Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

tjena!Ursäkta om denna tråd redan existerar, men jag hittade verkligen inte den på sökningar, jag skulle behöva använda vengance sounds i vissa samanhang i cubase sx 3. går det att använda?, vart lägger man dem i sånna fall?

Redigerat av mars_volta
Annons
Postat

Du gör på samma sätt som du gjorde i Logic. Använd en sampler-plugin i Cubase och ladda in wav-filerna.

Fast trumljuden måste du iofs inte ha sampler till. Du kan importera filerna på ett audiospår i Cubase och copy/paste där du vill ha dem 🙂

Postat
Du gör på samma sätt som du gjorde i Logic. Använd en sampler-plugin i Cubase och ladda in wav-filerna.

Fast trumljuden måste du iofs inte ha sampler till. Du kan importera filerna på ett audiospår i Cubase och copy/paste där du vill ha dem 🙂

🙂 okej, okej.. men så här är det 🙂 jag använde alldrig vengance sounds i logic 🙂🙂 , aja,, men man gör alltså ett tomt audiospår och kopierar in wav filerna i spåret, och använder key, editor för att lägga dem rätt?

Postat

tänkte oxå passa på att fråga en annan sak:

I Cubase, vad finns det för inställningar för att göra det så lätt för datorn som möjligt? ( jag vet några , men jag skulle helst vilja veta alla grejor man kan ändra på för datorns bästa)

jag har 1024 samples i latency, tycker att det borde underlätta en del 😛

ESI juli@ ljudkort , 40 GB hårdisk ( har delat på den till 32 och 8 GB) , 1.4 GhZ processor, 768 RAM))

alltså, vad går det att göra i cubase för att underlätta så mycket för datorn som möjligt? 😄

Postat
tänkte oxå passa på att fråga en annan sak:

I Cubase, vad finns det för inställningar för att göra det så lätt för datorn som möjligt? ( jag vet några , men jag skulle helst vilja veta alla grejor man kan ändra på för datorns bästa)

jag har 1024 samples i latency, tycker att det borde underlätta en del 🙂

ESI juli@ ljudkort , 40 GB hårdisk ( har delat på den till 32 och 8 GB) , 1.4 GhZ processor, 768 RAM))

alltså, vad går det att göra i cubase för att underlätta så mycket för datorn som möjligt? 🙂

ingen som vet? 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.