Nelerion Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 Tjofräs ! Är det någon som har en sida där den texten återfinns eller någon som rent utav har den sparad i ett textdokument på sin burk och kan klistra in den här ? Jag har letat, letat och åter letat men tyvärr står jag helt nollställd efter mina försök. 😛 Ha det gottan's ! >Mange
Signert Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 Tacka inte mig, tacka Google. 😳 Denna svenska version av "The Ballad Of The Green Berets" sjöngs av Anita Lindblom. "Basker blå" Vers 1 Krig och död, ett fjärran land Gråt och svält, ett land i brand Men i skenet från en handgranat I basker blå stod en svensk soldat Vers 2 Han kom dit från sitt land i nord Att få slut på krig och mord Reste bort från sin fästemö Reste bort för att kanske dö Vers 3 Han kom dit för att skapa fred Skapa fred, i ett land som led Som en vän, var han alltid sedd Och alltför ung, för att vara rädd Vers 4 Läppar dog som kvinnor kysst Blod och eld - se'n blev allt tyst Men i skenet från en handgranat I basker blå stod en svensk soldat Vers 5 Så en dag kom det ett brev Och i det hans fästmö skrev "Vad än sker så finns jag här Och du vet att jag har dig kär" Vers 6 Krig och död, ett fjärran land Gråt och svält, ett land i brand Men i skenet från en handgranat I basker blå stod en svensk soldat
Nelerion Postat 29 december 2005 Trådstartare Postat 29 december 2005 Sweeeeeeeet ! Jag tackar dig ändå, du stod ju bakom spakarna . 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.