Rsk (oregistrerad) Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 (redigerat) Hej finns det nån som kan hjälpa mig göra nån enkel beat bara så jag kommer igång har gjort själv lite men det bli inge bra 😏.Tänkte om det finns nån som skulle kunna hjälpa mig eller om det finns nån "video" tutorial eller nått liknande.Och vad böhever jag föär grejer för att få en bra beat? //Thx Redigerat 28 december 2005 av Rsk
sisältää Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 Ladda hem en färdig loop istället. Enkelt och bra ställe att börja på.
Rsk (oregistrerad) Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 men hur fyxar man resten okej loop kan man hitta vart som hälst.Men resten
Piccazzo Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 Man fixar resten med Inspiration Repetition Imitation Finns inga färdiga formler för hur man " Fixar " det eller det. Du får helt enkelt ÖVA..
Rsk (oregistrerad) Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 Man fixar resten med Inspiration Repetition Imitation Finns inga färdiga formler för hur man " Fixar " det eller det. Du får helt enkelt ÖVA.. jag vet men vad ger det öva om man gör helt fel.Man måste kunna komma igång rätt 😕
Cloudsurfer Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 (redigerat) Man fixar resten med Inspiration Repetition Imitation Finns inga färdiga formler för hur man " Fixar " det eller det. Du får helt enkelt ÖVA.. jag vet men vad ger det öva om man gör helt fel.Man måste kunna komma igång rätt 😕 Man måste komma igång fel heter det. Det är bara att experimentera, testa olika bpm's och samples. Du kan ju börja med en 4:e dels kick till att börja med, sen flytta om dom lite och lägga till en tystare kick som är lite djupare och börja trixa med hats och lite sånt. Man måste vara envis om man ska lära sig. Aldrig vika ner sig! Har själv hållt på med Fruity Loops i snart 3 år och jag erkänner att jag inte kan allt ännu, plus att jag inte har en suck när det gäller sådana rythmer som i hip-hop men jag försökte iaf hjälpa dig. edit: smått och gott edit2: stavfel 😏 Redigerat 28 december 2005 av DjHex
Rsk (oregistrerad) Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 hehe a men jag har samma problem det är inte svårt och göra " drums " det värsta är att få dit de anndra ljud.Melody,hihat,snare ...
expanded Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 Nu proddar jag inte alls hiphop, men... Jobba mellan 80-95bpm (vanligast för hiphop). Referens lyssna på något tungt beat och lyssna på hur kicken slår. Jobba mycket med velocity på percussion för att få ett "levande beat" Lite swing kanske? Feta kickar och tunga snares eller vinyl beats... it's all up to you, men med dom där råden i tanke så kan de inte gå mycket mer än bättre? 😏 PS. Ös på med mycket komprimering (compressor eng.). 😳
Rsk (oregistrerad) Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 En fråga till varför i FL Studio 6 Producr edition när man lägger grejer i playlist eller Pianoroll när man ska dra ut grejer så kommer de inte på plats jag måste zooma in för att lägga få de i plats?
Cloudsurfer Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 En fråga till varför i FL Studio 6 Producr edition när man lägger grejer i playlist eller Pianoroll när man ska dra ut grejer så kommer de inte på plats jag måste zooma in för att lägga få de i plats? Det finns en 'meny' någonstans på panelen överst på skärmen, där står det förmodligen (none) nu men om du klickar där så kan du välja Line eller Cell, testa mellan dom två.
Rsk (oregistrerad) Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 En fråga till varför i FL Studio 6 Producr edition när man lägger grejer i playlist eller Pianoroll när man ska dra ut grejer så kommer de inte på plats jag måste zooma in för att lägga få de i plats? Det finns en 'meny' någonstans på panelen överst på skärmen, där står det förmodligen (none) nu men om du klickar där så kan du välja Line eller Cell, testa mellan dom två. tack så mycke
Rsk (oregistrerad) Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 men isteälle för att sitta här och göra en melodi kan mna inte infoga en MIDI fajl och sno melody därifrån?:S
mornel Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 men isteälle för att sitta här och göra en melodi kan mna inte infoga en MIDI fajl och sno melody därifrån?:S Inte för att vara sån, men handlar inte musikskapande om att skriva egna melodier?
Rsk (oregistrerad) Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 (redigerat) ok? Redigerat 30 december 2005 av Rsk
Cloudsurfer Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 men isteälle för att sitta här och göra en melodi kan mna inte infoga en MIDI fajl och sno melody därifrån?:S Jo man kan lägga in midifiler och 'sno' melodier därifrån. Men enligt mig är syftet med en midifil från en känd artist ett litet studiematerial, se och studera hur melodierna är uppbyggda iställetför att sno dem. Och att ta en acapella från 2Pac, lägga till lite beat och sedan både säga att du gjort filen och lägga ut den på nätet är väl ingen supersmart grejj?
Dj_Sound Postat 31 december 2005 Postat 31 december 2005 Det är bara att träna, testa lite olika rytmer lek med programmet. sno en melodi är inte bra men du kan ju låna en melodi från en känd låt och kalla det en remix. Gör några så kallade remixar då lär du dig lite låtuppbygnad osv. Ha det gött!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.