Pazo Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Farsan sitter där nere och lyssnar på någe intressatn just nu. Weather report hette dom tror jag. Låter som vit blues. Eller nåt. (har ingen aning om hur blues låter egentligen) va!?!? Det var ju de som startade Fusion Jazzen! Med Pastorios på bas! mumma!
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Farsan sitter där nere och lyssnar på någe intressatn just nu. Weather report hette dom tror jag. Låter som vit blues. Eller nåt. (har ingen aning om hur blues låter egentligen) va!?!? Det var ju de som startade Fusion Jazzen! Med Pastorios på bas! mumma! Pastorius, precis... Vad innebär egentligen fusion jazz? Det jag hörde när jag var nere lät inte så jazzigt. Inte den kolsvarta jazz jag känner iaf.. är killarna latinos eller nå?
Pazo Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Farsan sitter där nere och lyssnar på någe intressatn just nu. Weather report hette dom tror jag. Låter som vit blues. Eller nåt. (har ingen aning om hur blues låter egentligen) va!?!? Det var ju de som startade Fusion Jazzen! Med Pastorios på bas! mumma! Pastorius, precis... Vad innebär egentligen fusion jazz? Det jag hörde när jag var nere lät inte så jazzigt. Inte den kolsvarta jazz jag känner iaf.. är killarna latinos eller nå? Fusion jazz är lite som namnet innebär. Jazz i fusion med andra genrer. Så i princip en typ av jazz som inte bara är jazz 😄 Skönaste är när de blandar med funk/soul. Jädrar vilken fart och sväng! Juste weather rapport vet jag inte hur Latinos de är. Vet att trummisen är det. inte mkt mer...
ViktorDenStore Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Farsan sitter där nere och lyssnar på någe intressatn just nu. Weather report hette dom tror jag. Låter som vit blues. Eller nåt. (har ingen aning om hur blues låter egentligen) Pinsamt Rombo... Har du inte koll på jazz & blues? När musik är som bäst! Musikens musik!
Pazo Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Farsan sitter där nere och lyssnar på någe intressatn just nu. Weather report hette dom tror jag. Låter som vit blues. Eller nåt. (har ingen aning om hur blues låter egentligen) Pinsamt Rombo... 😄 Har du inte koll på jazz & blues? När musik är som bäst! Musikens musik! Iof har mackan koll på när elektronisk musik är som bäst
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 (redigerat) Farsan sitter där nere och lyssnar på någe intressatn just nu. Weather report hette dom tror jag. Låter som vit blues. Eller nåt. (har ingen aning om hur blues låter egentligen) Pinsamt Rombo... 😄 Har du inte koll på jazz & blues? När musik är som bäst! Musikens musik! Klassisk jazz har jag lite koll på... LITE. Men blues, icke! Har dock råkat höra en lite modernare blues-samling vid ett tillfälle. Det var rätt snyggt faktiskt. Görs blues vanligtvis med 909or och 303or så är jag villig att testa på... EDIT: Pazo: Redigerat 22 januari 2006 av MarcusRombo
Pazo Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Farsan sitter där nere och lyssnar på någe intressatn just nu. Weather report hette dom tror jag. Låter som vit blues. Eller nåt. (har ingen aning om hur blues låter egentligen) Pinsamt Rombo... 😄 Har du inte koll på jazz & blues? När musik är som bäst! Musikens musik! Klassisk jazz har jag lite koll på... LITE. Men blues, icke! Har dock råkat höra en lite modernare blues-samling vid ett tillfälle. Det var rätt snyggt faktiskt. Görs blues vanligtvis med 909or och 303or så är jag villig att testa på... EDIT: Pazo: Ska vi testa att göra elektronisk blues? 😄
ViktorDenStore Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Farsan sitter där nere och lyssnar på någe intressatn just nu. Weather report hette dom tror jag. Låter som vit blues. Eller nåt. (har ingen aning om hur blues låter egentligen) Pinsamt Rombo... 😄 Har du inte koll på jazz & blues? När musik är som bäst! Musikens musik! Klassisk jazz har jag lite koll på... LITE. Men blues, icke! Har dock råkat höra en lite modernare blues-samling vid ett tillfälle. Det var rätt snyggt faktiskt. Görs blues vanligtvis med 909or och 303or så är jag villig att testa på... EDIT: Pazo: Ska vi testa att göra elektronisk blues? 😄 Gör det 😎 Det kan nog bli coolt 😄
ThomasJ Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 haha.. satt just o kika efter en 303a .. lusstigt! Företsen har hört att den först andvändes i dansband(inte modern dans)
ViktorDenStore Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Farsan sitter där nere och lyssnar på någe intressatn just nu. Weather report hette dom tror jag. Låter som vit blues. Eller nåt. (har ingen aning om hur blues låter egentligen) Pinsamt Rombo... 😄 Har du inte koll på jazz & blues? När musik är som bäst! Musikens musik! Iof har mackan koll på när elektronisk musik är som bäst 😄 Mjo... men blues o jazz... Som jag sa: Grunden för (nästan) all musik
Danny Cort (oregistrerad) Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Jag vill inte känna vissa känslor jag gör nu 😉 Inte jag heller... Hatar när man inte kan styra över det...
Pazo Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Jag vill inte känna vissa känslor jag gör nu 😉 Inte jag heller... Hatar när man inte kan styra över det... mmm. precis... Har verkligen försökt styra bort dem nu under två veckor! men fan va dåligt de går! 🙂
Pazo Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Jag vill inte känna vissa känslor jag gör nu 😉 Inte jag heller... Hatar när man inte kan styra över det... Jag har inga känslor. Jag är en kall och kylig typ... Fan va jag fryser förresten. 😄🙂 🙂
Recommended Posts