Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: ?

ARTIST/GRUPP: Her Whisper

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD: 0:42

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3 160Kbps

STORLEK: 0.8Mb

STATUS: Under konstruktion...

Satt och peta ihop en liten visa nu in på sena timman. Är trött i huvudet och får inte riktigt till det känns det som.

Vad tycker ni? Än så länge är den bara i planeringsstadiet.

test3.mp3

Annons
Postat

Kom igen nu! Finns det inget att säga om låten? Låter det så dåligt?

Skriv något snällt/elakt så att jag vet om det är något jag ska ändra i mixen.

Postat

Låter helt OK! Helt klart godkänt för en hemmaprod. Lite skumt med hi-haten pannad till höger när pukfillet rullar från vänster till höger. Men det är klart, vissta trummisar har en hi-hat på andra sidan också. Ljusmässigt var det inget fel tycker jag, förutom mp3-kompressionen som gör kvalster av alla höga frekvenser. Blä!

Vill gärna höra mer!

Postat

F*n va gött,när får man höra hela låten 😳

Postat

Upp med gurorna och baskaggarna ska snäppet ner om jag skulle få bestämma. Tycker det mest låter grötigt nu men det finns ju potential så det räcker och blir över om man ser till mixen lite 😎

Keep it coming!

Postat (redigerat)

Hehe jag tycker att gurorna är perfekta nu eller att de snarare ska ner i volym lite. 😎

Håller oxå med om panoreringen på hi-haten men det är väl en smaksak. Trummorna låter mumma annars. 🙂

Fet ljudbild men den känns lite stökig. Tror du använt lite för mkt gain på disten. 😕

Prova att minska den för att få mer attack i ljudet. Ser fram emot att få höra med sång för att få mer klarhet och helhet. 😄

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Postat

Jag gillade din förra låt du postade starkt, och dehär är nog lika bra! 😉

Du rockar! 😮

Postat

Det första riffet leder tankarna till Ministrys "just one fix" och är schysst men riffet i slutet med övertonerna klarar jag inte av. Har allergi mot powermetal och powermetal riff. Men bygg gärna vidare på det första riffet, det har riktigt bra potential. Stopparna och pukfillsen känns lite omotiverad, men funkar väl.

Postat

Tack för svaren!

Kan hålla med om hihaten, vet inte vad jag tänkte på när jag pannade den åt fel håll 🙁

Djonas du har nog rätt, jag krämade på lite väl på Engl´n. Det är lätt hänt 🙂

Ska sätta mig imorrn och se ifall jag kan få klart låten, kanske även med sång. Och en liten ommixning. Men överlag så är jag rätt så nöjd med mixen, lite finjusteringar så är man nog hemma.

Något mer jag kan ändra på?

(Nu har man äntligen nycktrat till efter den otroligt blöta nyårsaftonen) 🙂

Arin (oregistrerad)
Postat

Av någon konstig anledning får jag någon finntroll känsla kan inte säga varför.

Postat (redigerat)

Riktigt bra ljud.

Fattar inte hur många får de men inte jag, dammit. 😠

Låter som att efter nån sekund efter att låten slutat kommer en snubbe att growla så mycket han orkar 😳

Kan nog bli riktigt bra, detta.

Bra sound, än en gång!

Redigerat av Kajanen
Postat

Burtalt sound.... jag tycker det låter grymt...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.