WeeJay Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 Hejsan jag undrar om det finns någon som skulle kunna göra en liknande drum-loop (ca 2 takter i samma tempo som i bifogade låten [klicka på länken]) Skulle bli grymt tacksam! http://rapidshare.de/files/10000773/Drum.mp3.html
Piccazzo Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 (redigerat) Vad är ändamålet ? Varför inte göra den själv , Det ät ju en enkel 4/4 takt a`house Ingen komplicerade saker direkt. Bifaogar en loop som jag gjort. 130 bpm vilket är lite saktare än ditt ljudexempel. Hmm . Gick inte att bifoga filer här .. Tyvärr Redigerat 29 december 2005 av Piccazzo
Hwagang Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 Nu har du ett meddelande... -ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program när du inte kan göra en sådan? E-jaY?
abnormalbrain (oregistrerad) Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program när du inte kan göra en sådan? E-jaY? Kaxigt inlägg. Särskillt från att komma från en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop från scratch kan du ju berätta det för oss som inte är så inne på House.
mornel Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program när du inte kan göra en sådan? E-jaY? Kaxigt inlägg. Särskillt från att komma från en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop från scratch kan du ju berätta det för oss som inte är så inne på House. Rotflmao. Vad spelar det för roll att hon är tjej?
mornel Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program när du inte kan göra en sådan? E-jaY? Kaxigt inlägg. Särskillt från att komma från en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop från scratch kan du ju berätta det för oss som inte är så inne på House. Btw, såhär gör du en enkel houserytm: Baskagge på 1, 5, 9, 13 Öppen HiHat på 3, 7, 11, 15 Virvel eller handklapp på 5, 13 Krydda med stängd HiHat i shuffletakt efter behag. Och kanske lite percussion.
Hwagang Postat 31 december 2005 Postat 31 december 2005 Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program när du inte kan göra en sådan? E-jaY? Kaxigt inlägg. Särskillt från att komma från en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop från scratch kan du ju berätta det för oss som inte är så inne på House. Btw, såhär gör du en enkel houserytm: Baskagge på 1, 5, 9, 13 Öppen HiHat på 3, 7, 11, 15 Virvel eller handklapp på 5, 13 Krydda med stängd HiHat i shuffletakt efter behag. Och kanske lite percussion. rättt...men ändå...fel fel fel. four on the floor ...givetvis...men sedan beror det BARA på vad din analoga trommaskin mm gör...house =vad huset gör...:let me be your guide: låt din rolandtillverkade maski8n jobba och fixa nåt som svänger.... att jag råkar vara av honkön och gjort rytmer sedan sequensers var hårdvara har INGET med saken att göra små pojkar...hö hö hö mvh/tr/303/ 505/707/808 ...nej jag är inte kaxig
mornel Postat 31 december 2005 Postat 31 december 2005 Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program när du inte kan göra en sådan? E-jaY? Kaxigt inlägg. Särskillt från att komma från en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop från scratch kan du ju berätta det för oss som inte är så inne på House. Btw, såhär gör du en enkel houserytm: Baskagge på 1, 5, 9, 13 Öppen HiHat på 3, 7, 11, 15 Virvel eller handklapp på 5, 13 Krydda med stängd HiHat i shuffletakt efter behag. Och kanske lite percussion. rättt...men ändå...fel fel fel. four on the floor ...givetvis...men sedan beror det BARA på vad din analoga trommaskin mm gör...house =vad huset gör...:let me be your guide: låt din rolandtillverkade maski8n jobba och fixa nåt som svänger.... att jag råkar vara av honkön och gjort rytmer sedan sequensers var hårdvara har INGET med saken att göra små pojkar...hö hö hö mvh/tr/303/ 505/707/808 ...nej jag är inte kaxig Haha, woot, vad snackar du om? Jag skiter väl i vem som är kille och vem som är tjej, jag försvarade dig nyss, det var inte jag som hoppade på dig. Och vad är en TR-303 förresten, nu snackar du väl ändå i nattmössan?
Hwagang Postat 31 december 2005 Postat 31 december 2005 Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program när du inte kan göra en sådan? E-jaY? Kaxigt inlägg. Särskillt från att komma från en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop från scratch kan du ju berätta det för oss som inte är så inne på House. Btw, såhär gör du en enkel houserytm: Baskagge på 1, 5, 9, 13 Öppen HiHat på 3, 7, 11, 15 Virvel eller handklapp på 5, 13 Krydda med stängd HiHat i shuffletakt efter behag. Och kanske lite percussion. rättt...men ändå...fel fel fel. four on the floor ...givetvis...men sedan beror det BARA på vad din analoga trommaskin mm gör...house =vad huset gör...:let me be your guide: låt din rolandtillverkade maski8n jobba och fixa nåt som svänger.... att jag råkar vara av honkön och gjort rytmer sedan sequensers var hårdvara har INGET med saken att göra små pojkar...hö hö hö mvh/tr/303/ 505/707/808 ...nej jag är inte kaxig Haha, woot, vad snackar du om? Jag skiter väl i vem som är kille och vem som är tjej, jag försvarade dig nyss, det var inte jag som hoppade på dig. Och vad är en TR-303 förresten, nu snackar du väl ändå i nattmössan? nej -en tb303 ...men du behöver inte känna dej hotad - jag attakerade dej inte- gonatt
mornel Postat 31 december 2005 Postat 31 december 2005 Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program när du inte kan göra en sådan? E-jaY? Kaxigt inlägg. Särskillt från att komma från en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop från scratch kan du ju berätta det för oss som inte är så inne på House. Btw, såhär gör du en enkel houserytm: Baskagge på 1, 5, 9, 13 Öppen HiHat på 3, 7, 11, 15 Virvel eller handklapp på 5, 13 Krydda med stängd HiHat i shuffletakt efter behag. Och kanske lite percussion. rättt...men ändå...fel fel fel. four on the floor ...givetvis...men sedan beror det BARA på vad din analoga trommaskin mm gör...house =vad huset gör...:let me be your guide: låt din rolandtillverkade maski8n jobba och fixa nåt som svänger.... att jag råkar vara av honkön och gjort rytmer sedan sequensers var hårdvara har INGET med saken att göra små pojkar...hö hö hö mvh/tr/303/ 505/707/808 ...nej jag är inte kaxig Haha, woot, vad snackar du om? Jag skiter väl i vem som är kille och vem som är tjej, jag försvarade dig nyss, det var inte jag som hoppade på dig. Och vad är en TR-303 förresten, nu snackar du väl ändå i nattmössan? nej -en tb303 ...men du behöver inte känna dej hotad - jag attakerade dej inte- gonatt Öh, okej. 🙂 Sov gott då.
Cloudsurfer Postat 31 december 2005 Postat 31 december 2005 (redigerat) Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program när du inte kan göra en sådan? E-jaY? Kaxigt inlägg. Särskillt från att komma från en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop från scratch kan du ju berätta det för oss som inte är så inne på House. Btw, såhär gör du en enkel houserytm: Baskagge på 1, 5, 9, 13 Öppen HiHat på 3, 7, 11, 15 Virvel eller handklapp på 5, 13 Krydda med stängd HiHat i shuffletakt efter behag. Och kanske lite percussion. rättt...men ändå...fel fel fel. four on the floor ...givetvis...men sedan beror det BARA på vad din analoga trommaskin mm gör...house =vad huset gör...:let me be your guide: låt din rolandtillverkade maski8n jobba och fixa nåt som svänger.... att jag råkar vara av honkön och gjort rytmer sedan sequensers var hårdvara har INGET med saken att göra små pojkar...hö hö hö mvh/tr/303/ 505/707/808 ...nej jag är inte kaxig Haha, woot, vad snackar du om? Jag skiter väl i vem som är kille och vem som är tjej, jag försvarade dig nyss, det var inte jag som hoppade på dig. Och vad är en TR-303 förresten, nu snackar du väl ändå i nattmössan? nej -en tb303 ...men du behöver inte känna dej hotad - jag attakerade dej inte- gonatt Öh, okej. 😉 Sov gott då. Ni hoppar ju bara på varandra istället för att hjälpa grabben? Gör såhär, in på google, sök rätt på 'house samples' dra ner kickar, hats, claps och snares. Lyssna på den loopen du vill rekonstruera och försök luska ut om dina samples låter något sånär likt och försök lägga ut samplesen enligt någons beskrivning innan. Edit: Förövrig så skiter jag i vem som har mest erfarenhet om bu eller bä, namnen på olika maksiner vem fan bryr sig bara det låter bra? Och dessutom så handlar det väl inte om kunskapen innan man sätter igång med nåt, utan varan som kommer ut i slutet? Redigerat 31 december 2005 av DjHex
abnormalbrain (oregistrerad) Postat 1 januari 2006 Postat 1 januari 2006 Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program när du inte kan göra en sådan? E-jaY? Kaxigt inlägg. Särskillt från att komma från en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop från scratch kan du ju berätta det för oss som inte är så inne på House. Btw, såhär gör du en enkel houserytm: Baskagge på 1, 5, 9, 13 Öppen HiHat på 3, 7, 11, 15 Virvel eller handklapp på 5, 13 Krydda med stängd HiHat i shuffletakt efter behag. Och kanske lite percussion. rättt...men ändå...fel fel fel. four on the floor ...givetvis...men sedan beror det BARA på vad din analoga trommaskin mm gör...house =vad huset gör...:let me be your guide: låt din rolandtillverkade maski8n jobba och fixa nåt som svänger.... att jag råkar vara av honkön och gjort rytmer sedan sequensers var hårdvara har INGET med saken att göra små pojkar...hö hö hö mvh/tr/303/ 505/707/808 ...nej jag är inte kaxig Men det jag undrar är hur man gör själva samplingarna. Att härma rytmer är ganska okomplicerat. Alla vet att bastrumman går i ett 4/4-komp, men hur gör man själva bastrumman från allra första början? Jag menar, bastrumman som vissa bara snor från någon samplingscd är ju från början producerad på något sätt. Det intressanta är hur alla trummsounden görs.
Bastian Postat 1 januari 2006 Postat 1 januari 2006 kanske ska du spela lite trummor som man spelar in???... eller varför trummor... skulle kunna vara vad som helst bara det gör något ljud ifrån sig... kastruller! peace...
Piccazzo Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 Det intressanta är hur alla trummsounden görs. Om man tar Dansmusik så är det generellt diverse trummaskiner som man samplat av. Tex Roland 808 , 909 , Linndrum m.m m.m Dom i sin tur har antigen spelat i samplingar och lagt in i sina maskiner eller så har dom ett antal oscilattorer som genererar sinustoner från vilka dom sedan bygger upp olika trumljud. Men som sagt det gåt att göra bastrummor av lite allt möjligt , Pappkartonger , Soptunnor , Knacka på bordet , Smälla igen en dörr , m.m m.m Pop/Rock så är det oftast inspelade trumset som sedan separerats så att man har alla olika trumljuden var för sig. Grundljudet är ju i stort sett samma i alla låtar sedan beror det på hur man eqar och komprimerar samt andra diverse effekter man lägger på som ger själva soundet av trumpaketet.
mornel Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 Dom i sin tur har antigen spelat i samplingar och lagt in i sina maskiner eller så har dom ett antal oscilattorer som genererar sinustoner från vilka dom sedan bygger upp olika trumljud. Brusgeneratorer, inte att förglömma!
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 Dom i sin tur har antigen spelat i samplingar och lagt in i sina maskiner eller så har dom ett antal oscilattorer som genererar sinustoner från vilka dom sedan bygger upp olika trumljud. Brusgeneratorer, inte att förglömma! Precis! Där har vi ju världens häftigaste hat! 😆 Hwagang: Förstår absolut inte för fem öre varför du påstår att Mornels beskrivning av en enkel houserytm är "fel fel fel". Eller missuppfattade jag något nu?
Hwagang Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 Dom i sin tur har antigen spelat i samplingar och lagt in i sina maskiner eller så har dom ett antal oscilattorer som genererar sinustoner från vilka dom sedan bygger upp olika trumljud. Brusgeneratorer, inte att förglömma! Precis! Där har vi ju världens häftigaste hat! 🙂 Hwagang: Förstår absolut inte för fem öre varför du påstår att Mornels beskrivning av en enkel houserytm är "fel fel fel". Eller missuppfattade jag något nu? ja
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.