Bajenuffe1 Postat 30 december 2005 Dela Postat 30 december 2005 Jag är på jakt efter ett vst instrument som kan återge det där grod-liknande bas soundet som Bob Marley and the Wailers använde allt som oftast. Är det någon som kan hjälpa mig med det? /Bajenuffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 30 december 2005 Dela Postat 30 december 2005 Ja jösses, det har även jag undrat mången gång. Hur gjorde de egentligen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 30 december 2005 Dela Postat 30 december 2005 Ja jösses, det har även jag undrat mången gång. Hur gjorde de egentligen? mm, det hade varit gött att lägga vantarna på... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zando Postat 30 december 2005 Dela Postat 30 december 2005 Jag tror att det är Phaser-effekten som ni är ute efter har för mig att jag har läst om det, prova att blanda med lite Chorus. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 30 december 2005 Dela Postat 30 december 2005 Är det inte wah-wah i "fast läge", så att säga, på basen? Lite osäker, men man kan ju prova. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 30 december 2005 Dela Postat 30 december 2005 Men jag undrar om det är verkligen basen som åstadkommer ljudet. Är det inte något annat instrument? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 30 december 2005 Dela Postat 30 december 2005 Hmm.. Har för mig att man brukar använda Hammondorgel (dubbat med elbasen) mycket när det gäller basljud i deras musik. Sen kan det säkert vara phaser/whawha i fast läge. Ge exempel på en låt där detta ljud är karaktäristiskt så ska jag lyssna analytiskt 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 30 december 2005 Trådstartare Dela Postat 30 december 2005 Buffalo Soldier hårt panorerat åt ena hållet... Get up stand up..Hörs väl i introt men även under hela låter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 30 december 2005 Trådstartare Dela Postat 30 december 2005 Jag tror bestämt att det är någon orget som åstadkommer ljudet... men det är liksom med i batteriet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 30 december 2005 Dela Postat 30 december 2005 Men hallå där.. Du menar väl inte clavinteten som är utpanorerad i höger va? Det är ett helt vanligt Hohner Clavinetljud med lite pedaleffekter på sen. (flanger/whawha etc..) Kolla in http://www.gti.net/junebug/clavinet/ för lite mer info. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 31 december 2005 Trådstartare Dela Postat 31 december 2005 Hegobald...Jo det är just den jag är ute efter. Finns det inga effekter som kan simulera det instrumentet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 31 december 2005 Dela Postat 31 december 2005 Testa Topaz Clav. Gratis VSTi. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 31 december 2005 Trådstartare Dela Postat 31 december 2005 http://www.madtracker.org/plugins.php?cate...tegory=Clavinet Otroligt... Det är ju samma ljud! Tack för hjälpen! /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.