ChrioN Postat 9 januari 2004 Postat 9 januari 2004 Jag har länge tyckt att mitt mastrande har låtit ganska bra. Men jag inser nu att det har saknat både punch, bas och dynamik. Om ni vill ha en masteringverktyg, köp Yamaha Final Master. Ursäkta mig: Fy fan va bra det är!
Mange Postat 9 januari 2004 Postat 9 januari 2004 Hur är det att jobba med? svårt? ..jag har ingen erfarenhet av mastering.. min kunskap sträcker sig endast så långt att jag vet att det jag försökt ratta ihop änsålänge suger!
Les Paul Postat 10 januari 2004 Postat 10 januari 2004 Yamaha Final Master är en multibandskompressor/limiter. ( 3-band ) Den låter bra och är lätt att jobba med. Kan också rekommendera den.
ChrioN Postat 7 mars 2004 Trådstartare Postat 7 mars 2004 Jag glömde av den här tråden. Jag kan säga att den låter extremt bra på väldigt mycket, dock inte allt. Den får verkligen musiken att låta fet. Extremt lätt att jobba med dessutom. Som sagt så är jag mycket nöjd med den 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.