Pico Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Hej! Ingen här... nähä... jag som ville ha ett mastringstips... 😆 I'm your master, what can I do you for?
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Ditt Oxhuve! Jag, mitt Oxhuve, sitter med mastringen av mina egna 13 låtar för albumet som nu äntligen ska bli klar. Orkar inte skriva så mkt om det här också... ...jag skrev om mina mastirngsproblem under "Allmänt", i en ny tråd. Hur tar man bort ett litet sånginslag i en färdig låt som låter samtidigt som en cymbal klingar ut? Och ska man höra att man tar upp foten från pedalen på pianot på slutet av en låt, eller ska man hellre tona ut det långa pianoackordet. Och likadant när det gäller sista låten, fast då för gitarr... ...nu skrev jag ju det ändå... haha 🙂 :musik
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Hmm....klockan är sen, får fortsätta med masteringen imorgon, så inte grannarna blir trötta... ...men jag märker ju det att det inte låter som i mina gamla högtalare. Dessa jag har nu är mer frekvensraka. Nog tycker jag att det låter mindre bas nu. För jag har väl inte fått ännu bättre hörsel på 15 månader? Men det kan bero på att jag hört Jimi Hendrix och A Pocketguide to Birds och Blondie senaste tiden. Man gör jämförelser omedvetet och medvetet, det kan inte hjälpas *tänker högt* Och detta är egentligen en vilad mastermix från oktober 2003. Att höra dem nu igen är en lite konstig känsla. 🙂 :musik
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Och jag skulle kunna lyssna på Milko, Grahn, om det inte vore så att mjölken är från Falköpings Mejeri.
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 (redigerat) pip EDIT: Skriv då valdez 🙂 Redigerat 3 januari 2006 av MarcusRombo
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 (redigerat) Jippi! 🙂 Redigerat 3 januari 2006 av MarcusRombo
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Nej, jag behöver min skönhetssömn. Ska på rean imon kanske...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 😄🙂😮🙂 MOAHAHAHA Det var länge sedan jag fick en sida! Jag är glad! 🙂
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Nej, jag behöver min skönhetssömn. Ska på rean imon kanske... Jamen är det så mycket billigre...man köper ju mer! Handla en vecka innan lön...då är det billigt, för då har de flesta inga pengar...hahahahah
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 ...eller så kan man skita i att köpa kläder, mat och allt annat två veckor efter lönedags...så räcker pengarna längre. 🙂
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Snåla på pengarna fram till sista veckan innan lön..då känner man sig såå mycket rikare... 🙂😄
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Jag har varit på nedervåningen. Har hittat på film bland annat. Och ätit fyra bacontoast. Det innebär: 8 skivor bröd 2 paket bacon 2 tomater 8 skivor ost 8 skivor rökt skinka Och kanske ca 3 matskedar majonnäs Dessutom dricker jag kaffe nu. I stort glas. Sånt pulverkaffe. Mängden kaffe jag tog motsvarar 3 koppar. Ni kommer dregla av det här inlägget när ni går om om några timmar och kollar läget här innan ni går till köket för att fixa frukost!
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Det lät sjukt gott! Vill du veta en hemlis? det var gott
Pico Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Det lät sjukt gott! Vill du veta en hemlis? det var gott 😛
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Nu har jag haft ljudet av distad syra i öronen i flera timmar. Det ska bli lite skönt men något annat nu.
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Fan vilken jobbig, och häftig, dag detta kommer bli. Ner på stan, handla underställ + skor. Sen hem och sova. Sen upp och äta. Sen träna i 1 timma och 45 min. Först springa 45 min. Sen spela 1 timma. Hmm, kommer inte ihåg vad min tränare sa, var det 5 gånger i veckan vi skulle göra detta?
Recommended Posts