Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte köpa mig en ny mick till min sjusträngade gitarr, en ibanez.

Lirar ju metal så det måste va klös i micken. Någon som har tipps på någon bra mick.

Slökollade lite på Thomann, dom hade en EMG707 som verkade lovande. Men jag har ju aldrig hört hur den låter.

Så därför så kanske någon av er har ett bra tips.

Annons
Postat

707:an är i ett basmicks hus och passar inte vanliga gitarrer. Om du har ett vanligt humbuckerfäste för sjuor så måste du fräsa upp gitarren.

Jag skull kolla in Lundgrens M pickup ( M = Meshugga ) för sjusträngade.

Har inte testat den, men värd att kolla in.

BearHugger (oregistrerad)
Postat

DiMarzio gör oftast väldigt trevliga pickuper. Finns en del på Gmf:s hemsida . Du kan leta dig in på DiMarzios hemsida också, dom har nog flertalet ljudexempel där vid intresse.

Postat

Tänkte på DiMarzio jag med ,Ibanez gör mickar ihop med DiMarzio till deras egna gittarer 😉

Postat (redigerat)
707:an är i ett basmicks hus och passar inte vanliga gitarrer. Om du har ett vanligt humbuckerfäste för sjuor så måste du fräsa upp gitarren.

Jag skull kolla in Lundgrens M pickup ( M = Meshugga ) för sjusträngade.

Har inte testat den, men värd att kolla in.

Intressant, tack för tipset.

Här är förresten EMG's sjusträngade gitarrmick om du ville kolla lite specifikationer. Den ska väl tydligen vara "shielded" så du slipper monitorstörning och sånt. Har hört mycket bra om den. Men en av nackdelarana ska tydligen vara att den är lite för metal-aktig. Vet inte själv för jag har inte testat den.

*edit* la till lite

*edit2* och lite till

Redigerat av Bone
Postat
Jag har 707:Or i min LTD sjua och är väldigt nöjd med den kombinationen

Är dom allsidiga då? Eller lämpar dom sig bäst för metal?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.