Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

- LÅTNAMN: Sonic Disease

- ARTIST/GRUPP: Jag

- GENRE: Psychedelic Trance

- LÅTLÄNGD: 4:16

- KOMPOSITÖR: Jag

- PRODUCENT: Jag

- INSPELNINGSÅR: 2005-2006

- FORMAT: Mp3, 160 kbps

- STORLEK: 4,90 mb

- STATUS: Skiss

Den här låten kan krossa öronen på en. Hård (men nästan tjatig för alla dessa arps)

Den är ofullständig på en del punkter. Masteringen är onekligen medioker. Sen är det en skur av automatiseringar som måste läggas till, och bastrumman kan alltid bli bättre (än så länge består den av två trummor, en kort och stark och en jättedjup).

Lite loopig, men det ska ordnas.

Gjord i Reason 3.0, och endast Reason 3.0. Laggade fett.

Sonic_Disease.mp3

Annons
Postat

Är det något du är nöjd med? 😛

Det är ett jäkla röj i låten och det smattrar på bra, kan däremot inte så mycket om genren för att ge mig på en bedömmning av innehållet.

Tycker att mixen är lite väl mosad, trummorna saknar tryck och större delen av instrumenteringen låter som en flytande massa, dessutom tycker jag att leadljudet är en aning för stort (massa) i förhållande till övrig instrumentering.

Det positiva är att det sker förändringar i låten på de ställen man förväntar sig och jag hade inte tråkigt under tiden låten spelade, en väl så viktig del i sammanhanget.

All-in-all: Gott jobbat, men gör om mixningen

ReFlux (oregistrerad)
Postat
😛 Skönt sound mackan!!
Postat

mmm. dehär låter häftigt! 😄 man blir lite psykad i öronen efter en stund, men det tycker jag är coolt! 😄

Häftigt var ordet! 😛

Postat
Gjord i Reason 3.0, och endast Reason 3.0. Laggade fett.

var ekonomisk när du skapar 😛

Postat
😛 Skönt sound mackan!!

JAG HETER INTE MACKAN.

KALLA MIG HELLRE TOLE NANE TOLE TOT TOT ELLER NÅGOT SJUKT FARSAN BRUKAR KALLA MIG...

Postat

Okej då TOLE NANE TOLE TOT TOT:

Introt låter bra, det är lagom ödesmättat och mäktigt, men sen krymper hela låten och det blir väldigt svårt att urskilja olika instrument. Det stora från introt finns inte kvar alls och det är alldeles för hårt komprimerat. Men all in all, bra jobbat. Kör på!

Postat
var ekonomisk när du skapar 😄

Vad menas?

använd inte mer effekter än nödvändigt, t ex? 😛

Postat

Låten är ok. Jag skulle köra mer stereo expander och bundla melodislingan

med mer synth och variera. Låter lite väl hårt komprimerad på trummorna.

Är det månne det nya kompressorn/limitern i 3:an som frestat ?

• 3 veckor senare...
Postat

Yeah, old school goa trance! Mer sånt på studio.se!!! 😱

Lyssnar i käzz högtalare så.. Men det känns som melodierna ligger fett mycket framför kaggen och resten av trummorna.

Men jag gillar melodierna och ljuden alot!

Good work man!

• 4 månader senare...
Wick (oregistrerad)
Postat

Bra ös, verkligen! Lägg bara lite mer compressor på trummorna..

Annars fint arbete, keep up the good work!

Negod (oregistrerad)
Postat

Min erfarenhet av dj och club säger mig att kicken är KUNGEN!!! Fram med beatet mycket mer så det dunkar till i lurarna. Annars är låten go, känns nästan lite Miranda över det hela och det är bra. Jag saknar en mer distingt open hihat mellan kick slagen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.