Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 1


tordA

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2401

  • Pico

    1657

  • Gote

    1453

  • mornel

    1391

Postat mest i detta ämne

MarcusRombo (oregistrerad)

😄

Jag har ett tråkigt besked.

Mycket tråkigt.

Jag kommer att resa ifrån Eskilstuna den andra Februari.

Till Karlstad 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Av vilken anledning då, Marcus?

Gissa? 😄 Dom där ******** på Pliktverket vill jiddra med mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Av vilken anledning då, Marcus?

Gissa? 🙂 Dom där ******** på Pliktverket vill jiddra med mig.

Nämen? Ska du mönstra? 😎

Ja 😄🙂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Fick mönstringen uppskjuten förut för att jag går i skolan längre än alla andra. Men det verkar inte vara ett hinder nu helt plötsligt. Dumjävlar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick mönstringen uppskjuten förut för att jag går i skolan längre än alla andra. Men det verkar inte vara ett hinder nu helt plötsligt. Dumjävlar.

Ähhh.. Mönstra är inga problem. Ett tips:

Under hörseltestet är det meningen att du ska trycka när du hör ett pip i luren. Normalt sett skitenkelt. Men skoja till det lite och tryck lite när som helst. Eller inte alls 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Fick mönstringen uppskjuten förut för att jag går i skolan längre än alla andra. Men det verkar inte vara ett hinder nu helt plötsligt. Dumjävlar.

Ähhh.. Mönstra är inga problem. Ett tips:

Under hörseltestet är det meningen att du ska trycka när du hör ett pip i luren. Normalt sett skitenkelt. Men skoja till det lite och tryck lite när som helst. Eller inte alls 🙂

😲🙂😆

Den tänker jag lätt köra.

Jag hörde om någon som hos psykologen sagt att han helt plötsligt, utan förvarning kan somna bara sådär. Han blev hemskickad direkt. Vet ni vad han mer blev? Av med körkortet 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hörde om någon som hos psykologen sagt att han helt plötsligt, utan förvarning kan somna bara sådär. Han blev hemskickad direkt. Vet ni vad han mer blev? Av med körkortet 😲

Oj fan! Det var inte så smart. Ljuga lönar sig väl inte alltid antar jag 😆

Säg att du har ryggproblem också. En gammal fotbollsskada eller ngt.

Eller säg till psykologen att du längtar att få skjuta ihjäl folk. Sätta knivar i ryggar eller vad som helst 😛

Risken finns iofs att du får gå på terapi resten av livet. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst, det räcker med att säga att du inte vill. Säg att det skulle paja ditt liv, att du spelar i band som hållerp å att breaka och att det inte skulle funger,a att du måste kunna stänga dörrar om dig, inte klarar av att umgås med andra män och att du har ett jobb på gång som nåt mäktigt och inte vill se att staten pajar hela din framtid.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Seriöst, det räcker med att säga att du inte vill. Säg att det skulle paja ditt liv, att du spelar i band som hållerp å att breaka och att det inte skulle funger,a att du måste kunna stänga dörrar om dig, inte klarar av att umgås med andra män och att du har ett jobb på gång som nåt mäktigt och inte vill se att staten pajar hela din framtid.

Oooh, burn!

Du har rätt. Nu för tiden räcker det med ett "Jag vill absolut inte göra lumpen".

Dom har inte råd att ta in hur många som helst, och dom som vill går självklart före dom som inte vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde inskrivningsprovet. Sen fick jag gå till läkaren. Jag berättade om mina allergier och astma.

Läkaren ställde frågor om mina mediciner, skrev ner och sen sa han:

-Vill du stanna till imorgon för att göra telegrafistprovet eller vill du åka hem redan nu?

-Mm............ jaha? Nä, då åker jag nog hem.

-Okej, då säger vi det.

Sen hamnade jag i utbildningsreserven.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Seriöst, det räcker med att säga att du inte vill. Säg att det skulle paja ditt liv, att du spelar i band som hållerp å att breaka och att det inte skulle funger,a att du måste kunna stänga dörrar om dig, inte klarar av att umgås med andra män och att du har ett jobb på gång som nåt mäktigt och inte vill se att staten pajar hela din framtid.

Oooh, burn!

Du har rätt. Nu för tiden räcker det med ett "Jag vill absolut inte göra lumpen".

Dom har inte råd att ta in hur många som helst, och dom som vill går självklart före dom som inte vill.

Fast du skulle nog vara glad för att du har gjort lumpen den dagen du muckar... man blir manlig säger dom som vet. 🙂😲

...jag har inte gjort lumpen men känner nästan att jag skulle vilja ha den gjort bara för att jag känner mig som en jävla kärring för att jag INTE har gjort lumpen.

Macho med andra ord.

julli-queen.gif

Jag är inte macho 😆 Kommer aldrig vilja vara och kommer aldrig bli 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Seriöst, det räcker med att säga att du inte vill. Säg att det skulle paja ditt liv, att du spelar i band som hållerp å att breaka och att det inte skulle funger,a att du måste kunna stänga dörrar om dig, inte klarar av att umgås med andra män och att du har ett jobb på gång som nåt mäktigt och inte vill se att staten pajar hela din framtid.

Oooh, burn!

Du har rätt. Nu för tiden räcker det med ett "Jag vill absolut inte göra lumpen".

Dom har inte råd att ta in hur många som helst, och dom som vill går självklart före dom som inte vill.

Fast du skulle nog vara glad för att du har gjort lumpen den dagen du muckar... man blir manlig säger dom som vet. 😉😲

...jag har inte gjort lumpen men känner nästan att jag skulle vilja ha den gjort bara för att jag känner mig som en jävla kärring för att jag INTE har gjort lumpen.

Macho med andra ord.

julli-queen.gif

Jag är inte macho 😛 Kommer aldrig vilja vara och kommer aldrig bli 😄

😄😛

Fan ska man göra lumpen för, förresten? Vi kommer ändå betee oss som några jävla semesterfirare, söndagsåkare eller kalla det vad ni vill, när Ryssland kommer och invaderar sverige om 8 år. 🙂😆😆😆😆🙂

Mycket riktigt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn, vi har en hel generation som övar sig dagligen mha. Counterstrike m.m. 🙂

Och all teknikkunskap vi skulle ha till vår hjälp då? Vilken rebellgerilla Sverige skulle få...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn, vi har en hel generation som övar sig dagligen mha. Counterstrike m.m. 😲

Och all teknikkunskap vi skulle ha till vår hjälp då? Vilken rebellgerilla Sverige skulle få...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂

Det räcker med att säga att man inte vill.

Jag gjorde provet. Gick till en sjuksjöterska, gjorde hörseltestet (för jag vill faktiskt kolla om min hörsel var bra, hade haft lite problem med den) sen frågade hon mig om jag ville göra lumpen. Jag sa nej. Hon skicka mig till Doktorn. Han fråga: Vill du göra lumpen, jag sa nej... han sa: Okey... Tja! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂

Det räcker med att säga att man inte vill.

Jag gjorde provet. Gick till en sjuksjöterska, gjorde hörseltestet (för jag vill faktiskt kolla om min hörsel var bra, hade haft lite problem med den) sen frågade hon mig om jag ville göra lumpen. Jag sa nej. Hon skicka mig till Doktorn. Han fråga: Vill du göra lumpen, jag sa nej... han sa: Okey... Tja! 😲

Jag gjorde provet, gick till en sjuksköterska och gjorde hörseltestet (fuskade, och lyckades med fusket, hon sa att jag hade dålig hörsel - faktum är att det är precis tvärtom!), gjorde syntestet (jag förklarade att jag har dålig syn och använder glasögon, hon hävdade att jag hade perfekt syn. Men, sa jag, jag har glasögon för att jag ser dåligt, kolla, här är de! Nej, sa hon, du har perfekt syn. Jag suckade, jävla idiot), gick vidare och skulle göra styrkelyftet (vägrade, skyllde på dålig rygg), kom till psykologen och sa nej, jag vill inte, han sa okej och ställde lite frågor sen skickade han hem mig. En bortkastad dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

😲

Det räcker med att säga att man inte vill.

Jag gjorde provet. Gick till en sjuksjöterska, gjorde hörseltestet (för jag vill faktiskt kolla om min hörsel var bra, hade haft lite problem med den) sen frågade hon mig om jag ville göra lumpen. Jag sa nej. Hon skicka mig till Doktorn. Han fråga: Vill du göra lumpen, jag sa nej... han sa: Okey... Tja! 😉

Jag gjorde provet, gick till en sjuksköterska och gjorde hörseltestet (fuskade, och lyckades med fusket, hon sa att jag hade dålig hörsel - faktum är att det är precis tvärtom!), gjorde syntestet (jag förklarade att jag har dålig syn och använder glasögon, hon hävdade att jag hade perfekt syn. Men, sa jag, jag har glasögon för att jag ser dåligt, kolla, här är de! Nej, sa hon, du har perfekt syn. Jag suckade, jävla idiot), gick vidare och skulle göra styrkelyftet (vägrade, skyllde på dålig rygg), kom till psykologen och sa nej, jag vill inte, han sa okej och ställde lite frågor sen skickade han hem mig. En bortkastad dag.

Jag fick sova över eftersom det inte fans skjuts hem till mig förrens dagen efter... 🙂

Och jag blev klar riktigt tidigt... och fick åka hem på eftermiddagen dagen efter...

Link to comment
Dela på andra sajter

😲

Det räcker med att säga att man inte vill.

Jag gjorde provet. Gick till en sjuksjöterska, gjorde hörseltestet (för jag vill faktiskt kolla om min hörsel var bra, hade haft lite problem med den) sen frågade hon mig om jag ville göra lumpen. Jag sa nej. Hon skicka mig till Doktorn. Han fråga: Vill du göra lumpen, jag sa nej... han sa: Okey... Tja! 😉

Jag gjorde provet, gick till en sjuksköterska och gjorde hörseltestet (fuskade, och lyckades med fusket, hon sa att jag hade dålig hörsel - faktum är att det är precis tvärtom!), gjorde syntestet (jag förklarade att jag har dålig syn och använder glasögon, hon hävdade att jag hade perfekt syn. Men, sa jag, jag har glasögon för att jag ser dåligt, kolla, här är de! Nej, sa hon, du har perfekt syn. Jag suckade, jävla idiot), gick vidare och skulle göra styrkelyftet (vägrade, skyllde på dålig rygg), kom till psykologen och sa nej, jag vill inte, han sa okej och ställde lite frågor sen skickade han hem mig. En bortkastad dag.

Jag fick sova över eftersom det inte fans skjuts hem till mig förrens dagen efter... 🙂

Och jag blev klar riktigt tidigt... och fick åka hem på eftermiddagen dagen efter...

Hu, vad segt. En fördel med att bo i Stockholm. Fast jag fick ändå kliva upp vid femtiden på morgonen. Varför ska militären börja så jävla tidigt? En trött soldat är en dålig soldat, right?

Link to comment
Dela på andra sajter

Something Strange is happening!!!! 😉

Jag har börjat undersöka "on-topic" delarna av studio-forum.

Satt flera timmar igår och läste grejer i "den mörka sidan"  🙂

😲

Jag har skrivit massor av on topic-inlägg idag och igår.

Edit: bindestrecket halkade lite åt vänster

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Something Strange is happening!!!! 🙂

Jag har börjat undersöka "on-topic" delarna av studio-forum.

Satt flera timmar igår och läste grejer i "den mörka sidan"  🙂

😉

Jag har skrivit massor av on-topicinlägg idag och igår.

Det är konstigt... Det börjar ju faktiskt bli intressant 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Varför ska militären börja så jävla tidigt?

Mycket bra fråga.

Vem fan orkar kriga innan frukost???

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...