mtornros Postat 28 december 2005 Dela Postat 28 december 2005 (redigerat) Hej! Jag hittade igår kväll min gamla musik på cd-skivor 😱 , men hittar inga mp3 eller wav-filer. Vet ni nåt bra, gratis program som gör om vanliga cd-skivor till mp3? Jag lyckas bara få windows media player att göra värdelösa wma-filer.... 😆 Tack!! Redigerat 28 december 2005 av mtornros Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 28 december 2005 Dela Postat 28 december 2005 😱 I min version av Media Player kan man ställa in vilket format den ska rippa. Gå in på Tools > Options och kolla vad du har för alternativ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 28 december 2005 Dela Postat 28 december 2005 iTunes? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 28 december 2005 Dela Postat 28 december 2005 Brukar rekommendera CDex i sånna här sammanhang. Mycket flexibelt och bra program. Verkar dessvärre som deras sida ligger nere just nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 28 december 2005 Dela Postat 28 december 2005 Brukar rekommendera CDex i sånna här sammanhang. Mycket flexibelt och bra program. Verkar dessvärre som deras sida ligger nere just nu. Håller med. Det funkar kanon! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 28 december 2005 Dela Postat 28 december 2005 EAC + länk i EAC till LAME.exe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mtornros Postat 28 december 2005 Trådstartare Dela Postat 28 december 2005 Ok, tack för alla svar! Hur kul som helst att lyssna på gamla låtar! Hittade några av mina första alster, inspelade när jag gick i 8:an/9:an! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 28 december 2005 Dela Postat 28 december 2005 håller med "mornel" iTunes är skitenkelt.... å gratis... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 28 december 2005 Dela Postat 28 december 2005 Jag håller oxå med om iTunes. Jag kan ju inte allt om olika varianter; men jag hade ett par helt ospelbara CD-skivor, alltså sönderrepade, och det enda programmet som fixade att göra dessa lyssningsbara (rippa/bränna om) var just iTunes. iTunes AAC-encodar ju oxå, om man tycker det är ballt. Ska jag bara konvertera en .wav till .mp3 så använder jag dock LAME / razorlame. Mest av gammal vana. tjing Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 28 december 2005 Dela Postat 28 december 2005 (redigerat) Och är det kommersiella skivor man rippar hämtar ju iTunes information om skivorna från CDDB, fixar id3-taggar och sorterar in musiken i mappar automatiskt. Redigerat 28 december 2005 av mornel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.