg upp till honom. Och inte ens så få inlägg hade jag tid med 😛

Förlåt... 😉

Annons
  • Svar 12k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Pazo

2401

• Pico

1657

• Gote

1453

• mornel

1391

Postat mest i detta ämne

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat
Det är Dahlbäck mixen av Detroit Grand Pubahs "The Clapper" och DK7s "Where's the fun" jag är ute efter.

Haru Hittat dem än lr?

Japp 🙂 Loggar du in på MSN får du dom.

Jag är inne...men vi kan ta det på söndag. Är i uppsala igen då 🙂

Du är fan inte alls inne! 😉

Postat
Det är Dahlbäck mixen av Detroit Grand Pubahs "The Clapper" och DK7s "Where's the fun" jag är ute efter.

Haru Hittat dem än lr?

Meh! Msn är helt kefft! Den visar mig inte som online även att jag visst är de!...Ska jag ge dig bevis?

Postat

Haru Hittat dem än lr?

Meh! Msn är helt kefft! Den visar mig inte som online även att jag visst är de!...Ska jag ge dig bevis?

Och där fick jag mitt bevis! 🙂

Postat
Ja en såndär Sony skulle räcka till mig. Ska ju bara ta lite kort på mig själv och mina studioprylar.  😉  🙂  🙂

Du har dock ett problem när det är många pixlar. Paradoxalt nog kan det bli sämre bilder om du har för mycket pixlar. Be mig inte förklara det, min svåger (som är fotograf) förklarade det för mig, men han är i Thailand nu och jag kommer inte ihåg exakt varför det blir så. Gå in i en "riktig" fotoaffär och be dom förklara innan du köper.

Helt riktigt !

om du har en liten kompaktdigitalare (med en sensor i "lillfinger-nagel-storlek") och pressar in 7mpix på den lilla ytan så kommer varje pixel att bli väldigt liten och det kommer behöva mycket förstärkning av signalen för att få ut en bild av detta , vilket medför att det bla kommer uppkomma (o)önskat brus i bilderna !

Aha! Jag tror jag förstår... Så det skulle vara bättre med en 4 megapixlars kamera då!? julli-gruble.gif

Min är på 5 och jag har just tagit en massa kort på pappas tavlor (han är konstnär) som skall skickas till Tyskland till en kund och dom blev rätt hyfsade....

Postat

*väntar ivrigt på att RAM-minnet ska levereras så jag kan kicka igång med musiken*

Postat
*väntar ivrigt på att RAM-minnet ska levereras så jag kan kicka igång med musiken*

Förlite för att ens börja nu?

Eller bygger du en dedikerad musik-burk, bara minnet som fattas?

Postat
Ja en såndär Sony skulle räcka till mig. Ska ju bara ta lite kort på mig själv och mina studioprylar.  🙂  🙂  🙂

Du har dock ett problem när det är många pixlar. Paradoxalt nog kan det bli sämre bilder om du har för mycket pixlar. Be mig inte förklara det, min svåger (som är fotograf) förklarade det för mig, men han är i Thailand nu och jag kommer inte ihåg exakt varför det blir så. Gå in i en "riktig" fotoaffär och be dom förklara innan du köper.

Helt riktigt !

om du har en liten kompaktdigitalare (med en sensor i "lillfinger-nagel-storlek") och pressar in 7mpix på den lilla ytan så kommer varje pixel att bli väldigt liten och det kommer behöva mycket förstärkning av signalen för att få ut en bild av detta , vilket medför att det bla kommer uppkomma (o)önskat brus i bilderna !

Aha! Jag tror jag förstår... Så det skulle vara bättre med en 4 megapixlars kamera då!? julli-gruble.gif

Min är på 5 och jag har just tagit en massa kort på pappas tavlor (han är konstnär) som skall skickas till Tyskland till en kund och dom blev rätt hyfsade....

det är inte så att 4 är bättre än 5 , men i många fall blir inte sesorerna större när pixlarantalet i en modell ökar , de pressar bara in fler på samma lilla yta, vilke KAN resultera i mer brus!

Så summan av kamelen : Stirra dig inte blind på Mpix antalet , det finns många saker som är viktiga re för att få bra bilder!

Som , optik,ljusmätningssystem,autofokussystem...mm..

//david

Postat

Mitt RAM-minne pajade under natten... Så nu blev jag tvungen att köpa nytt minne - och det har jag egentligen inte råd med! 🙂

Med 98% sannolikhet var det felen på minnen som havererade min systemdisk förut 🙂

Postat

Är det någon som någon gång spelat fotboll i 10-15 cm snö?

Okej.

Gör inte det.

Postat

Mitt RAM-minne pajade under natten... Så nu blev jag tvungen att köpa nytt minne - och det har jag egentligen inte råd med! 🙁

Med 98% sannolikhet var det felen på minnen som havererade min systemdisk förut 😄

😄😠😠

Postat

Okej.

Gör inte det.

Vi har strax över 1 meter snö på tomten. Tror du det blir bättre? Isåfall går jag ut i förrådet och hämtar bollen om en timma.

Postat

Okej.

Gör inte det.

Vi har strax över 1 meter snö på tomten. Tror du det blir bättre? Isåfall går jag ut i förrådet och hämtar bollen om en timma.

Vart bor du?!?! I Sibirien?!

Postat

Mitt RAM-minne pajade under natten... Så nu blev jag tvungen att köpa nytt minne - och det har jag egentligen inte råd med! 😄

Med 98% sannolikhet var det felen på minnen som havererade min systemdisk förut 😄

😠

Postat

Nu är mina 2x1 GB 400 MHz DDR här!

Power off!! *pioffff*

Postat

Power off!! *pioffff*

😄

Hemleverans? Samma dag som du beställde dom?

Postat

Power off!! *pioffff*

🙂

På trettondagsafton even :rolleyes:

Min datorförsäljare lyder mig och bara mig 😉

Postat

Okej.

Gör inte det.

Absolut... i halvmeter pudersnö, hockeyläger var det.

Postat

Power off!! *pioffff*

🙂

På trettondagsafton even :rolleyes:

Min datorförsäljare lyder mig och bara mig 😉

Inte illa! 🙂

Betalat extra?

Postat

Okej.

Gör inte det.

Det är inte så lyckat! 😉

Postat

Okej.

Gör inte det.

Det är inte så lyckat! 😉

Jobbigt så in i helskotta!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.