Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 1


tordA

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2401

  • Pico

    1657

  • Gote

    1453

  • mornel

    1391

Postat mest i detta ämne

Jag har Telia Refill. Telia spammar med SMS. "Vill du inte ha meddelanden från Telia? Ring 454." Fine! Jag ringer 454 och knappar vidare i menyn med deras långsamma "eltelefonist". Jag gör valet att inte få utskick från Telia. Jag lägger på.

Sedan fortsätter SMS:en att strömma in.

Jag byter till Comviq Knock-out abb. (av många skäl)

Telias SMS fortsätter... WTF? "Ring 454." Men lilla Telia, jag kan inte ringa 454 då jag har COMVIQ! Hallå? Jag har LÄMNAT TELIA! Det borde ni veta om, då ni porterade mitt nummer.

Jag ringer 90200 från fast telefon istället. "Du har plats.... 43 i turordning" MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN!!

EDIT: Kan jag anmäla Telia för spam? Var gör jag det?

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj, det är invasion av nykomlingar nu!

Hur menar du? 😆

Jättemånga idag och igårkväll som har postat sitt första inlägg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj, det är invasion av nykomlingar nu!

Hur menar du? 😆

Jättemånga idag och igårkväll som har postat sitt första inlägg!

Har forumet fått uppmärksamhet i media eller? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj, det är invasion av nykomlingar nu!

Hur menar du? 😆

Jättemånga idag och igårkväll som har postat sitt första inlägg!

Har forumet fått uppmärksamhet i media eller? 🙁

Jag tror att det har fått uppmärksamhet i den där IDG-tidningen Studio, men jag är osäker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj, det är invasion av nykomlingar nu!

Hur menar du? 😆

Jättemånga idag och igårkväll som har postat sitt första inlägg!

Har forumet fått uppmärksamhet i media eller? 🙁

Jag tror att det har fått uppmärksamhet i den där IDG-tidningen Studio, men jag är osäker.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Plats 29 i kön nu... Heja heja!

Jag förstod inte att du stannade i telefonkön, jag orkar aldrig vänta så länge, då brukar dte vara bättre att försöka tider som ingen annan ringer. Om det nu finns några sådana.

Heja Linus, friskt humör!

Kom ihåg att det bara finns två sätt att få som man vill: att vara extremt trevlig eller extremt förbannad, inget mitt emellan fungerar. Kräv kompensation för dina besvär!

Link to comment
Dela på andra sajter

Plats 29 i kön nu... Heja heja!

Jag ringde nåt elbolag nån gång och hamnade på plats 193... 😆

Men det säger ju inte så mycket om man inte vet hur många de är som svarar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag ge Itunes på PC en andra chans...

Windowsversionen av iTunes är verkligen riktigt dålig. Den äter processorkraft på ett ruskigt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag sökt jobb på Astoria.

Jag hoppas verkligen att någon av mina arbetsansökningar bär frukt snart. Det är så jävla långtårkigt att vara arbetslös.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag sökt jobb på Astoria.

Jag hoppas verkligen att någon av mina arbetsansökningar bär frukt snart. Det är så jävla långtårkigt att vara arbetslös.

Jag trodde du pluggade? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag ge Itunes på PC en andra chans...

Windowsversionen av iTunes är verkligen riktigt dålig. Den äter processorkraft på ett ruskigt sätt.

Den var helt okej för att rippa CD till MP3 eller AAC och namnge filerna.

Jag valde min mapp Musik under "iTunes Music".

Men jag vet inte om jag vågar klicka i "Ordna mappen iTunes Music"... 🙁

Den kanske bufflar om hela arkivet och kastar ut alla samlingsskivor i 50 mappar efter artist? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag ge Itunes på PC en andra chans...

Windowsversionen av iTunes är verkligen riktigt dålig. Den äter processorkraft på ett ruskigt sätt.

Den var helt okej för att rippa CD till MP3 eller AAC och namnge filerna.

Jag valde min mapp Musik under "iTunes Music".

Men jag vet inte om jag vågar klicka i "Ordna mappen iTunes Music"... 🙁

Den kanske bufflar om hela arkivet och kastar ut alla samlingsskivor i 50 mappar efter artist? 🙂

Ja, det är precis vad den gör. Samlingsskivorna kan du markera alla låtar i, trycka info och välja "Del av en samlingsskiva", då kommer den att sorteras in i mappen Samlingar > Albumnamn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag sökt jobb på Astoria.

Jag hoppas verkligen att någon av mina arbetsansökningar bär frukt snart. Det är så jävla långtårkigt att vara arbetslös.

Jag trodde du pluggade? 🙂

Ja, till för två veckor sedan. Och det är ju inte så lång tid att ha varit arbetslös, men med tanke på hur lite jag har haft att göra under hösten på universitetet så känns det som att jag har varit arbetslös sedan Augusti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag sökt jobb på Astoria.

Jag hoppas verkligen att någon av mina arbetsansökningar bär frukt snart. Det är så jävla långtårkigt att vara arbetslös.

Jag trodde du pluggade? 🙂

Ja, till för två veckor sedan. Och det är ju inte så lång tid att ha varit arbetslös, men med tanke på hur lite jag har haft att göra under hösten på universitetet så känns det som att jag har varit arbetslös sedan Augusti.

Sedär. Lycka till då! Avundas dig inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch, vad jobbigt.

Finns det nån "refresh" så iTunes söker igenom min mapp efter nya filer jag kopierat in manuellt? Och plockar bort länkar till filer jag raderat manuellt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch, vad jobbigt.

Finns det nån "refresh" så iTunes söker igenom min mapp efter nya filer jag kopierat in manuellt? Och plockar bort länkar till filer jag raderat manuellt?

Nej, jag tror faktiskt inte att det gör det. Jag saknar en sån funktion själv, jag slänger oftast mp3-filer via Finder snarare än iTunes interface och då får man en massa som grå utropstecken bredvid låtarna i iTunes istället för att de försvinner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan det här är ju spännande!

Hur går det i telefonkön Linus?

Jag valde "felanmälan och teknisk support" och fick prata med Monika (, hej på dig Monikaaaa...) som verkade vara ganska blond. 🙂

Jag förklarade problemet med deras spam som inte går att bli av med.

- Eftersom du iinte är kund finns du inte kvaar i min databas, så jag skickar ditt ärende vidare till suppåårten. Ja, dom kör nog ditt nummer en vända i systeeemet och kollar upp de' rå.

- Jaha? Jag trodde att jag hade kommit till teknisk support nu?

- Ja, jag säjje till supporten att titta på det här. Dom får kööra en runda och så hittar'om no va're äär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch, vad jobbigt.

Finns det nån "refresh" så iTunes söker igenom min mapp efter nya filer jag kopierat in manuellt? Och plockar bort länkar till filer jag raderat manuellt?

Nej, jag tror faktiskt inte att det gör det. Jag saknar en sån funktion själv, jag slänger oftast mp3-filer via Finder snarare än iTunes interface och då får man en massa som grå utropstecken bredvid låtarna i iTunes istället för att de försvinner.

URK!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...